تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803216241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتقای گناوه به بندر درجه یک در دستور کار است/ تلاش برای اتصال گناوه به استان فارس


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > بوشهر سالاری:
ارتقای گناوه به بندر درجه یک در دستور کار است/ تلاش برای اتصال گناوه به استان فارس
بوشهر - خبرگزاری مهر: استاندار بوشهر گفت: ارتقای بندر گناوه به بندر درجه یک در دستور کار ماست و با جدیت پیگیری خواهیم کرد.



به گزارش خبرنگار مهر، مصفی سالاری عصر سه‌شنبه در نشست با مسئولان شهرستان گناوه اظهار داشت: در رسیدگی به مسائل شهرستان ها بنا داریم تا اقشار و اصناف مختلف را از سراسر استان در کار گروه ذیربط با حضور مسئولان اجرایی مرتبط دعوت کرده و در این کارگروه ها به بررسی مسائل،  مشکلات و پیشنهادات آنها بپردازیم. وی افزود: در خصوص مسائل شهرها و روستاها هم اعضای شوراهای شهر، روستا و شهرستان را در جلساتی اختصاصی دعوت خواهم کرد که البته این کار را آغاز کرده ایم و مسائل و دغدغه های این اعضا و حوزه کاری آنها را با حضور دستگاه های اجرایی ذیربط و متولیان آنها پیگیری خواهیم کرد. سالاری بیان داشت: گناوه ظرفیت های متعددی دارد و شاید مزیت‌های نسبی که نسبت به سایر شهرستان‌ها و استان‌های کشور دارد، غالبا ناشی از همجواری با ساحل ارزشمند خلیج فارس می شود که یکی از این مزیت ها گردشگری به ویژه در ایام نوروز و فصل هایی که آب و هوای مناسبی دارد گناوه با استقبال و اقبال عمومی مردم مواجه است.

وی تصریح کرد: اگرچه می توان برنامه ریزی کرد که در ابتدا در میان مدت و سپس در بلند مدت نیز گردشگران در دیگر فصول نیز به استان و به ویژه شهرستان گناوه سفر کنند و این نیازمند یکسری زیرساخت‌ها مثل هتل و اماکن اقامتی متناسب با آن فصل آب و هوایی است. پیگیری طرح‌های مناسب برای توسعه آبزی‌پروری در گناوه سالاری ادامه داد: این امر نیز برنامه ریزی و تسهیلات و حمایت های آن با دولت باید باشد اما، کار اصلی مجدد بر عهده خود شهروندان به ویژه سرمایه گذاران و سرمایه داران است که حمایت و همت عموم مردم را می طلبد. استاندار بوشهر گفت: در حوزه تجارت نیز که دوباره به دریا مربوط می شود نیازمند آن است که برنامه ریزی جدی تری کنیم و ارتقاء بندر گناوه به بندر درجه یک در دستور کار ماست و با جدیت پیگیری خواهیم کرد و وضعیت گمرک هم اگر مشکلاتی دارد بعد از این نشست از آنجا بازدید کرده و در آنجا با مسئولان گمرک گناوه بحث و بررسی می کنیم.

سالاری بیان داشت: کارگروهی را در استانداری تعیین کرده ایم که مسائل گمرکی استان را بررسی کرده و پیشنهاداتی برای تسهیل شدن فرآیندها در گمرک ها ارائه کنند تا بتوانیم وضعیتی بهتر از این داشته باشیم. وی تصریح کرد: در بحث طرح های نوینی را که می شود در عرصه آبزی پروری در شهرستان گناوه اجرا کرد بجد دنبال خواهیم کرد و در زمینه صنایع پایین دستی و انرژی بر برنامه داریم ولی خیلی دنبال آن در گناوه نباشیم. سالاری ادامه داد: این به آن دلیل است که در مجاورت شهرهای بزرگ حتما در بلند مدت دردسر آفرین خواهد بود، ولی با فاصله از شهرهای بزرگ مانند گناوه قطعا فرصت شغلی و رونق اقتصادی ایجاد می کند. پتروشیمی گناوه را با جدیت پیگیری می‌کنیم/ لزوم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی وی با اشاره به بحث پتروشیمی گناوه افزود: در زمینه پتروشیمی گناوه با جدیت در حال پیگیری این مسئله هستیم و معاون برنامه ریزی ما نیز بسیار روی آن وقت گذاشته و این بیست روز به جد پیگیر این موضوع بوده اند و با ملاحظاتی این صنعت را در شهرستان گناوه در نقطه ای که در آینده این صنعت آزار دهنده نباشد و با لحاظ این موضوع و لحاظ فاصله منطقی و معقولی از شهرهای بزرگ ما مثل گناوه مستقر می کنیم. استاندار بوشهر گفت: با جدیت پیگیر آن هستیم و بعدا هم صنایع مشابه را در همجواری آن احداث کنیم و این صنایع نباید در همه نقاط استان و شهرستان پراکنده شوند و بعضا آلایندگی آنها در سطح دریا و هوا مشکل آفرین شود.

وی اضافه کرد: در بحث کشاورزی شهرستان گناوه هم انتقال آب سد رئیسعلی دلواری به بخش ریگ در دستور کار قرار گرفته و پیگیری هایی شده و باشد که بتوانیم این مهم را به زودی محقق کنیم و در مورد انتقال آب سد چم شیر به دشت حیاتداوود و لیراوی نیز پیگیر هستیم و اینها نیازمند آن است که ما یکسری زیر ساخت ها را در استان به خوبی دائر کنیم. سالاری بیان داشت: زیر ساخت های ارتباطی اگر در حد مطلوب در استان ایجاد شوند، زمینه سرمایه گذاری در بخش هایی که اشاره شد را تسهیل می کند و جذابیت ایجاد کرده و این فرصت را برای استان ایجاد خواهند کرد که سرمایه گزار با دغدغه کمتری سرمایه گزاری کند. وی اظهار داشت: در بحث جاده ای هم بزرگراه گناوه – برازجان که شش سال پیش شروع شده از پیشرفت خوبی برخوردار است و در آن زمان با یکسری موانع مواجه شد و پیگیر هستم و وزیر راه قول داده اند که پروژه های متوقف شده در حوزه راه استان را حمایت کنند و مطمئنم که این پروژه را از طریق مختلف به نتیجه و بهره برداری خواهیم رساند.

اتصال گناوه به استان فارس از طریق جاده گناوه – شیراز در دستور کار قرار دارد سالاری اضافه کرد: در زمینه جاده بندر ریگ – گناوه که بین این دو شهر در طول نوار ساحلی آنها قرار دارد، قرار شده اعتباری گذاشته و طراحی آن تمام شود و در فرصت های بعد بتوانیم به اجرای آن هم بپردازیم. وی بیان داشت: بحث اتصال گناوه به استان فارس از طریق جاده گناوه – شیراز در دستور کار قرار دارد ولی برای سال آینده اعتبارات ملی برای آن پیش بینی نشده و با اعتبارات استانی هم این پروژه به پیش نمی رود و امیدواریم که در سال آینده بتوانیم پیگیری کرده و برای سال بعدی در بودجه لحاظ شده و اجرای پروژه آغاز شود. استاندار بوشهر با اشاره به سخنان نمایندگان اقشار مختلف شهرستان گناوه در این نشست ادامه داد: بحث حوزه نفوذ در هیچ جا و در هیچ یک از تاسیسات نفتی این واژه را به جزء پارس جنوبی نداریم و منحصرا به عسلویه به دلیل تمرکز این صنعت اختصاص یافته و برای خارگ نیز حوزه نفوذ تعریف نشده اما،ما خیلی متکی به واژه نیستیم.

سالاری افزود: از نظر اینکه یکسری عایدات از محل آن پروژه ها تا جایی که قانون اجازه دهدباشد، ما پیگیر هستیم و پیگیری خاصی هم نمی خواهد و فرضا بحث آلایندگی خارگ فکر کنم نصف آن به بندر گناوه می رسد و تقریبا اعتبارات خوبی است، اگرچه هزینه های بندر گناوه هزینه های بیشتری است. وی تاکید کرد: در زمینه اعتبارات گردشگری ما اعتباراتی مختص به گردشگری نداریم و اعتباراتی است که باید به شهرداری ها بدهیم تا زیرساخت های گردشگری را اجرا کنند که ظاهرا اعتباری که به شهرداری گناوه و معادل آن به شهرداری بوشهر داده اند، 80 میلیارد ریال بوده است. این دولت بنای ورود به عرصه رقابت های سیاسی را ندارد سالاری ابراز کرد: در زمینه مرکز رشد علم و فناوری اگر ساختمان موقتی به این امر اختصاص یابد خیلی زود این مرکز را راه اندازی می کنیم که بعدا فکر احداث ساختمان مستقل برای آن باشیم. وی متذکر شد: در مورد گازرسانی نیز که مطالبه به حقی است مسئولان این گلایه را دارند که در تمام شهرهای استان که گازرسانی صورت گرفته، بعد از گازرسانی کسی انشعاب نمی خرد و این گلایه متقابلی است که مسئولان از این وضعیت گلایه دارند و آنها باید پیگیری کنند که دلیل آن چیست؟ استاندار بوشهر با بیان دو نکته خطاب به  فعالان سیاسی و اقتصادی و اجتماعی تصریح کرد: باید دیدگاه های خودمان را به این سمت ببریم که از همه ظرفیت های خود، هم از ظرفیت منابع دولتی و هم از ظرفیت منابع غیر دولتی و مشارکت بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: این یاری همه شهروندان را به هر نحوی که امکان پذیر است، می طلبد و باید مشارکت و ورود کرده و یا نظر داده و سرمایه گذار پیدا کرده و راهکار ارائه دهید.     سالاری تاکید کرد: این دولت بنای ورود به عرصه رقابت های سیاسی که در عرصه جامعه ضروری است را ندارد و همه گروه های فکری، سیاسی و اجتماعی  را به طور یکسان حمایت و فضا را برای فعالیت همه آنها به صورت یکسان فراهم کند. استاندار بوشهر در پایان گفت: همه کمک کنید تا مسائل سیاسی ما که بخشی از کارکرد جامعه ماست، همه در عرصه اجرا و به ویژه در حوزه های حرفه ای غیر سیاسی ورود نکرده و به ما ضربه وارد نکند و رقابت های سیاسی در جای خود انجام شده و با وحدت و همدلی هر کسی با هر اندیشه ای به خدمت رسانی بهتر به مردم کمک کند.


















۱۳۹۲/۱۱/۱۵ - ۲۲:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن