تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زمستان بهار مومن است از شبهاى طولانى‏اش براى شب زنده‏دارى واز روزهاى كوتاهش براى روز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818994613




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خطیب جمعه اهل سنت تاجیکستان: پیشرفت ایران مدیون انقلاب اسلامی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

خطیب جمعه اهل سنت تاجیکستان: پیشرفت ایران مدیون انقلاب اسلامی است دوشنبه ـ اسماعیل پیرمحمدزاده خطیب مسجد جامع شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان گفت: ˈمعتقدم ایران، عظمت ، بزرگی و استقلال و پیشرفت خود را مدیون انقلاب سال 57 به رهبری امام خمینی است و شایسته است مردم ایران قدر این انقلاب بزرگ را بدانند.


پیرمحمدزاده چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایران امروزه نه تنها یک کشور پیشرفته و صاحب تکنولوژی در بین 57 کشور اسلامی است بلکه حتی می توان ایران را در ردیف کشور پیشرفته جهان ارزیابی کرد.
وی گفت: ایران به تنهایی و با اتکا به توان داخلی خود به حدی از پیشرفت رسیده است که باید این کشور دوست و برادر تاجیکستان را تحسین کرد و آفرین گفت.
پیرمحمدزاده تصریح کرد در سفرهایی که به ایران داشته ام پیشرفت های این کشور همزبان و هم فرهنگ را از نزدیک دیده ام و ما کشور تاجیکستان باید کشور برادر خود را الگو قرار دهیم تا به پیشرفت و توسعه لازم دست یابیم.
وی گفت: کارخانه های تولیدی انواع محصولات ایران با تکنولوژی روز کار می کنند ، زندگی مردم خیلی خوب است و آنها به کشورهای دیگر به ندرت نیاز دارند.
خطیب جمعه تاجیکستان اظهار داشت در سفرهایم به ایران، صمیمت و محبت مردم را نسبت به همدیگر دیدم آنها با مهربانی و برادری با هم رفتار می کنند و می توانم بگویم رمز پایداری انقلاب اسلامی و پیشرفت برادران ایران همین اتحاد و همدلی است و هر فرد تاجیک به این پیشرفت و بالندگی ایران افتخار می کند.
وی گفت: دولت ایران برای بخش آموزش و پرورش و دانشگاهها اعتبارات هنگفتی را هزینه می کند به همین خاطر سطح مدارس و دانشگاههای ایرانی عالی است.
پیراسماعیل زاده اظهار داشت: کادر فنی و بازار کار ایران در حد حرفه ای است ، متخصصان ایرانی در جامعه از ارزش و منزلت بالایی برخوردارند و کالاهای تولیدی این کشور را در حوزه خلیج فارس و کشور های مشترک المنافع می توانیم مشاهده کنیم و این اقدامات نشانه های پیشرفت است.
وی در مورد روابط تاجیکستان و ایران گفت: در طول 22 سال استقلال تاجیکستان ، برادران ایرانی همکاری های دوستانه و صمیمانه ای در زمینه های مختلف داشته اند و این همکاری در حال افزایش و گسترش است.
پیرمحمدزاده گفت: در طول 22 سال دوران استقلال تاجیکستان ایران تنها کشوری بوده است که در تمام صحنه ها ما را تنها نگذاشت و هیچگاه حمایت و پشتیبانی خود را از کشور برادر خود دریغ نکرد.
وی به صدها شرکت ایرانی فعال در تاجیکستان اشاره کرد و گفت: دو پروژه بزرگ ایران شامل نیروگاه برق سنگ توده 2 و تونل انزاب(استقلال) نماد بارزی از روابط صمیمانه ایران با تاجیکستان است.
آساق**ه.ص**1663**5981
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن