تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خاطر خداى سبحان از چيزى بگذرد، خداوند بهتر از آن را به او عوض خواهد داد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803938587




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظریف در گفت وگو با شبکه فونیکس : هولوکاست نباید توجیه کننده نقض حقوق فلسطینیان باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ظریف در گفت وگو با شبکه فونیکس : هولوکاست نباید توجیه کننده نقض حقوق فلسطینیان باشد تهران - ایرنا - شبکه تلویزیونی فونیکس به نقل از ˈ محمد جواد ظریف ˈ وزیر امور خارجه ایران موضوع ˈ هولوکاست ˈ را یک جنایت خواند و گزارش داد که این موضوع نمی تواند توجیه کننده نقض حقوق فلسطینی ها باشد.


به گزارش ایرنا؛ شبکه تلویزیونی فونیکس یکشنبه شب در گفت وگویی با وزیر امور خارجه ایران که در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ انجام شد ؛ گفت که ایران میزبان هزاران شهروند یهودی است که در صلح زندگی می کنند.
وزیر امور خارجه ایران در این مصاحبه همچنین درباره موضوع هسته ای ایران گفت که در مساله هسته ای فرصتی نادر به دست آمده و از آن باید برای اعتمادسازی متقابل سود جست.
وی افزود : کشورهای غربی سالیان دراز، حتی از پیش از انقلاب، از این که به ایران سوخت هسته ای مورد نیازش را برسانند ؛ دریغ کردند و امروز زمینه اعتماد متقابل فرارسیده است.
وی تأکید کرد که ایران با قدمت تاریخی هزاران ساله اش، دشوار می تواند بپذیرد که دستورالعمل هایی از خارج به آن دیکته شوند.
خبرنگار فونیکس پرسید، در حالی که جامعه بین المللی ظن شدید دارد که ایران به دنبال دستیابی به سلاح اتمی است و ایران این اتهام را رد می کند، پس ایران چه نیازی به 200کیلوگرم اورانیوم 20درصد غنی شده دارد؟
وزیر امور خارجه ایران در پاسخ گفت که این واکنشی بوده است به تحریم های گسترده علیه ایران تا مبنا و موقعیت بهتری برای مذاکره برای رفع تحریم ها داشته باشد.
وی افزود که ایران پیش از برقراری تحریم ها فقط 200 فقره سانتریفوژ داشته و شمار آن ها امروز پس از تحریم های متعدد به 9هزار رسیده است.
وی تأکید کرد که ایران برای نیازهای علمی و پزشکی به غنی سازی نیاز دارد و حالا زمینه های اعتمادسازی متقابل فراهم آمده که بتوان راه حلی برای آن یافت.
وزیر امور خارجه ایران گفت که مذاکرات برای رسیدن به یک توافق درازمدت در 18 فوریه در وین ادامه خواهد یافت و توافق کنونی امری موقتی است.
وی در پاسخ به پرسشی درباره غنی سازی تصریح کرد، در صورتی که طرفین به توافق نرسند، ایران سطح غنی سازی را به سطح بالای 20درصد خواهد رساند، ولی باید تلاش کرد که چنین نشود.
این منبع خبری افزود: محمد جواد ظریف درباره تأثیر تحریم ها گفت که ایران کشور توانمندی است که توانسته تا حدودی از تأثیر تحریم ها بر جامعه ایران بکاهد و آن ها را دور بزند.
وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد که منافع ایران در این است که با جامعه بین المللی همکاری سازنده بر پایه اعتماد داشته باشد و اکنون فرصت این همکاری در بسیاری زمینه ها، از جمله مسائل منطقه وجود دارد.
وی در ارتباط با رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم حقوق فلسطینی ها را مدت 60 سال تمام نادیده گرفته و آشکارا نقض کرده و اسرائیل قطعنامه های سازمان ملل در این باره را نیز نادیده گرفته است.
ظریف در پاسخ به این پرسش که ایران و اسرائیل می گویند از سوی یکدیگر مورد تهدید قرار گرفته اند گفت که رژیم صهیونیستی می خواهد فضا را به ابهام آلوده کند.
دکتر ظریف در رابطه با بحران سوریه گفت که طرفین مناقشه باید بدون پیش شرط وارد مذاکره شوند .
وی گفت برخلاف آنچه دیگران ادعا می کنند ایران در سوریه سرباز ندارد.
ˈ به وضعیت خونین در سوریه باید پایان داد، زیرا در آنجا حتی سنی ها علیه سنی ها در جنگ هستند و باید برای این فاجعه راه حل داشت و تعادل نیروها را در آنجا برقرار کرد تا از کشته ها و آواره های بیشتر جلوگیری کرد.ˈ
وی افزود که ایران به کنفرانس سوریه دعوت نشد ولی جمهوری اسلامی آماده است در جهت برقراری صلح در این کشور تلاش کند.

وزیر امور خارجه ایران در پایان، در برابر پرسش خبرنگار فونیکس ، به همکاری های پرسابقه ایران و آلمان اشاره کرد و گفت که این دو کشور شرکای قدیمی هستند.
وی در ارتباط با حل مسائل جهانی و نقش آلمان در این میان گفت که برای حل مسائل جهانی در عصر جهانی شدن، از جمله مساله امنیت جهانی، نیاز به رهیافت های جدید است و رهیافت های قدیمی دیگر کارساز نیستند. از این رو آلمان می تواند در این میان نقش پراهمیتی ایفا کند.
پنجاهمین کنفرانس امنیتی مونیخ روزهای شنبه و یکشنبه، اول و دوم فوریه (12 و 13 بهمن) برگزار شد و هیأت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز شرکت کرد.
ایرانم **1004**2023 ** 1546
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن