تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819057627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشاور اقتصادی اتحادیه اروپا: افق گفت وگوهای ایران با غرب روشن است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مشاور اقتصادی اتحادیه اروپا: افق گفت وگوهای ایران با غرب روشن است تهران - ایرنا - ˈمهرداد عمادیˈ با عنوان کارشناس و مشاور اقتصادی اتحادیه اروپا درباره سفر هیاتهای فرانسوی به ایران گفت: در اتحادیه اروپا افق گفت و گوها با ایران روشن دیده می شود و ایران در مورد شفاف سازی برنامه هایش به تمام تعهدات خود عمل کرده است.


به گزارش ایرنا، عمادی در ارزیابی سفر هیاتهای تجاری با توجه به موقتی بودن توافق هسته ای به بی بی سی گفت: تمام باز پیامهایی که از مقامات سیاسی گرفته می شود، نشان می دهد که گفت و گوها بسیار مثبت و در حال پیشرفت است.در این چارچوب صبر کردن تا اینکه شش ماه تمام شود و با تایید نهایی تحریمها برداشته شود، دیر خواهد شد.
ˈ واقعیت این است که زمان باز شدن درهای بازرگانی ایران، دهها هیات از کشورهای مختلف خواهند آمد و تقاضای ملاقات با مقامات ایرانی خواهند کرد. همچنین شرایط مزایده ها و پروژه های مورد مناقصه ایران را بررسی خواهند کرد.ˈ
وی درباره اهمیت بازار ایران برای غرب گفت: اکنون در ایران بین 350 تا 600 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی و ایرانی احتیاج است که می تواند به صورت سرمایه گذاری مشترک یا مناقصه باشد و این با توجه به اینکه هنوز در کشورهایی مثل فرانسه و ایتالیا و اسپانیا فعالیت اقتصادی زیاد پرتوان نیست و نشان می دهد که این بازار بسیار مهم است.
عمادی با اشاره به اینکه سفر هیاتهای تجاری بستری است برای ورود به مذاکرات و بستن قرارداد، افزود: یکی از پیامدهای دیپلماسی ایران، حضور نمایندگان بیش از 100 شرکت فرانسوی در سفری سه روزه به تهران است. در این هیات نمایندگانی از شرکتهای بزرگ فعال در زمینه نفت و گاز، مخابرات، نیروگاه، حمل و نقل و موسسه های مالی حضور دارند.
وی خاطرنشان کرد: قرار است اعضای این هیات با مقامهای تجاری و بازرگانی ایران ملاقات کنند. در پی توافق هسته ای ایران و قدرتهای جهانی و تعلیق بعضی از تحریمها بازرگانان کشورهای اروپایی برای بازگشت به بازار ایران علاقه نشان می دهند.
این کارشناس اقتصادی در پاسخ به این پرسش که ˈسفر هیات فرانسوی و ایتالیایی با اشاره به اینکه فرانسه در جریان توافق ژنو چوب لای چرخ ایران گذاشته بوده آیا ممکن است باعث شود که مقامهای ایران احیانا نظر مساعدتری نسبت به ایتالیایی ها داشته باشند؟ˈ گفت: این برای ایران بسیار کوتاه بینانه خواهد بود، که بخاطر یک حرکت ناپخته فرانسه، شرایط اقتصادی را عقب بگذارد و بر مبنای مسایل سیاسی تصمیم بگیرد.
ˈ در بین سه کشور عمده اتحادیه اروپا؛ آلمان، فرانسه و ایتالیا رقابت بسیار پراشتیاقی نسبت به ایران وجود دارد. فرانسویها در مقایسه با ایتالیا، در موقعیت بهتری هستند، چون روابط تجاری که ایران با آلستوم و شرکتهای دیگر فرانسوی داشته، هنوز بسیاری از این پروژه ها را در ایران برای این شرکتها زنده نگه داشت.
ایرانم**9054**1566
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن