تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802350531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جام کشتی فرنگی وهبی امره ترکیه؛ حضوری بی هدف برای نمایندگان ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جام کشتی فرنگی وهبی امره ترکیه؛ حضوری بی هدف برای نمایندگان ایران تهران -ایرنا-رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام وهبی امره در حالی در روزهای 12 و 13 بهمن ماه در استانبول ترکیه برگزار شد که تنها دستاورد آن برای تیم منتخب کشتی فرنگی جوانان ایران یک مقام پنجمی بود.


به گزارش ایرنا، رقابت های بین المللی جام وهبی امره ترکیه یکی از مهمترین تورنمنت های بین المللی کشتی فرنگی در تقویم فدراسیون بین المللی کشتی (فیلا) است و کشور میزبان یعنی ترکیه اهمیت زیادی به این مسابقات می دهد و اکثر کشتی گیران صاحب نام این کشور در آن شرکت می کنند.
همچنین تیم های مطرح کشتی دنیا نظیر روسیه، بلاروس، آذربایجان، گرجستان، قزاقستان، بلغارستان و سایر کشورها، نفرات خوب خود را به این مسابقات اعزام می کنند، اما ایران با تیم منتخب جوانان خود در این رقابت ها حضور یافت که از نفرات اصلی جوانان هم نبودند.
تیم ایران در این رقابت ها در وزن 59 کیلوگرم محمد مراد الیاسی و علی ارسلان، 66 پرهام قنبری، 75 پیام بویری،
85 مسعود مرادی و 130 کیلوگرم سید سجاد مولایی و آرمان نظری را به خدمت داشت.
این تیم با سرمربی مهدی شربیانی و حمید باوفا در این رقابت ها حضور داشت و حسن بابک به عنوان مدیر تیم های ملی کشتی فرنگی و عبدالله چمن گلی را به عنوان سرپرست تیم را همراهی کردند.
مدیر تیم های ملی کشتی فرنگی پیش از این در مورد سطح رقابت های جام کشتی وهبی امره گفت: این رقابت ها در رده سنی بزرگسالان و با حضور نفرات جهانی و المپیکی تیم کشتی فرنگی ترکیه برگزار شد.
حسن بابک اظهار کرد: تیم های دیگر مانند روسیه، بلاروس، آذربایجان، گرجستان و بلغارستان با نفرات اصلی خود در این رقابت ها حضور پیدا کردند و با حضور این کشتی گیران سطح رقابت ها بسیار بالا بود.
بابک تصریح کرد: ما با کشتی گیران تیم جوانان خود در این رقابت ها شرکت کردیم و مبارزه آن ها با کشتی گیران برتر جهان می تواند میدان بسیار خوبی برای این کشتی گیران باشد.
حال با توجه به اینکه تیم های قدرتمند کشتی فرنگی جهان با نفرات اصلی و بزرگسال خود در رقابت های مهمی همچون جام وهبی امره شرکت کرده بودند، مشخص نیست که مسوولان کشتی فرنگی فدراسیون با چه هدفی با نفرات جوان و نه چندان سرشناس خود در این رقابت ها حضور یافته و با کدام تدبیر و با چه هدف تیم منتخب کشتی فرنگی به استانبول ترکیه اعزام شده بود.
احتمالا این تصمیم به صورت ضرب الاجل گرفته شده و تیمی را سرهم کرده تا باری به هر جهت و بدون هدف مهم برای محک زدن کشتی گیرانی که بناست در جام جهانی مسکو و پس از آن مسابقات قهرمانی آسیا و همینطور پیکارهای جهانی ازبکستان در دستور کار قرار گیرد، به این سفر اعزام شدند.
حال آنکه بهتر بود که از این مسابقات معتبر و مهم به عنوان یک برنامه اصلی و اساسی برای شناخت بهترین کشتی گیران فرنگی کار که قرار است سال آینده در این رقابتها به میدان بروند در دستور کار مسوولان فدراسیون قرار می گرفت.
مسوولان فدراسیون کشتی می توانستند نفرات دوم و حتی سوم تیم ملی و نفراتی که نتوانستند در جام یادگار امام (ره) شرکت کنند را به رقابت های بین المللی کشتی فرنگی وهبی امره اعزام می کردند تا با نفرات خوب کشتی فرنگی دنیا، قبل از رقابت های مهم پیش رو محک جدی خورده باشند و با توجه به تغییر وزن ها و تغییر قوانین کشتی و داوری، ضمن آشنایی با قوانین، مربیان تیم ملی ارزیابی جدی از کشتی گیران خارجی و همچنین فرنگی کاران کشورمان در وزن های جدید داشته باشند.
امیدواریم که مسوولان فدراسیون از این پس اهداف مهم و پیش بینی شده ای را از اعزام تیم های به رقابت های بین المللی دنبال کنند تا بتوانند از نتایج آن برای کشتی کشور بهره برداری کنند.
تیم منتخب کشتی فرنگی ایران در جام وهبی امره ترکیه تنها در وزن 75 کیلوگرم توسط پیام بویری به عنوان پنجمی دست یافت و سایر شرکت کنندگان ما از رقابتها حذف شدند.
نگاهی به نفرات برتر هشت وزن این رقابتها خود گویای حضور کشتی گیران مطرح جهان در این رقابت ها است.

59 کیلوگرم:
1- مینگیان سیمینوف (روسیه) 2- سوسلان دایروف (بلاروس) 3- دیمیتری تسیمدالیوک (اوکراین) و رحمان بلیچی (ترکیه) 5- فاتح اچونچو (ترکیه) و انس باشار (ترکیه)

66 کیلوگرم:
1- آتاکان یوکسل (ترکیه) 2- المرات تاسمرادوف (ازبکستان) 3- زائور کاباتوف (روسیه) و آنتونی ماماگیشویلی (گرجستان)

71 کیلوگرم:
1- رسول چونایف (آذربایجان) 2- میندیا تسولوکیدزه (گرجستان) 3- رستم علی اف (آذربایجان) و یونس اوزل (ترکیه) 5- یوسف آرزومانوف (ترکیه) و رفیق عیوض اوغلو (ترکیه)

75 کیلوگرم:
1- امره کوش (ترکیه) 2- رشید کوچیف (قزاقستان) 3- عثمان کوشه (ترکیه) و الوین مورس علی اف (آذربایجان) 5- پیام بویری (ایران)

80 کیلوگرم:
1- ویکتور ساسونوسکی (بلاروس) 2- تورنیکه ژاماشویلی (گرجستان) 3- سلجوق جبی (ترکیه) و بخان اوزدیف (روسیه) 5- علی چنگیز (ترکیه) و بکسات مالاکانوف (قرقیزستان)

85 کیلوگرم:
1- جاوید حمزاتوف (بلاروس) 2- شهریار ممدوف (آذربایجان) 3- احمت ایلدریم و متهان باشار (ترکیه)

98 کیلوگرم:
1- جنگ ایلدیم (ترکیه) 2- آلن الکسیوس (رومانی) 3- سوسو جابیدزه (گرجستان) و سامان طهماسبی (آذربایجان) 5- سلیمان دمیرچی (ترکیه) و دوگان ایلماز (ترکیه)

130 کیلوگرم:
1- رضا کایالپ (ترکیه) 2- آتیلا گوزل (ترکیه) 3- امین اوزترک (ترکیه) و کریل گریشچنکو (بلاروس)
ورزشی (5)**1067**1440
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن