تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819072901




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست احزاب با رییس جمهوری پس از احیای خانه احزاب برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزیر کشور در پاسخ به ایرنا نشست احزاب با رییس جمهوری پس از احیای خانه احزاب برگزار می شود تهران-ایرنا- وزیر کشور ضمن اظهارامیدواری برای احیای خانه احزاب گفت: تلاش داریم تا پایان سال 1392 خانه احزاب فعالیت خود را آغاز کند و پس از آن نشست احزاب با رییس جمهوری برگزار می شود.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز سه شنبه این مطلب را پس از نشست با فعالان احزاب کشور در جمع خبرنگاران بیان کرد.
وی اظهار داشت: در نشست امروز که با حضور فعالان جریان های فکری و سیاسی کشور برگزار شد موضوعات نخستین نشست احزاب در وزارت کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وزیر کشور، پرداخت یارانه احزاب، احیای خانه احزاب و معاضدت های حقوقی را از محورهای مورد بررسی در این نشست عنوان کرد.
رحمانی فضلی تاکید کرد که احیای خانه احزاب موضوع اصلی و مهم نشست امروز با فعالان احزاب و نقطه مشترک همه شرکت کنندگان بود.
وی خاطرنشان کرد: در این نشست تاکید شد که خانه احزاب نباید محل وزن کشی سیاسی یا رقابت های سیاسی شود.
وزیر کشور افزود: خانه احزاب باید نقش معاضدت، حمایت و پشتیبانی از احزاب را داشته باشد و تمهیدات و مقدمات را برای فعالیت های حزبی فراهم کند.
رحمانی فضلی یادآور شد: در نشست امروز با فعالان احزاب مقرر شد از گروه های مختلف افرادی پیشقدم شوند و در راستای احیای خانه احزاب به فعالیت بپردازند که البته وزارت کشور از این مهم حمایت می کند.
نشست 14 فعال احزاب با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز در این وزارتخانه برگزار شد.

** وزارت کشور آماده همکاری برای احیای خانه احزاب
وزیر کشور با بیان اینکه در جلسه اش با فعالان سیاسی موضوع خانه احزاب مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: مقرر شد در جمع بندی ها افرادی از گروه های مختلف پیشقدم شوند و با دعوت از مجمع خانه احزاب، انتخابات را برگزار کنند و تقاضای تمدید مهلت قانونی برای فعالیت خانه احزاب انجام گیرد.
رحمانی فضلی درباره چگونگی انتخاب هیات رییسه خانه احزاب نیز گفت: یکی از روش ها این است که از هر سه جریان اصولگرایی، اصلاح طلبی و مستقل و اعتدال نمایندگانی وجود داشته باشند و رویکرد دیگر این باشد که هیات رییسه بر مبنای رای گیری مجمع انتخاب شود، که این دو رویکرد باید در درون مجمع بحث و بررسی شود.
وی ادامه داد: درباره مکان خانه احزاب نیز قرار شد تا وزارت کشور و دولت با همکاری سایر نهادها کمک کنند تا خانه احزاب زمینی تهیه کرده و با همکاری اعضای حزب های مختلف به ساخت محلی در شان اخانه احزاب اقدام کنند.

**تاکید همه احزاب بر موضوع یارانه ها
وزیر کشور درباره بحث یارانه احزاب که در دیدار با فعالان سیاسی مطرح شده بود نیز گفت: توجه به اصل یارانه احزاب مورد تاکید همه فعالان بود ولی نحوه و چگونگی هزینه کردن این یارانه ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: در بحث یارانه ها دو نگاه وجود دارد که یک رویکرد بر مبنای این است که یارانه های حزبی باید صرف تمهیدات مقدمات و بستر سازی و فضای کلی احزاب شود و نگاه دیگر هم این است که یارانه باید بین همه احزاب متناسب با فعالیت توزیع شود.
وی در ادامه گفت: درباره معاضدت های حقوقی و قضایی نیز در جلسه با فعالان سیاسی بحث شد که باید این اتفاق بیفتد و در قانون احزابی که در مجلس در حال تصویب و بررسی است هم باید معاضدت های حقوقی و قضایی لحاظ شود.
وزیر کشور در ادامه اظهار داشت: موضوع جرم سیاسی هم مورد بررسی قرار گرفت ما چون مرتبط با قوه قضاییه است، مقرر شد بعد از تشکیل خانه احزاب همه این موضوعات در دستور کار قرار گیرد و وزارت کشور در این مسیر کمک کند.
رحمانی فضلی با اعلام حمایت های قانونی دولت برای فعالیت های قانونی احزاب، گفت: احزاب می توانند حتی از این ساختمان به عنوان محل وحدت و انسجام استفاده کنند.
وزیر کشور با بیان اینکه جلسه بسیار خوبی با فعالان سیاسی داشته است گفت: زمان جلسه بعدی مشخص نیست و برای نشست سوم پیش بینی خاصی نداریم.

**سمن ها سیاسی نیستند
رحمانی فضلی درباره اینکه به چه کسانی اخیرا مجوز سازمان های مردم نهاد ارائه شده است، گفت: این سمن ها به هیچ عنوان سیاسی نیستند و تمامی فعالان اجتماعی در راستای قانون مجوز می گیرند.
وی ادامه داد: هر کسی که تقاضای فعالیت در حوزه سمن ها را بدهد و درخواستش متناسب با آیین نامه باشد به آن کمک می کنیم.
وزیر کشور با بیان اینکه معاونت اجتماعی بحث توجه به قانون سمن ها را دارد گفت: بزودی این طرح را به مجلس می بریم که البته مجلس نیز خودش طرحی را در این زمینه داشته و در حال بررسی آن است که ما به موازات آن نظرات خود را ارائه خواهیم داد.
رحمانی فضلی اضافه کرد: هر کس بخواهد در حوزه اجتماعی، محیط زیستی و مربوط به جوانان وارد شود و متناسب با قانون کار کند از آنها حمایت می کنیم.

**از احزاب قانونی حمایت می کنیم
وزیر کشور درباره احزابی که تعطیل شده اند نیز گفت: حوزه فعالیت و حمایت ما در وزارت کشور از احزابی است که قانونا مورد تایید هستند و کار قانونی می کنند.
رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: آن احزابی که مورد نظر هستند و به تعطیلی رسیده اند از نظر قضایی مساله دارند که باید مشکل خود را با قوه قضاییه حل کنند.
وی ادامه داد: قوه قضاییه معتقد است که احزاب تعطیل شده غیر قانونی هستند و احزاب تعطیل شده نیز مدعی اند که مورد رسیدگی دقیق و جدی قرار نگرفته اند که باید مشکلات شان را خوشان با هم حل نمایند ؛ اگر مشکل احزاب تعطیل شده حل نشود نمی توانیم آنها را به رسمیت بشناسیم.
سیام(3)**7261**1058**9132**1535
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن