تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802526024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایده شبکه نجات دریاچه ارومیه بررسی شد/ طرحی که در همراهی با کشاورزی منطقه است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > البرز در همایشی پژوهشی در کرج؛
ایده شبکه نجات دریاچه ارومیه بررسی شد/ طرحی که در همراهی با کشاورزی منطقه است
کرج - خبرگزاری مهر: در همایشی پژوهشی که با هدف نجات دریاچه ارومیه در دانشگاه محیط زیست کرج برگزار شد، ایده ای ارائه و بررسی شد که مهمترین شاخصه آن همراهی با کشاورزی منطقه بر مبنای استفاده از ظرفیتهای بومی است.



به گزارش خبرگزاری مهر، ایده شبکه نجات دریاچه ارومیه که توسط روح الله باقری کارشناس ارشد مهندسی محیط زیست و دانش آموخته دانشگاه محیط زیست تهیه و ارایه شده است در این همایش معرفی و در نشستی با حضور استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه محیط زیست مورد بررسی قرار گرفت. روح الله باقری در این همایش یک روزه گفت: طرح هایی که درباره دریاچه ارومیه ارائه می شود باید علاوه بر اینکه مبتنی بر اصول علمی باشد باید اثرات فیزیکی، بیولوژیکی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اجرای آن را نیز مورد توجه قرار داده باشد و با توجه به روندی که خشک شدن دریاچه ارومیه دارد طرح هایی باید بررسی و اجرایی شوند که علاوه بر علمی بودن با توجه به ظرفیت های کشور و منطقه قابلیت اجرایی داشته باشند.

وی ادامه داد: ایده شبکه نجات دریاچه ارومیه استفاده از سامانه های پایدار طبیعی و سازگار با محیط زیست را مد نظر قرار داده و مبنای طرح این ایده حفظ و نجات همزمان دریاچه ارومیه و اکوسیستم اطراف آن است، بطوریکه روندی پایدار در افزایش تراز آب دریاچه به وجود آید.

وی اظهار داشت: شبکه نجات دریاچه ارومیه شبکه ای از سازه های آبی است که از طریق تغذیه همزمان آبخوان های اطراف دریاچه و خود دریاچه هم موجب افزایش تراز آب و هم موجب تقویت آب های زیرزمینی اطراف دریاچه می شود.

باقری گفت: در پی اجرای این طرح نه تنها از نفوذ آب های شور به آبخوان های اطراف جلوگیری می شود بلکه به مرور زمان آبخوان هایی که دچار شوری شده اند نیز متعادل می شوند.

این کارشناس محیط زیست مهم ترین شاخصه این طرح را همراهی با کشاورزی منطقه دانست و افزود: در صورت اجرای این طرح نه تنها کشاورزی منطقه دچار آسیب نمی شود بلکه موجب ایجاد ثبات در منابع آبی منطقه و افزایش منابع آبی نیز می شود.

وی ادامه داد: بخشی از این طرح نیز به تثبیت ریز گردهای نمکی توجه دارد که به عنوان یکی از مهمترین مشکلات زیست محیطی ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه باید مد نظر باشد.

باقری با تاکید بر همراهی بومی با هر طرحی درباره دریاچه ارومیه گفت: هیچ طرحی بدون همراهی مردم بومی در حوزه دریاچه ارومیه قابلیت اجرایی موثر نخواهد داشت و هر طرحی برای دریاچه ارومیه باید به نوعی به دنبال همراهی و مشارکت مردم منطقه باشد و چون این طرح بر مبنای استفاده از ظرفیت های بومی و منطقه است و بطور عملی منافع بخش کشاورزی و مردم را تأمین می کند، بطور قطع با اقبال عمومی مواجه خواهد شد.

این کارشناس محیط زیست درباره روند رسیدن به این ایده اظهار داشت: ایده این طرح با توجه به استفاده از مطالعات پژوهشگران داخلی که در باره دریاچه ارومیه کار اجرایی کرده اند به وجود آمده و در صورت موافقت نهایی با این طرح برای تکمیل آن در فراخوانی از همه کسانی که در حوزه دریاچه ارومیه تحقیقی انجام داده اند دعوت به همکاری خواهد شد، زیرا حل مشکل دریاچه ارومیه یک راهکار ندارد و این ایده مکمل سایر طرح ها است.

باقری گفت: برای نجات دریاچه ارومیه همین امروز هم دیر است و امیدوارم با حمایت مسوولان زمینه اجرای آن فراهم شود، از طرفی حمایت از این طرح تاییدکننده رهنمودها در مورد نگاه به درون و استفاده از ظرفیت های داخلی برای حل مشکلات کشور است.


۱۳۹۲/۱۱/۱۶ - ۰۷:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن