تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819101078




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محمود عباس: ناتو تامین امنیت فلسطین را بر عهده گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

محمود عباس: ناتو تامین امنیت فلسطین را بر عهده گیرد تهران – ایرنا - ˈمحمود عباسˈ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از ناتو خواست که در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات سازش، تامین امنیت اراضی فلسطینی را بر عهده گیرد.


عباس در مصاحبه با روزنامه آمریکایی ˈنیویورک تایمزˈ با بیان این که نظامیان رژیم صهیونیستی می توانند به مدت حداکثر 5 سال در کرانه باختری باقی بمانند، افزود: از آن جا که فلسطین تنها از نیروی پلیس برخوردار است و ارتش ندارد، نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می توانند مسئولیت جلوگیری از قاچاق اسلحه و تروریسم را که اسرائیل به عنوان دغدغه های خود معرفی کرده است بر عهده گیرند.
به گزارش نیویورک تایمز، این پیشنهاد قبلا در ملاقات وی با وزیر خارجه آمریکا مطرح شده بود.
عباس در ارتباط با ماموریتی که برای ناتو متصور شد گفت: این نیروها می توانند برای بلند مدت و در هر منطقه ای، اعم از مرزهای شرقی و غربی، حضور داشته باشند تا هم از ما حفاظت کنند و هم به اسرائیلی ها اطمینان خاطر دهند.
در ادامه گزارش این روزنامه آمریکایی آمده است: پیشنهاد عباس در حالی مطرح می شود که مذاکرات سازش میان اسرائیل و فلسطین به میانجی گری آمریکا وارد مرحله ای حساس شده است.
ˈجان کریˈ وزیر خارجه آمریکا قرار است چارچوب اصول توافق احتمالی، از جمله طرح امنیتی، محدوده مرزها که تقریبا با مرزهای سال 1967 منطبق است، به رسمیت شناختن دولت یهود از سوی تشکیلات خود گردان فلسطین و نیز تعیین بیت المقدس به عنوان پایتخت مشترک دو دولت را ارائه دهد.
عباس در ارتباط با سررسید تعیین شده برای مذاکرات سازش (29 آوریل مصادف با 9 اردیبهشت) گفت: این تاریخ وحی منزل نیست که اگر در انتهای دوره نه ماهه به دستاوردهایی رسیدیم آن را متوقف سازیم؛ اما گر به هیچ نتیجه ای نرسیدیم مذاکرات را متوقف خواهیم کرد.
وی درباره پیشنهاد کری گفت: او حق دارد هر چه می خواهد مطرح کند، و ما هم در نهایت مختاریم که دیدگاه خودمان را مطرح کنیم.
ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز هفته گذشته گفت اسرائیل مجبور نیست با همه پیشنهادهای آمریکا موافقت کند.
طبق گزارش نیویورک تایمز، دفتر نتانیاهو از واکنش به اظهارات عباس خودداری کرد. اما به نظر می رسد تکیه وی بر ادامه حضور ارتش رژیم صهیونیستی، نه ارتش طرف ثالث، یکی از دیدگاه های مهم وی باشد. یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی گفت: دیدگاه ما درباره حضور نیروهای بین المللی کاملا منفی است.
ˈجن ساکیˈ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی ایمیلی به این روزنامه گفت: نظرات مختلفی از سوی طرفین مذاکرات مطرح شده و هنوز برای پیش بینی درباره محتویات چارچوب نهایی زود است.
عباس درباره به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی این مسئله را بی ارتباط به موضوع مذاکره دانست و یادآور شد که از مصر و اردن به هنگام امضای توافق صلح با اسرائیل چنین تقاضایی نشد.
وی درباره احتمال شکل گیری انتفاضه سوم اطمینان داد تا زمانی که زنده است اجازه نمی دهد نبرد مسلحانه دیگری آغاز شود.
عباس در ادامه سخنان خود به موافقت ˈایهود اولمرتˈ نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی و ˈجرج دبلیو بوشˈ رئیس جمهوری سابق آمریکا با حضور نیروهای ناتو در فلسطین اشغالی اشاره کرد و گفت این دیگاه را چند سال قبل در ملاقات مشترکی که با نتانیاهو و ˈهیلاری کلینتونˈ وزیر خارجه وقت آمریکا داشته است مطرح کرده است .
عباس افزود وی در آن جلسه خطاب به نتانیاهو گفته است که ˈاگر به هم پیمانان خودتان هم اعتماد ندارید، پس به چه کسی اعتماد دارید؟ˈ و نتانیاهو در پاسخ گفته بود فقط به ارتش اسرائیل اعتماد دارد.
رئیس حکومت خودگردان فلسطین افزود: مسئله اصلی نتانیاهو است که پیش از هر چیز باید به او پرداخته شود. اگر او به صلح اعتقاد داشته باشد، حل مسائل دیگر آسان خواهد شد.
مترجمام**9156 *1446
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن