تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802655475




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صفوف طولانی دریافت سبد کالا در میان بارش برف/ توزیع برنج هندی در سال حماسه اقتصادی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > تهران مهر گزارش می دهد/
صفوف طولانی دریافت سبد کالا در میان بارش برف/ توزیع برنج هندی در سال حماسه اقتصادی
استان تهران - خبرگزاری مهر: توزیع برنج هندی به جای برنج ایرانی با شعار دولت مبنی بر حمایت از تولید داخلی در سال حماسه اقصادی مطابقت ندارد و این امر اعتراض نمایندگان مجلس و مردم را به همراه داشته است.



به گزارش خبرنگار مهر، با اعلام تخصیص سبد کالا به اقشار آسیب پذیر موجی از خوشحالی میان مردم کشور ایجاد شد و همه منتظر دریافت اقلام کالا بودند اما پس از اعلام واجدان شرائط دریافت کالا مشخص شد که بسیاری از مردم شامل دریافت سبد کالا نشدند و این امر انتقاد مردم و جمعی از مسئولان را برنگیخت. مسئولین دولتی در واکنش به این اظهارنظرها اعلام کردند که توزیع سبد کالا در چندین نوبت انجام می گیرد و در مرحله اول افراد آسیب پذیر جامعه واجد دریافت سبد کالا هستند و در مراحل بعدی سایر اقشار مردم نیز از این سبد کالایی بهره مند می شوند. توزیع برنج هندی داد نمایندگان مجلس را هم درآود از طرف دیگر توزیع برنج هندی به جای برنج ایرانی با شعار دولت مبنی بر حمایت از تولید داخلی در سال حماسه اقصادی مطابقت ندارد و این امر اعتراض نمایندگان مجلس و مردم را به همراه داشته است. ماجرا از آنجا آغاز شد که حسن روحانی رییس جمهور در برنامه زنده تلویزیونی از اختصاص سبد کالا به مردم خبر داد و پس از آن نیز مسئولین و وزرای اقتصادی دولت راهکارهای توزیع سبد کالا را بررسی کردند تا در نهایت اعلام شد که در دهه مبارک فجر اولین سبد کالایی توزیع می شود. مسئولین اقتصادی دولت اعلام داشتند که در مرحله اول سرپرستان خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی، سرپرستان خانوارهای زیرپوشش سازمان بهزیستی کشور، سرپرستان خانوارهای مستمری‌ بگیران تأمین اجتماعی (با حقوق مستمری زیر پنج میلیون ریال)، سرپرستان خانوارهای کارگران مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی (با حقوق زیر پنج میلیون ریال)، سرپرستان خانوارهای کارکنان شاغل و بازنشسته نیروهای دولتی، سرپرستان خانوارهای طلاب، خبرنگاران، دانشجویان متأهل مشمول طرح سبدکالایی هستند و باید طی 15 روز برای دریافت سبد کالایی مراجعه کنند.

این مدیران اقتصادی دولت یازدهم بیان داشتند که سبد کالای ویژه دولت شامل 10 کیلوگرم برنج، 4 کیلوگرم مرغ، 2 بطری روغن مایع، 2 عدد پنیر بسته بندی و 24 عدد تخم مرغ است و مردم می توانند با ارسال شماره کارت بانکی حساب یارانه و کد ملی به شماره پیامک 500449 از وضعیت شمول خود در طرح سبد کالا اطلاع پیدا کنند و برای دریافت آن به نقاط مذکور مراجعه کنند. ابهام در توزیع سبد کالا بین اقشار مختلف مردم پس از کش و قوس های فراوان و نبودن اسم بسیاری از کارمندان دولت و کارگران در لیست سبد کالا، توزیع کالا در مراکز معرفی شده آغاز شد و دولت نیز اعلام کرد که مردم فرصت دارند تا ظرف 15 روز برای دریافت کالا به مراکز تعیین شده مراجعه کنند و این زمان قابل تمدید خواهد بود، به همین خاطر مردم در دریافت سبد کالا عجله نکنند. به رغم توصیه مسئولین از روز اول مراکز توزیع کالا با صف های طولانی مواجه شد و مردم برای دریافت کالا از ساعت های اولیه صبح و در سرمای زیر صفر درجه در مقابل مراکز توزیع صف می ایستادند تا سبد کالا را دریافت کنند که صحنه های اتفاق اقتاده با عزت مندی مردم ایران سازگار نبوده و همین امر ناراحتی برخی مسئولین و نمایندگان مجلس را به همراه داشت. نحوه توزیع سبد کالا در شأن مردم ایران نیست قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در  جلسه علنی مجلس در اخطاری با استناد به اصل 3 قانون اساسی در مورد رفع تبعیضات ناروا اظهار داشت: در انجام تمام کارها باید جهت گیری ما بر پایه عدالت باشد و این موضوعی است که در قانون اساسی به آن تاکید شده و ما هم باید به آن پایبند باشیم. جعفری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مجلس باید سرزنده و سالم باشد، گفت: در حالیکه بخشی از استان های ما با بارش شدید برف مواجه هستند، صف های طولانی مردم برای گرفتن این سبدهای کالایی موجب مضحکه دشمنان شده است. آن هم به بهانه 80 یا 110 هزار تومان. بنابراین فکر می کنم باید یک تدبیر جدی تری لحاظ شود.

وی ادامه داد: مجلس باید به امور کشور و مسئله مهمی که 75 میلیون نفر را به خود مشغول کرده توجه داشته باشد، بنابراین ضمن اینکه اصل این اقدام دولت را تایید می‌کنیم اما انتقاداتی نیز به شیوه اجرا داریم و از دولت می خواهیم تا روشی را طی کند که از عدالت دور نشویم. دولت باید تدبیر مناسبی درباره نحوه توزیع سبد کالا کند سخنگوی قوه قضائیه نیز درباره مرگ دو نفر در صف های توزیع سبد کالا و سوء استفاده رسانه های بیگانه از این موضوع که اظهار داشت: رسانه های ضد انقلاب از هر مطلبی علیه نظام استفاده می کند و مطالب خلاف واقع را انتشار می دهد. اما امیدواریم دولت در این خصوص یک تدبیر خوبی داشته باشد و شیوه فعلی بهتر از آنچه تا کنون رخ داده ادامه یابد. شایسته مردم نیست در دهه فجر در صف های طولانی بایستند. این موضوع با عزتمندی مردم جور در نمی آید. در صف‌های طولانی دریافت سبد کالایی که در فضای باز و سرو مقابل مراکز توزیع ایجاد شده است بعضا ناراحتی‌هایی میان مردم ایجاد می‌شود و این ناراحتی ها به دلیل رعایت نکردن نوبت برای دریافت این سبد است. از طرف دیگر به دلیل ناهماهنگی های رخ داده، برخی از مراجعه کنندگان بعد از ایستادن چند ساعته در صف طولانی سبد کالای رایگان تازه متوجه می شوند که کارت آن ها مورد پذیرش نبوده و یا سبد کالا به آن ها اختصاص نیافته است. این درحالی است که مسئولین در مصاحبه های متعدد بیان داشتند که وب‌سایت رسمی اطلاع‌رسانی سامانه به آدرس یارانه کالا جهت مشاهده آخرین اخبار مربوط به طرح و لیست فروشگاه‌های مجاز در دسترس است و از طریق این وب‌سایت، هر شهروند می‌تواند وضعیت شمول خود در طرح را پیگیری و موجودی سبد کالای خود را استعلام کند. همچنین به گفته مدیران دولتی شهروندان می‌توانند از طریق مرکز تماس وزارت صنعت، معدن و تجارت به شماره 09612 با مسئولین و کارشناسان طرح برای دریافت پاسخ سئوالات خود تماس بگیرند و در صورت بروز هرگونه اشکال در فرایند تراکنش، همانند روال قبل مردم می‌توانند با مرکز تماس شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت که روی رسید دستگاه کارت‌خوان درج شده است، پیگیری موارد به انجام رسانند.

مسئولین برای مردم ارزش قائل شوند یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: واقعا تأسف آور است که برخی مسئولین برای مردم ایران ارزش قائل نیستند و ملت را مجبور می کنند که از ساعات اولیه صبح در صف توزیع کالا قرار گرفته و عمر و وقت خود را بیهوده هدر کنند. حسن مفیدی افزود: بنده از ساعت 6 صبح در صف بودم و با وجود بارش شدید برف به خاطر وضع اقتصادی ام مجبور هستم که در این صف بمانم در حالی که مطمئن هم نیستم که امروز به من سبد کالا برسد. وی ادامه داد: خیلی از کسانی که به فروشگاه مراجعه کرده اند اصلا نمی داند که مشمول طرح هستند یا نیستند و همین موضوع سبب ازدحام بیشتر مقابل فروشگاه های عرضه سبد کالا شده است. نحوه توزیع سبد کالا توهین به شخصیت مردم است سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نحوه توزیع سبد کالا اظهار داشت: اصل توزیع سبد کالا مورد توافق مردم است ولی این نحوه توزیع به این شکل باعث توهین به مردم و ملت شریف ایران شده و به شخصیت مردم لطمه وارد می کند. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: با ارائه راهکارهای مناسبتر می توان سبد کالا را به شکل بهتری بین مردم توزیع کرد تا باعث رضایتمندی مردم شود و این توزیع های ناهماهنگ باعث نارضایتی مردم شده است.

وی ادامه داد: در مورد توزیع سبد کالا دو اشکال اساسی وجود دارد اولا زمان توزیع بسیار محدود تعیین شده و این امر باعث ایجاد صف های طویل در میان مراکز توزیع شده است و مردم مجبور هستند زیر برف منتظر تحویل کالای اساسی خود باشند . نقوی اضافه کرد: از طرف دیگر در این طرح امکان به کارگیری شرکت های تعاونی، اتحادیه های کارگری و صنفی وجود داشت تا نحوه توزیع به شکل بهتری صورت پذیرد. این مسئول عنوان کرد: از طرف دیگر این سبد کالا به برخی اقشار آسیب پذیر تعلق نگرفته و در مقابل به برخی اقشار برخودار این سبد کالا اختصاص پیدا کرده است و این امر موجب ناراحتی و نارضایتی مردم گردیده و نمایندگان مجلس اعتراض خود را به مسئولین رسانده اند. در پایان از مسئولان دولت تدبیر و امید انتظار می رود که نسبت به این معضل فکری اساسی کنند تا شأن مردم ایران اسلامی حفظ شود. -------------------- گزارش از محمدرضا حیدری


۱۳۹۲/۱۱/۱۵ - ۱۲:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن