تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802427682




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستگاه قضا میزبان مسابقات قرآنی/ مسئولان کشور برای نشر قرآن بودجه‌ای ویژه در نظر بگیرند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حجت‌الاسلام والمسلمین تهامی در نشست خبری:
دستگاه قضا میزبان مسابقات قرآنی/ مسئولان کشور برای نشر قرآن بودجه‌ای ویژه در نظر بگیرند
معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه با بیان این که مسئولین دستگاه‌های اجرایی کشور باید در رابطه با قرآن بودجه‌ای را لحاظ کنند گفت: زیرا قرآن اصل و اساس است و تالیف آن بر آفرینش خود انسان نیز مقدم بوده است.
به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "سیدعلی تهامی" معاون فرهنگی قوه قضاییه در نشست خبری امروز صبح سه‌شنبه (15 بهمن) در ساختمان مرکزی قوه قضاییه ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی گفت: به منظور سیاست گذاری، راهبردی، برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی فعالیت‌های فرهنگی دستگاه قضا معاونت فرهنگی قوه قضاییه در سال گذشته تشکیل شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین تهامی با بیان این که این معاونت در دو بخش فعالیت دارد گفت: یکی از این بخش‌ها معاونت فرهنگ عمومی است که عمدتا وظیفه‌اش فرهنگ سازی عمومی بوده و حیطه کارش برون سازمانی است بخش دیگر معاونت فرهنگ دینی و سازمانی است که این بخش وظیفه‌اش فرهنگ سازی در زمینه ارتقاء فرهنگ سازمانی و اخلاق حرفه‌ای است که در این زمینه فعالیت دارد.
 
وی افزود: معاونت فرهنگ قوه قضاییه بعد از انجام کار کارشناسی و مطالعات لازم اولویت‌های کارش را در سه بخش اعلام کرده که اولویت‌های اول آن بحث نماز، قرآن و اخلاق است لذا در این مدت عمر کمی که معاونت فرهنگی دارد عمده فعالیت‌هایش در راستای این سه اولویت است که امروز شاهد برنامه مسابقات قرآنی دستگاه قضا هستیم.
 
معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه ادامه داد: این مسابقات به این شکل برنامه ریزی شده و بخش بزرگی از این مسابقات نیز عملی شده است و در ابتدا به صورت شهرستانی در مراکز استانی برگزار می‌شود و نفرات برتر به مسابقات استانی راه پیدا می‌کنند و همکاران ما در استان‌ها مسابقات استانی را برگزار می‌کنند و منتخبین این مسابقات به مسابقات منطقه‌ای که در 5 نقطه کشور برگزار می‌شود شرکت می‌کنند و در این مسابقات به رقابت پرداخته و نفرات برتر به مرتبه‌های نهایی قوه قضاییه راه پیدا می‌کنند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین تهامی با بیان این که سازمان‌های وابسته در ابتدا به صورت شهرستانی و سپس استانی و بعد به صورت کشوری مسابقات را برگزار می‌کنند اظهار داشت: نفرات برتر این مسابقات به مسابقات نهایی قوه قضاییه معرفی می‌شوند و به مناسبت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی در 26 و 27 بهمن ماه این مسابقات برگزار می‌شود.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی براین که تعداد شرکت کنندگان این مسابقات به چه صورت است و در چند بخش این مسابقات برگزار می‌شود گفت: تعداد شرکت کنندگان در مرحله اول 3650 نفر هستند و در مرحله دوم که استانی است 1430 نفر شرکت خواهند کردند و در مرحله منطقه‌ای 355 نفر که از این تعداد 110 نفرشان به مسابقات نهایی راه پیدا می‌کنند.  
 
معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی ادامه داد: مسابقات قرآنی در رشته‌های قرائت، تحقیق، ترتیل و حفظ اجزای قرآن که 5 بخش است و جز 10 و 15 قرآن را شامل می‌شود و درک مفاهیم قرآنی نیز جز این مسابقات خواهد بود.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین هامی افزود: مسابقاتی که در شهرستان‌ها برگزار می‌شود به میزبانی دادگستری همانجاست و در مراکز استانی دادگستری‌های مراکز استانی است و مسابقه نهایی میزبانی‌اش را قوه قضاییه برعهده دارد.
 
وی اضافه کرد: ریاست محترم قوه قضاییه در برگزاری مسابقات شرکت خواهد کرد و مسئولان دستگاه قضایی کشور نیز در این مسابقه دعوت شده‌اند.  
 
حجت‌الاسلام تهامی تاکید کرد: فعالیت قرآنی در دستگاه قضا بوده اما با این شکل برنامه‌ریزی شده منطقه‌ای، استانی، کشوری برای اولین بار است که به این شکل برگزار می‌شود و فقط برای آقایان است و در برنامه‌ریزی سال آینده بخش خواهران و خانواده‌های پرسنل دستگاه قضا و قضات به این مسابقات خواهند رفت و مسابقه‌ای میان کارکنان و قضات دستگاه قضایی برگزار خواهد شد.  
 
وی افزود: برنامه‌های قرآنی دیگری هم از ماه آینده به اجرا درخواهد آمد که یک سال و نیم زمان اجرایش طول می‌کشد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین تهامی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه جوایز مسابقات چیست گفت: جوایز ارزشمند و خوبی است نفرات برتر و اول حفظ قرآن سه سکه بهار آزادی با لوح تقدیر دریافت می‌کنند نفرات دوم دو سکه بهار آزادی و نفر سوم یک سکه بهار آزادی تقدیمشان خواهد شد البته برای همه کسانی که در کل کشور در این مسابقات شرکت کرده‌اند اما امتیازی نگرفته‌اند لوح تقدیری نیز در نظر گرفته شده است.  
 
وی در ادامه این نشست درباره ارتقاء سطح فعالیت‌های قرآنی در جامعه اسلامی گفت: گسترش سطح فعالیت‌های قرآنی جهت فرهنگ سازی، ایجاد انگیزه، تشویق و فراهم کردن زمینه‌های برنامه‌های قرآنی نقش بسزایی دارد.
 
این مقام مسئول ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی کشور باید در رابطه با قرآن باید بودجه‌ای لحاظ کنند زیرا بسیار موثر است چون همگی می‌دانیم قرآن اصل و اساسی است و تعلیمش برآفرینش خود انسان مقدم بوده است.  
 
وی تاکید کرد: انسان شدن با تعلیم قرآن امکان دارد و قانون آن کتاب قانون ابدی است و اگر می‌خواهید که از حوادث فرار کنید پناهگاهش قرآن است که باید به آن تمسک جویید علی الخصوص در دستگاه قضا چون جنبه پیشگیری و درمان دارد.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین تهامی افزود: باید هشدارهای قرآن را مد نظر قرار دهیم چون ممکن است بعضی‌ها دچار بزهکاری شوند و ما خواستار آن باشیم که آن را شرافتمندانه به جامعه برگردانیم.  
 
وی تاکید کرد: دستگاه قضا چه جنبه پیشگیری و جنبه درمان را داشته باشد باید در جهت ترویج و ارتقاء فعالیت‌های قرآنی در دستگاه قضا تلاش شود و کارآمدی این دستگاه با همراهی قرآن بهترین نتیجه را خواهد داد.  
 
معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه در پایان این نشست خبری خاطر نشان کرد: ما در آینده برنامه آموزش مجازی قرآنی را داریم که توسط رئیس قوه قضاییه رونمایی می‌شود و در این راستا دانشگاه علوم قرآن و حدیث با ما همکاری خواهد کرد و ترویج فرهنگ قرآنی در خانواده نیز میان خانواده پرسنل قوه قضاییه مورد توجه ماست که یک سال و نیم طول می‌کشد.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن