تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):به امام سجّاد عليه‏السلام عرض كردم: مرا از تمام دستورهاى دين آگاه كنيد، امام عليه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803961201




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زبان مادری‌تان را در وب انتخاب کنید


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:

بررسی ۵ زبان برتر برنامه‌نویسی زبان مادری‌تان را در وب انتخاب کنید دنیای مجازی وب با تمام ظاهر پر زرق و برقش که هر لحظه به یک شکل درمی‌آید، فقط یک تصویر مجازی است و پشت این دنیای عجیب، میلیون‌ها حرف و عدد وجود دارد؛ حرف‌ها و اعدادی که به عنوان کدهای برنامه‌نویسی کنار هم قرار می‌گیرند و فضای مجازی را تشکیل می‌دهند، اما آن چیزی که به این کدهای بظاهر بی‌معنا هویت تصویری می‌دهد، نحوه قرار گرفتن آنهاست.




 به قوانین حاکم بر این توالی معنادار به اصطلاح زبان برنامه نویسی می گویند. درست مانند زمانی که با تکیه بر زبان مادریتان صداها و حروف را کنار یکدیگر قرار می دهید و یک کلمه معنادار می سازید، در دنیای وب هم برای کدهای برنامه نویسی همین اتفاق می افتد تا به یک حالت مجازی تصویری برسید. اگر شما به فکر یادگیری کدنویسی هستید، باید بدانید که زبان های مختلفی برای کدنویسی وجود دارد و مانند زبان گفتاری باید یک زبان برنامه نویسی را به عنوان زبان مادری خود انتخاب کنید.

زبانی که شما تصمیم می گیرید برای اولین بار از آن استفاده کنید بسیار مهم است و درواقع روند کاری اصلی شما در طراحی و برنامه نویسی وب را پایه گذاری می کند. با تمام پیچیدگی های موجود در زبان های برنامه نویسی هنوز بعضی از زبان ها آسان تر از دیگر زبان ها هستند و برای شروع یا فراگیری مهارت های مفید بیشتر پیشنهاد می شوند. اینجا پنج زبان برتر برنامه نویسی را انتخاب کرده ایم تا بیشتر با آنها آشنا شوید.
 

جاوا  (Java)
جاوا اوراکل از ایستاترین، مقاوم ترین و بانفوذترین زبان های برنامه نویسی وب است. شما می توانید جاوا را در هسته اپلیکیشن های وب روی همه پلتفرم ها، سیستم های عامل و دستگاه ها پیدا کنید. جاوا عمیقا براساس کلاس ها برجسته می شود و یک زبان برنامه نویسی شیءگراست که علاوه بر قابل حمل بودن روی بیشتر پلتفرم ها نیز اجرا می شود. منظور از قابل حمل بودن این زبان این است که روی سکوی رایانش گوناگونی از ATM و ماشین لباسشویی تا سرورهای سولاریس قابل اجراست. به همین دلیل جاوا یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی دنیاست. اگر به یادگیری برنامه نویسی علاقه مند هستید باید بدانید یادگیری آن فوق العاده باارزش است. 

جاوا یک زبان برنامه نویسی کامل و تمام عیار نیست. بسیاری از دانشگاه ها و کلاس ها با C یا ++C شروع می کنند، زیرا جاوا از ترکیب زبان های اولیه مانند ++C متولد شده است. به گفته کسانی که جاوا را به عنوان اولین زبان خود برگزیده اند، این زبان، شما را مجبور می کند مانند یک برنامه نویس منطقی و تحلیلی فکر کنید و واقعا بفهمید چگونه رایانه، اطلاعات را با موفقیت پردازش می کند. جاوا مجموعه ای حیاتی از مفاهیم اصلی است که به شما کمک می کند به سمت دیگر زبان ها و فناوری ها حرکت کنید.  سی و سی پلاس پلاس  (C و ++ C)

زبان برنامه نویسی C و ++C از زبان های مهم برنامه نویسی هستند. زبان ++C یک زبان سطح بالا و شیءگراست که حفظ خصوصیات زبان C (به عنوان قوی ترین زبان برنامه نویسی سیستم)، امکانات قدرتمندی را برای طراحی و توسعه برنامه ها در اختیار برنامه نویسان قرار می دهد. مهم نیست شما چه زبانی را برای کدنویسی نهایی خود انتخاب کنید یا در نهایت در کدام زبان برنامه نویسی متخصص شوید. یادگیری زبان ++C به شما کمک می کند در هر جایی بتوانید به عنوان یک برنامه نویس، اشکالات به وجود آمده را برطرف کنید و به عنوان یک آچار فرانسه روی آن حساب کنید. به همین دلیل است که بیشتر برنامه نویسان خبره، با این زبان نیز آشنایی دارند.   بدون این که زیاد به تاریخچه غنی و جزئیات C بپردازیم باید گفت که ++C مجموعه ای از بهبودها و به روزرسانی ها را به زبان C اضافه کرده است تا به یک ابزار مناسب برای طراحی اپلیکیشن های مدرن تبدیل شود. هر دوی این زبان ها  قدمت طولانی دارند و از دهه ۷۰ و همچنین اوایل دهه ۸۰ استفاده می شدند.
پایتون (Python)

وقتی از زبان برنامه نویسی اول و این که کدام یک از آنها برای استفاده سریع راحت تر است، صحبت می شود، پایتون از گزینه های اصلی است. در دهه ۸۰ میلادی خودو فان روسوم (به هلندی:Guido Van Rossum) این زبان را اختراع کرد و سپس آن را به بنیاد غیرانتفاعی نرم افزار پایتون تحویل داد. این بنیاد به عنوان سرپرست پایتون عمل می کند. همچنین این زبان، متن باز و استفاده از آن حتی برای اپلیکیشن های تجاری، آزاد است. پایتون معمولا به عنوان زبان اسکریپت نویسی استفاده می شود که به برنامه نویسان اجازه می دهد با مقدار زیادی کد خواندنی و تابع در زمان کوتاهی برنامه نویسی کنند. این زبان در عین حال پویاست و از سبک های برنامه نویسی شیءگرا، روندگرا و تابعی پشتیبانی می کند. پایتون انعطاف پذیر است و امروزه یکی از زبان های برنامه نویسی سطح بالاست که به طور گسترده استفاده می شود.

شاید پایتون برای شروع نکات اصلی مناسب نباشد، اما چیزهای مفیدی به شما می آموزد که کمک می کند دیگر زبان ها را راحت تر یادبگیرید و با آنها کار کنید. اگر می خواهید درباره نکات مثبت و منفی پایتون به عنوان زبان اول بیشتر بدانید، به لینک زیر بروید: http: / / www.reddit.com / r / changemyview / comments / 1cyk99 / i_think_python_is_the_best_first_programming /   روبی (Ruby)

روبی یک زبان برنامه نویسی پویا، متن باز و شیء گراست که توسط یوکیهیرو ماتسوموتو، دانشمند ژاپنی علوم رایانه در دهه ۹۰ توسعه داده شد. این زبان از جوان ترین زبان های برنامه نویسی است که در مقیاس گسترده ای استفاده می شود. روبی به منظور بهره بردن از علم نحو ساده ای برای خواندن و نوشتن توسط انسان ها طراحی شده، بدون این که نیاز باشد آنها پایگاه گسترده ای از دستورات و فرهنگ لغات تخصصی را برای شروع یاد بگیرند. وقتی خود زبان شیء گراست، از برنامه ریزی عملی، کاربردی و دستوری پشتیبانی می کند، این ویژگی همان عاملی است که روبی را بسیار انعطاف پذیر می کند. شهرت روبی به یادگیری نسبتا آسان آن بازمی گردد. می توان با یک راهنمای سریع 20 دقیقه ای که در وبسایت رسمی این زبان موجود است، یادگیری زبان برنامه نویسی روبی را آغاز کرد. این راهنما شما را با بعضی از اصول اولیه این زبان در مدت بسیار کوتاهی آشنا می کند. برای رفتن به راهنمای وبسایت روبی به این نشانی مراجعه کنید:
 https: / / www.ruby-lang.org / en / documentation / quickstart /

طرفداران زبان های برنامه نویسی مانند پرل و پینتون می توانند شباهت هایی در روبی با این دو زبان پیدا کنند تا از آن لذت ببرند. کسانی که زبان روبی را برگزیده اند، از آن در فهمیدن، یادگیری و خواندن آسان و همچنین داشتن جامعه توسعه دهندگان بزرگ، فعال، احساساتی و متعهد که برای موفقیت این زبان تلاش می کنند، بخوبی یاد می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره زبان روبی به لینک های زیر سر بزنید:

 http: / / lifehacker.com / vote-ruby-why-ruby-is-really-easy-to-read-which-mak-1493490327
http: / / lifehacker.com / vote-ruby-why-the-syntax-is-simple-to-learn-and-makes-1493311976
 جاوا اسکریپت (Java Script)

نباید جاوا اسکریپت را با جاوا اشتباه گرفت، شباهت های کمی بین این دو زبان وجود دارد. جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی است که دهه ۹۰ میلادی، برندان ایچ در شرکت ارتباطات نتاسکیپ
(Netscape Comminication) آن را طراحی کرد. امروزه این زبان زیرنظر بنیاد موزیلاست. جاوا اسکریپت یکی از فناوری های اساسی تحت وب است که خارج از مرورگر نیز در متن اپلیکیشن ها و خدمات پیوسته و متصل وجود دارد. این زبان پویاست و به دلیل انعطاف پذیری آن، برنامه نویسان می توانند از سبک های برنامه نویسی شیءگرا، تابعی و دستوری استفاده کنند. (خود زبان جاوا اسکریپت نیز در بیشتر موارد شیءگراست) این زبان از بیشتر قواعد نحو ساختاری زبان C مشتق شده و اگر قصد دارید هرگونه توسعه ای در وب ایجاد کنید، حتما باید جاوا اسکریپت را بیاموزید. خوشبختانه یادگیری این زبان نسبتا آسان است و می توانید با آن سرگرم شوید. همین الان به مرورگر کروم بروید و کلیک راست کنید و گزینه inspect element را انتخاب کنید تا کدهای قابل تغییر جاوا اسکریپت نمایان شود.

هرچند برای مدتی چندان به این زبان پرداخته نشد، ولی بسرعت در حال محبوب شدن است. کسانی که این زبان را انتخاب می کنند باید توجه داشته باشند که می توانند از آن برای ساختن ابزارک ها و نرم افزارهای وب استفاده کنند. با یاد گرفتن جاوا اسکریپت، زبان های پیچیده تری مانند C و جاوا را راحت تر فرامی گیرید. همچنین اگر دنبال کدنویسی حرفه ای هستید، جاوا اسکریپت بهترین انتخاب شماست.
سخن آخر زبان های برنامه نویسی زیادی وجود دارد که فرصت پرداختن به همه آنها در یک گزارش نیست، اما پنج زبانی که به آنها پرداختیم بر پایه اصول اولیه وب استوار بوده و می توانند برای شروع مناسب باشند. اگر دنبال پاسخ این پرسش هستید که کدام زبان انتخاب اول و آخر شماست، باید بدانید که در این گزارش ما دنبال پاسخگویی به این پرسش نیستیم. هرکسی نظر متفاوتی دارد و به دلایل خاص شما برای یادگیری بستگی دارد، شاید هم هیچ کدام از آنها برای شما مناسب نباشد./ ضمیمه کلیک مائده گیوه چین


دوشنبه 14 بهمن 1392 7:48





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن