تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مى‏ماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802795529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حاشیه های مونیخ از گزارش اخضر ابراهیمی به ظریف تا خوشحالی وزیرخارجه 27 ساله


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حاشیه های مونیخ از گزارش اخضر ابراهیمی به ظریف تا خوشحالی وزیرخارجه 27 ساله مونیخ - ایرنا - دومین روز از سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به مونیخ و انجام دیدارهای دو جانبه متعدد در حاشیه این کنفرانس بین المللی حاشیه های جالبی به همراه داشته است.


به گزارش خبرنگار ایرنا از هتل بایریشه هوف، اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل متحد که بعداز هشت روز مذاکره سخت و نفس گیر در کنفرانس ژنو2 مونتروی سوئیس جمعه شب خود را به مونیخ رسانده و در آخرین ساعات شب گذشته در میزگرد سوریه بر ناکامی محض این نشست تاکید کرده بود در اولین ساعات روزشنبه خود را به دیدار وزیر امور خارجه کشورمان رساند تا گزارشی از نشست به گفته خودش ناکام ژنو در مورد سوریه را به ظریف ارایه کند.
به نظر می رسد اخضر ابراهیمی در ارایه گزارش خود به رییس دستگاه دیپلماسی ایران به این نکته اعتراف کرده که می دانسته که بدون حضور ایران این نشست به نتیجه نخواهد رسید و بازهم به تلاش های خود ادامه خواهد داد تا حتما از حضور نماینده ایران در نشست های بین المللی که برای حل بحران سوریه برگزار خواهد شد، بهره مند شود.
دیگر مقام خارجی که در ساعات اولیه روز شنبه خود را برای ملاقات با وزیر خارجه ایران مهیا کرده بود، وزیر امور خارجه اتریش بود که جوانی27 ساله است که گفته می شود فردی بسیار فعال و خوش فکر درعرصه دیپلماسی است.
این وزیر جوان که روزگذشته خبر میزبانی کشورش در دوره جدید مذاکرات هسته ای گروه 1+5 و ایران را از زبان کاترین اشتون و ظریف شنیده بود به هیچ عنوان نمی توانست در ملاقات با ظریف خوشحالی خود را از این انتخاب و اینکه در رقابت با نیویورک برای میزبانی مذاکرات پیروز شده، پنهان کند.
ظریف نیز در این دیدار با لبخندهای همیشگی اش به همتای جوان خود گفت که در آینده نزدیک دوباره شما را ولی این بار در وین ملاقات خواهیم کرد.
سلام و علیک وزیر امورخارجه بوسنی با خبرنگاران ایرنا و واحد مرکزی خبر که برای ثبت تصاویر در محل دیدار حضور داشتند و همچنین برخورد بسیار صمیمانه در ابتدای یک دیدار رسمی بسیار به چشم آمد.
یکی از موضوعات مهمی که در دیدارهای صبح روز شنبه ظریف با همتایانش از دیگر کشورها از جمله فرانسه، آلمان، اسلواکی، اتریش و بوسنی مورد اشاره قرار گرفته توافق ظریف و اشتون برای برگزاری دور بعدی مذاکرات در وین است.
براساس شنیده ها دبیرکل سازمان ملل متحد نیز همچون همه ملاقات کنندگان با ظریف به جز وزیرخارجه کشور میزبان(آلمان) که درخواست کننده ملاقات بوده اند، برای ملاقات وزیر خارجه ایران درخواست ملاقات کرده و تصمیم دارد در محل اقامت ظریف با وی دیدار کند و به نظر می رسد می خواهد به نوعی اشتباه پس گرفتن دعوت از ایران برای نشست ژنو 2 را اصلاح کند.
نکته جالب در مورد دیدار لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه با ظریف اینکه این دیدار به خاطر طولانی تر شدن دیدار وزیر امور خارجه ایران با همتای آلمانی اش با تاخیر انجام شد و فابیوس که بسیار مشتاق دیدار با همتای ایرانی خود بود ترجیح داد به جای از دست دادن این فرصت، نزدیک به 10 دقیقه در محل اقامت ظریف منتظر بماند که البته وزیر امور خارجه آداب دان ایران به محض ورود با اتاق با روی خوش و خنده های شیرینش، بخاطر تاخیر عذرخواهی و دیدار را آغاز کرد.
در مسیر حرکت به همراه وزیر امور خارجه برای انجام دیدار با وزیر امور خارجه آلمان، با هنری کسینجر وزیر خارجه اسبق آمریکا و مشاور امنیت ملی رییس جمهور این کشور که به زحمت خود را با عصا حرکت می داد، روبرو شدیم که وی نیز با تعجب با گروه در حال حرکت نگاه می کرد و با سوال از یکی از همراهان وقتی مطلع شد که هیات جمهوری اسلامی ایران است، گفت : ˈایران را خیلی خوب می شناسمˈ.
رییس گروه مخالفان اوکراین از جمله حاضران در نشست امنیتی مونیخ است که علاوه بر دیدارهای رسمی با مقام های کشورهای شرکت کننده از قضا به خاطر عضویت در تیم ملی بوکس آلمان در دوره قهرمانی های ورزشی خود از طرف خبرنگاران و دست اندرکاران آلمانی اجلاس نیز بسیار مورد توجه است.
ویتالی کلیچکو رهبر گروه مخالفان اوکراین از فرصت این اجلاس امنیتی بزرگ استفاده کرده و سعی می کند با انجام ملاقات ها با مقام های سیاسی و امنیتی کشورها حمایت دولت ها را از مبارزات خود علیه دولت اوکراین جلب کند.
درهمین راستا، ملاقات جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به رهبر مخالفان اوکراین در حاشیه نشست مونیخ را می توان از حاشیه ساز ترین این ملاقات ها نام برد که پیش بینی می شود با توجه به حضور لاوروف در مونیخ و حمایت روسیه از دولت اوکراین، ملاقات کری و دیگر مقام های اروپایی با رهبر مخالفان اوکراینی موجب افزایش تنش ها بین واشنگتن و مسکو و همین طور اتحادیه اروپایی با روسیه در مورد این کشور باشد.
گزارش از : حمید قدیمی
اروپام** 1701/1547 ** 1064
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن