تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819012245




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مددجویان کمیته امداد از پرداخت هزینه های صدور پروانه ساختمانی و عوارض شهرداری معاف شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مددجویان کمیته امداد از پرداخت هزینه های صدور پروانه ساختمانی و عوارض شهرداری معاف شدند تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند: مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور از پرداخت هزینه های صدور پروانه ساختمانی، عوارض شهرداری و هزینه های انشعاب آب و فاضلاب و برق و گاز برای یک بار و در حد یک واحد مسکونی مطابق الگوی مصرف معافند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه و در ادامه بررسی لایحه بودجه سال 93 کل کشور به بررسی تبصره 17 لایحه بودجه 93 پرداختند و مصوب کردند در اجرای بند (ز) ماده 112 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، سازمان های مناطق آزاد تجاری و صنعتی مکلفند منابع موضوع این بند را به حساب خاصی نزد خزانه داری کل کشور واریز نمایند.
نمایندگان در بند (ب) تبصره 17 نیز مصوب کردند: به منظور پرداخت تسهیلات به زندانیان و محکومان نیازمند در محکومیت های مالی مانند دیه و امثال آن که ناشی از قطع یا جرح غیرعمدی است و محکومان مالی نیازمند غیرکلاهبرداری مبلغ دو هزار میلیارد ریال از محل وجوه قرض الحسنه بانک ها در اختیار ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند قرار گیرد تا با نظارت وزارت دادگستری اقدام نمایند.
همچنین در بند (ج) تبصره 17 «حسن کامران دستجردی» پیشنهادی مطرح کرد که اقساط این زندانیان با در نظر گرفتن دوره تنفس دو ساله به 10 سال افزایش یابد و نمایندگان نیز مصوب کردند بانک مرکزی جمهوری اسلامی مکلف است از طریق بانک های دولتی نسبت به تامین پرداخت تسهیلات به مبلغ 14 هزار و 400 میلیارد ریال از محل پس انداز قرض الحسنه با درنظرگرفتن دوره تنفس دو ساله و در اقساط 10 ساله جهت اشتغال مددجویان سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به بنیاد تعاون و حرفه آموزی و صنایع زندانیان کشور اقدام کنند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بند (د) تبصره 17 بانک مرکزی را مکلف کردند تا 30 هزار میلیارد ریال مانده تسهیلات قرض الحسنه بانکی و رشد منابع مذکور را به سازمان بهزیستی کشور با معرفی دستگاه های ذیربط به مددجویان تحت پوشش و کارفرمایان طرح های مددجویی پرداخت نمایند.
مجلس شورای اسلامی همچنین در بند (هـ) تبصره 17 مصوب کرد: مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور از پرداخت هزینه های صدور پروانه ساختمانی، عوارض شهرداری و هزینه های انشعاب آب، فاضلاب و برق و گاز برای یک بار و در حد یک واحد مسکونی مطابق الگوی مصرف معافند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی در بند (و) تبصره 17 اجازه داد زندانیانی که به مرخصی اعزام می شوند یا در زندان های باز، موسسات صنعتی، کشاورزی و خدماتی اشتغال دارند و همچنین محکومان واجد شرایط و تحت نظارت و مراقبت الکترونیکی قرار دهند.
در ادامه این بند نمایندگان مجلس برای استفاده از تعرفه تجهیزات مذکور روزانه 30 ریال که توسط سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور از استفاده کننده اخذ، و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز کند.
همچنین مصوب شد: زندانیانی که به تشخیص قاضی ناظر زندان یا اجرای حکم یا رییس زندان و موسسه مربوطه قادر به پرداخت تمام یا بخشی از وجوه مذکور نباشند از پرداخت آن بخش از هزینه معاف می باشند.
همچنین نمایندگان مجلس با پیشنهاد کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در بند الحاقی به تبصره 17 مصوب کردند که 130 میلیارد تومان برای الکترونیکی کردن اسناد قوه قضاییه هزینه شود.
«محمدعلی اسفنانی» نماینده فریدونشهر با پیشنهاد این بند الحاقی گفت: اگر اسناد در قوه قضاییه الکترونیکی شود دعاوی دادگستری کاهش خواهد یافت و یکی از مزایای الکترونیکی شدن قوه قضاییه این است که دولت دیگر لازم نیست اوراق بهادار منتشر کند بلکه از طریق الکترونیکی می توان اوراق بهادار را خرید و فروش کرد که هزینه دولت را بسیار کم می کند.
وی ادامه داد: با الکترونیکی شدن اسناد قوه قضایه استعلامات، الکترونیکی می شود و هزینه های افراد در تردد حذف می گردد و این کار کمکی به درآمد عمومی است.
اسفنانی ادامه داد: بانک اطلاعاتی تشکیل می شود و به طور مثال مشکلاتی که امروز در تعلق سبد کالا و هدفمندی یارانه ها ایجاد شده است دیگر به وجود نخواهد آمد.
«علیرضا صالح» نماینده دولت در مخالفت با این پیشنهاد گفت: در مواد مربوط به قوه قضاییه 130 میلیارد تومان هزینه جهت الکترونیکی کردن اسناد قوه قضاییه اختصاص یافته است پس اضافه کردن این ردیف لازم نیست.
«غلامرضا کاتب» که نظر کمیسیون تلفیق را بیان می کرد افزایش تعرفه ها را باعث ایجاد تورم در کشور دانست و گفت: علاوه بر 130 میلیارد تومانی که برای الکترونیکی کردن اسناد قوه قضاییه در نظر گرفته شده بودجه کل قوه قضاییه نیز 650 میلیارد تومان اضافه شده است.
در نهایت نمایندگان مصوب کردند 50 میلیارد تومان برای الکترونیکی کردن اسناد قوه قضاییه به 130 میلیارد تومانی که در لایحه بودجه در نظر گرفته شده است با 136 رای موافق، 48 رای مخالف و 12 رای ممتنع از مجموع 208 نماینده حاضر هزینه شود.
سیام(3)**9103**9132 ** 1418
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن