تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802972081




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تیم والیبال شهرداری ارومیه در سرازیری ناکامی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تیم والیبال شهرداری ارومیه در سرازیری ناکامی ارومیه - ایرنا - تیم والیبال لیگ برتری شهرداری ارومیه هفته هاست در سرازیری ناکامی از دیدار با حریفان قرار گرفته که بیم آن می رود این تیم در فصل آینده از لیست تیم های لیگ برتر نیز حذف شود.


استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه اگر چه تیم های مطرحی در فوتبال ندارد ، ولی والیبال قدرتمند آن در 50 سال اخیر نقطه اتکای جوانان این استان بوده و آنان را به سوی میدان های ورزشی کشانده است.
علاقه به والیبال نه تنها برای خالی کردن هیجان های دوران جوانی ارومیه ، بلکه انگیزه قهرمان والیبال شدن را در جوانان و نوجوانان این استان زنده کرده و از همین رهگذر امروز این شهر بازیکنان بزرگ و صاحب نامی دارد که هم در تیم های ملی و هم در تیم های لیگ برتری هنرنمایی می کنند.
والیبال برای مردم ارومیه جای خالی نبود تیم های خوب فوتبال را تا حدودی جبران کرده و در روزهایی که تیم مورد علاقه شان به میدان می رود با تمام عشق و علاقه در سالن های ورزشی حاضر شده و تیم شان را تشویق کرده اند.
والیبال در ارومیه نه تنها به عنوان یک رشته ورزشی، بلکه در بطن زندگی و حتی فرهنگ این مردم رخنه کرده و از دهه 30 به تدریج جایگاه خاصی در دل اهالی این شهر باز کرده و عطش سیری ناپذیر ارومیه ای ها به ˈوالیبالˈ به حدی است که امروز در هر محله محروم و روستاهای دور افتاده می توان توپ و تور و چندین جوانان و نوجوان را در حال بازی والیبال دید.
امروز اگر صحبت از ناکامی ها و شکست های والیبال می رود ، منظور والیبال ارومیه نیست، بلکه تیم والیبال شهرداری ارومیه است که جوانان آذربایجان غربی، غرور خود را در آن می بینند .
آذربایجان غربی ، به رغم شکست های سخت و ناباورانه تیم مورد علاقه مردمش، همچنان به رسالت بازیکن سازی خود ادامه می دهد.
برخی از کارشناسان والیبال معتقدند، ورود افراد بی اطلاع از والیبال و باشگاه داری موجب ناکامی های تیم والیبال شهرداری است .
کارشناسان می گویند، اگر مساله باشگاه داری و جذب بازیکنان به دست افراد کاربلد و توانمند انجام بگیرد، مسلما نماینده ارومیه در والیبال لیگ برتری از جایگاه و پیشینه تاریخی ارومیه دفاع خواهد کرد.
ولی چه می شود کرد که امروز شکست های تیم شهرداری به نام والیبال ارومیه تمام می شود و پیشینه تاریخی و پرافتخار آن را در هاله ای از ابهام و تردید فرو می برد.
تیم شهرداری ارومیه در فصل جاری و در طول 19 هفته ای از انجام بازی ها گذشته 14 بار طعم تلخ شکست را چشیده است و با قرار گرفتن در رده دهم جدول رده بندی در آستانه خارج شدن از گردونه رقابت ها و حتی سقوط به لیگ دسته یک است.
برای آسیب شناسی بیشتر و بررسی دلایل شکست تیم والیبال شهرداری ارومیه به سراغ جمعی از پیشکسوتان شهرمان و ملی پوشان اسبق تیم ملی کشورمان رفته ایم تا با بررسی مشکلات پیش رو بتوانیم گرهی از گره کور این معضل برداریم.
رحیم قارصی پاسور اسبق سال های دور تیم ملی و پیشکسوت والیبال کشور می گوید : والیبال ارومیه در دوران قبل از انقلاب و تا سال 55 قدرت بلامنازع ایران به شمار می رفت که تنها حریف اصلی ما تیم تهران بود که آنها هم به سختی قادر به رویارویی با ما بودند و در واقع تیم ارومیه حریف بسیار قدرتمندی برای تیم های شهرستانی بود که توانست چندین دوره قهرمان و نایب قهرمان جام کوروش (پاسارگاد) شود.
وی اظهار کرد: پس از سال 55 بازیکنان تیم ارومیه به دلیل نبود باشگاه یک به یک جذب تیم های سایر استانها شدند ولی من همچنان در ارومیه ماندم و با جذب جوانان آن زمان همچون حمید مومنی، رسول باباصباحی، رسول بنایی، امیر نظمی، ابراهیم قادر، بهرام نجفی، مجید ساداتی تیمی در قالب تیم ساندیس تشکیل داده و فقط با 500 هزار ریال بودجه وارد کوران رقابتهای لیگ برتر شدیم.
وی گفت: آن زمان غیرت و تعصب خاصی در رگ های بازیکنان موج می زد و بازیکنان با تمام نداری های موجود کنار آمده و فقط به ارائه بازی های جوانمردانه و در خور شان و منزلت والیبال ارومیه می اندیشیدند.
قارصی گفت: آن زمان ضعف اعتبارات مالی، کمبود امکانات رفاهی از قبیل نامناسب بودن محل سکونت، نازل بودن غذا و ایاب و ذهاب به هیچ وجه موجب کاهش انگیزه در بین بازیکنان ما نمی شد و همگی یک دل و متحد فقط به کسب پیروزی و اعتلای والیبال ارومیه متمرکز بودند به طوری که قادر به شکست 3 بر 0 تیم قدرتمند دخانیات تهران بودیم.
وی ادامه داد: اگر تیم امروزی شهرداری ارومیه را با تیم دهه 50 آن زمان مقایسه کنیم به جرات می توان گفت که سرمایه گذاری و هزینه های سرسام آوری که امسال برای این تیم هزینه شده است نتوانسته یکدلی و انسجامی که آن زمان بدون هیچگونه پول و امکاناتی در ارومیه به وجود آمده بود ایجاد کند.
قارصی گفت: باشگاه شهرداری ارومیه طی سه سال گذشته که مدیریت و تیم داری والیبال ارومیه را بر عهده گرفته با هدف کمک به اعتلای والیبال این شهر و ایجاد شور و نشاط اجتماعی وارد عرصه تیم داری شده است ولی سوء مدیریت و عدم آشنایی به مدیریت ورزش حرفه ای باعث شد والیبال ارومیه دچار افت و خیزها و آشفته بازار فراوانی شود.
وی ادامه داد: دلیل کسب نتایج ضعیف این است که باشگاه شهرداری در شش ماه اول سال هیچ اقدامی نمی کند و در شهریور ماه تازه به فکر تشکیل تیم و جذب سرمربی بازیکن و کادر فنی می کند که در راستای انتخاب سرمربی نیز از چندین مربی می خواهد که برنامه های تمرینی خود را اعلام نمایند و جای سوال این است که مشخص نیست این برنامه های تمرینی از سوی چه کسی و توسط کدام کارشناس بررسی و ارزیابی می شود؟ چرا که مسئولان این باشگاه هیچگونه تعاملی با پیشکسوتان این شهر ندارند و مبتلا به تک روی شده اند.
محمود محب سرعتی زن اسبق تیم ملی کشور: هدایت هر رشته ورزشی باید به صاحب اصلی آن سپرده شود.
پیشکسوت والیبال کشور که یکی از سه ضلع مثلث تیم ملی کشورمان را در کنار عزیز پرتوی و یداله کارگر پیشه در بازیهای آسیایی 1353 تهران را تشکیل می داد افزود: ارومیه شهری است که همواره در تیم های ملی بازیکن داشته است و طی پنج سال گذشته با حمایت خوب رییس هیات فعلی استان توجه ویژ ه ای در راستای طرح استعدادیابی و آموزش رده های سنی پایه داشته است.
وی ادامه داد: متاسفانه سه دوره است تیم والیبال ارومیه به دست مدیران غیر ورزشی و غیر حرفه ای باشگاه شهرداری ارومیه سپرده شده است که هزینه های آن از محل بیت المال و درآمد های حاصل از عوارض و درآمدهای مردمی شهرداری ارومیه هزینه می شود و با وجود صرف هزینه های میلیاردی خروجی قابل قبولی ندارد.
وی ادامه داد: باشگاه شهرداری مدیریت و نگرش حرفه ای در تیم داری ندارد و به جز تیم لیگ برتر بزرگسالان حتی در رده های سنی نوجوان، جوانان و امیدهای کشور نیز نتایج آنچنانی به دست نیاورده است.
محب گفت: امسال تغییر چهار باره مربی و کادر فنی و مدیریتی باشگاه آن هم در اواسط مسابقات ضربات جبران ناپذیری بر پیکره این تیم وارد کرد و موجب تضعیف روحیه بازیکنان شده و زمینه سقوط به رده های پایین جدول را فراهم کرده است.
وی گفت: از مسوولان درخواست می کنیم تا هدایت این تیم را به خانواده والیبال بسپارند و مدیران مجربی را به همراه مشاوران و پیشکسوتان فنی والیبال گرد آوری کرده و برای نجات والیبال این شهر چاره اندیشی کنند.
محب ادامه داد: مسوولان باشگاه شهرداری ارومیه باید اعضای هیات مدیره خود را از میان پیشکسوتان والیبال انتخاب کنند و مطمئن باشند که تمامی این عزیزان بدون هیچ گونه چشم داشتی در راستای اعتلا و احیای مجدد ورزش اول استانمان با جان و دل تلاش می کنند.
وی گفت: برگزاری یک جلسه اضطراری و ویژه با شخص مدیریت عالی استان و طرح و بررسی مشکلات پیش رو می تواند راهکاری مناسب برای حل و فصل این مشکلات باشد.
وی گفت: شهر ارومیه 25 مربی بین المللی و درجه یک ملی دارد و من در تعجبم که چرا از هیچکدام از این مربیان برای هدایت تیم ارومیه استفاده نمی شود ضمن اینکه از به کارگیری مربیان خارجی که در حد و اندازه مربیان تراز اول دنیا بوده و بتواند علاوه بر هدایت تیم مان دانشی جدید بر اندوخته های مربیان بومی این شهر بیفزاید نیز مخالفتی نداشته و ندارم.
محب افزود: ثبات مدیریت و سرمربی و جذب بازیکنان آماده و مطرح بومی و در صورت نیاز غیربومی و خارجی و عدم رای زنی با دلالان و واسطه گرهایی که بدون هیچگونه تخصص و شناخت فنی اقدام به خرید و فروش بازیکن و مربی خارجی می کنند باید از اهم برنامه های باشگاه برای سال آینده باشد.
گزارش از: نرگس موذنی حبشی
7126/583/1495/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن