تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803100016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقال امکانات و سیاست‌گذاری‌های جدید آمریکا به شرق آسیا/ سایه آمریکا بر خاورمیانه کمرنگ تر خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: منصوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
انتقال امکانات و سیاست‌گذاری‌های جدید آمریکا به شرق آسیا/ سایه آمریکا بر خاورمیانه کمرنگ تر خواهد شد
یک کارشناس سیاست خارجی گفت: سیاست جدید آمریکا این است که بخش عمده‌ای از امکاناتشان را به اقیانوس آرام و شرق آسیا منتقل کند.


"جواد منصوری" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تغییر سیاستهای اوباما و اعلام کاخ سفید مبنی بر سفر رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به حوزه خلیج فارس در آینده گفت: اوباما در دوران ریاست‌جمهوری خود تصمیم به یک تغییراتی در سیاست خارجی این کشور گرفت البته در دوره اول به دلیل شرایطی که وجود داشت، نتوانست آن برنامه خود را عملی کند.   
 
وی تصریح کرد: رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در دوره دوم به دلیل اینکه نگرانی از بابت انتخابات نداشت، تصمیم به اجرای سیاست تغییر خود گرفت. همچنین باید در نظر داشت واقعیت داخلی آمریکا به گونه‌ای است که نیازمند تغییرات اساسی در برخی سیاست‌های خود در خارج از کشور است. 
 
این کار‌شناس سیاست خارجی ادامه داد: آمریکا می‌داند خاورمیانه مانند گذشته منطقه همواری برای تامین منافع و حضورش در آنجا نیست، در نتیجه به نظر می‌رسد تمایل دارد تا به نوعی موازنه بین دولت‌های موجود در منطقه ایجاد کند و منافع خود را به مانند گذشته تامین کند.   
 
منصوری افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز در دولت جدید تصمیم به عادی سازی فضای سیاست خارجی خود و روابط دوجانبه با کشور‌ها را دارد که این فرصتی است که اوباما در حال حاضر می‌تواند از آن استفاده کند.   
 
وی با اشاره به وابسته بودن برخی افراد کنگره آمریکا به رژیم صهیونیستی اظهار داشت: اوباما معتقد است بخشی از سیاست خاورمیانه آمریکا تحت تاثیر فشارهای رژیم جعلی صهیونیستی به حالت تهدید منافع درآمده و به این دلیل وی در تلاش است تا آرام آرام  سیاست‌های رژیم اشغالگر قدس را مهار کند.   
 
این کار‌شناس سیاست خارجی بیان کرد: در روزهای اخیر شاهد حملات تندی از سوی رژیم صهیونیستی به مقامات آمریکایی بابت سیاستهای متضاد با این رژیم هستیم که از جمله می‌توان به واکنش‌های شدید مقامات رژیم صهیونیستی به وزیر امور خارجه آمریکا اشاره کرد.   
 
وی با بیان اینکه سخنان و رفتار اوباما می‌تواند نشانه تغییر سیاست او باشد، تصریح کرد: با در نظر گرفتن تغییر سیاست‌های اوباما میتوان دریافت بخشی از سخنان وی مصرف داخلی دارد، زیرا در داخل این کشور عده زیادی از سیاست‌های خشن دولتمردان که تاکنون بر تمامی دنیا حاکم بوده به ستوه آمده‌اند، در نتیجه وی به گونه‌ای صحبت می‌کند تا هم موضوع ابرقدرتی کشور را نشان داده و هم وضعیت کشورش در راستای منافع حداکثری ارزیابی شود.   
 
منصوری ادامه داد: ما در یک دوره ۶ ماه تا یکسال گذار را بر سیاست‌های آمریکا نسبت به ایران و خاورمیانه شاهد هستیم، چرا که اوباما یک سیاست جدید بلندمدتی را در دوره دوم ریاست جمهوری خود طراحی و آغاز به اجرا کرده است.   
 
این کار‌شناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست جدید آمریکا این است که بخش عمده‌ای از امکاناتشان را به اقیانوس آرام و شرق آسیا منتقل کند که این کار شروع شده که طبیعتا از اهمیت خاورمیانه به مانند گذشته برای این کشور کاسته خواهد شد.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۴:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن