تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804287833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تداوم بحران در اکراین


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
اوکراین,روسیه,اتحادیه اروپا,یانوکوویچ
تداوم بحران در اکراین در حالی که هنوز مذاکرات میان مخالفان و مقامات دولتی اکراین به نتیجه نرسیده و ناآرامی‌ها در این کشور همچنان ادامه دارد، نمایندگان مخالف دولت در پارلمان به دنبال این هستند که با ایجاد تغییراتی در ساختار قانون اساسی از یک سو کنترل بیشتری بر نهادهای دولتی داشته باشند و از سوی دیگر اختیارات ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهور این کشور را کاهش دهند.




آن گونه که منابع خبری همچون بی. بی. سی گزارش می دهند، ویتالی کلیچکو، رهبر حزب مخالف «اودار» و قهرمان سابق بوکس جهان در تازه ترین اظهارات خود در پارلمان عنوان کرد که اکنون برگزاری انتخابات برای کسب اعتماد دوباره مردم امری ضروری است. وی اظهار کرد: من از تمام نمایندگان می خواهم در جهت تغییر قانون اساسی برآمده و به دیکتاتوری حاکم بر این کشور پایان دهند. مخالفان می گویند بازگشت به قانون اساسی سال 2004 به بسیاری از مشکلات کنونی در کشور پایان می دهد.

این نطق و اظهارنظر مخالفان، از سوی نمایندگان وابسته به دولت بی پاسخ نماند. الکساندر یفریموف، رهبر حزب مناطق (حزب وابسته به یانوکوویچ) در واکنش به این سخنان، مخالفان را به بی مسئولیتی متهم کرد. وی در این سخنان اظهار کرد: اکراین در حال عبور از سخت ترین دوران تاریخ خود است. هرگونه تنش و ناآرامی تازه می تواند جنگی داخلی و عواقبی سخت به همراه داشته باشد. البته در زمانی که وی در حال سخنرانی بود، نمایندگان مخالف شروع به اعتراض کرده و با صدای بلند می گفتند: شما قاتل هستید. اشاره آنها به مرگ چند معترضی بود که در تظاهرات و درگیری با نیروهای دولتی کشته شده اند. تظاهرکنندگان نیروهای دولتی را مسئول این اتفاقات می دانند و این در حالی است که مقامات دولتی اساسا این اتهام را رد می کنند. با این حال خبرنگاران و تحلیلگران می گویند مخالفان در مورد این قضیه چندان در پارلمان یکدل نیستند و هنوز مشخص نیست آیا می توانند اکثریت پارلمان را در این مساله همراه خود کنند یا خیر. انتخابات زود هنگام یکی از خواسته های اصلی مخالفان اکراین طی این مدت، برگزاری انتخابات زودهنگام بوده است. این مساله ای است که مقامات دولتی نیز بتازگی به آن اشاره می کنند. بر این اساس، یوری میروشنیچنکو، رئیس دفتر ریاست جمهوری اکراین در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: یانوکوویچ بصراحت اعلام کرده است که اگر در مذاکرات با رهبران مخالفان نتواند با آنها به توافق برسد، تنها راه دموکراتیک برای حل و فصل بحران در کشور، انتخابات پیش از موعد خواهد بود. به گفته وی، رئیس جمهوری اکراین بشدت با به کارگیری سناریوی نظامی برای حل و فصل اوضاع مخالف است و چنین مساله ای اصلا مطرح نیست.

وی افزود: یانوکوویچ معتقد است حکومت، امکانات نظامی لازم را برای آزادسازی ساختمان های دولتی به تصرف درآمده و حتی پاکسازی کامل میدان استقلال از دست طرفداران مخالفان دارد، ولی دست به چنین اقدامی نخواهد زد.

این اظهارات در حالی بیان می شود که حضور معترضان در خیابان های کی یف، پایتخت اکراین همچنان ادامه دارد. در همین زمینه، دوشنبه شب شماری از مخالفان اکراینی در برابر دفتر دویچه بانک در کی یف تجمع و به عملکرد آن اعتراض کردند. معترضان مدعی اند، این بانک آلمانی با همکاری یک بانک اکراینی که متعلق به پسر رئیس جمهور اکراین است، ثروت نامشروع ویکتور یانوکوویچ و خانواده اش را به خارج از کشور منتقل می کند. هشدار روسیه به مخالفان در این میان روسیه از یک سو و کشورهای اروپایی و غربی از دیگر سو تلاش می کنند مخالفان و دولت اکراین را تحت فشار قرار دهند. از این رو وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای از مخالفان دولت اکراین خواست به اولتیماتوم دادن و تهدید کردن خاتمه دهند و در مذاکره با دولت جدیت به خرج دهند. در بیانیه وزارت خارجه روسیه، به مخالفان هشدار داده شده است که ادامه اقدامات مخالفان باعث ملتهب تر شدن اوضاع در این کشور می شود.

از طرف دیگر، فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان روز گذشته گفت در صورتی که دولت اکراین راهکار سیاسی برای حل بحران این کشور نیابد، باید منتظر تحریم ها باشد.

اشتاین مایر در مصاحبه ای با تلویزیون آی آر دی آلمان گفت: به نظر من اکنون باید به تحریم ها به عنوان ابزاری برای تهدید متوسل شویم. همزمان اعلام شد کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته برای مذاکره با رئیس جمهور و رهبران مخالفان عازم کی یف شده است. حسین خلیلی / گروه بین الملل


چهارشنبه 16 بهمن 1392 1:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن