تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819521068




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشن تولد آدم برفی ها و اختراع پیرمرد کلاردشتی/ شب آرام پرندگان تالاب سرخرود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران مهر گزارش می دهد/
جشن تولد آدم برفی ها و اختراع پیرمرد کلاردشتی/ شب آرام پرندگان تالاب سرخرود
ساری - خبرگزاری مهر: با پهن شدن تور سفید برف در کرانه خزر، هم جشنواره آدم برفی ها کلید خورد و هم ذوق پیرمرد مخترع کلاردشتی گل کرد و از ابداع بتن ضد یخی رونمایی شد.



به گزارش خبرنگار مهر، با پهن شدن تور سپید زمستان علاوه بر گشایش  جشنواره آدم برفی در سراسر مازندران فرصتی برای ابداع و تست اختراع برفی پیرمرد کلاردشتی نیز فراهم شد. زیبایی دانه های سپید برف در سرمای یک روز زمستانی و نشستن آن بر روی زمین، کودکانی که برای اولین بار در عمرشان، بازی در برف را تجربه می کردند و لذت نوشیدن یک فنجان چای داغ کنار کرسی اتاق، همه همه دست به دست هم می دهند تا روزی بانشاط و پرشور تجربه شود. سوزش و سرمای قبل از بارشها، نوید ریزش برف سنگینی را می داد و مردم بسیاری از مناطق شهری مازندران که سالها، چنین برفی را تجربه نکرده بودند به آرزویشان رسیدند و ریزش این نعمت الهی، تاحدی نگرانی مسئولان مازندرانی را در زمینه خشکسالی رفع کرد، چرا که هفته ها در استان باران نباریده بود. خواب آرام پرندگان تالاب سرخرود پرندگان مهاجر تالاب سرخرود که نگران کم آبی و خشکی این تالاب بودند نیز، با ریزش برف و بارشها، جان تازه ای گرفتند و خطر کم آبی این اراضی کشاورزی که نشیمنگاه آنان شده است، تا حدی برطرف شد. دانش آموزان بیش از همه، از تعطیلی مدارس و اینکه می توانند یک روز تمام برف بازی و اقدام به ساخت آدم برفی کنند، خوشحال بودند و " رضا" دانش آموز کلاس چهارم دبستان ناصرخسرو مدام می پرسید آیا فردا مدرسه باز است یا نه و پدرش که مشتری پرو پاقرص اخبار شبکه های مختلف صدا و سیما بود، همواره پاسخ می داد، اخبار گفته تعطیل است. تولد آدمکهای برفی کوچه و خیابانهای شهر، مملو از حضور دختران، پسران و میانسالانی بود که به صورت انفرادی و یا دسته جمعی مشغول ساخت آدم برفی بودند و این آدمکهای برفی تا صبح در کنار خیابان آماده باش ایستاده بودند.

در گوشه ای دیگر از شهر، افرادی بودند که بارش برف، زحمتشان را دو چندان کرده بود و حال خوشی نداشتند و یکی از افراد، جوان نارنجی پوش خیابان شهید کامران اسلامی بود و از اینکه مجبور بود بعد از ظهر یک روز برفی نیز برخلاف دیگر روزها بر سر پستش حاضر شود، دمق و ناراحت بود. او می گفت: شهرداری بجای نمک پاشی خیابان از نارنجی پوشان خواسته با بیل و پارو برفهای حاشیه خیابان را جمع آوری کند درحالی با ریختن نمک، می توان این مشکل را حل کرد. تنور گرم نانوایی ها و تعطیلی تاکسی ها غروب آفتاب و ادامه بارشها و سوزش سرمای شدید، احتمال داشتن روز برفی دیگر را تقویت می کرد و در این بین مسافرانی که مجبور بودند، مسیرهای 500 تومانی را با پرداخت کرایه های بیشتر و یا بصورت دربستی طی کنند چرا که تاکسی های شهر که تا دیروز هنگام غروب، حاشیه خیابان صف کشیده بودند و برای سوارکردن مسافر کورس گذاشته بودند، در شامگاه یک روز برفی، دست از کار کشیده بودند و به تعطیلات رفته بودند و کسی هم سراغی از آنان نمی گرفت. در این بین تنور نانواها همچنان داغ بود و نانوایی حوالی میدان امام ساری که روزهای گذشته، همیشه نانش در پیشخوان مغازه باقی می ماند، در غروب اولین روز برفی مازندران، تاحدی شلوغ بنظر می رسد و آقای نانوا، همچنان از شاگردش می خواست تا خمیر تازه آماده کند و شهروندانی که سعی داشتند با خرید چند قرص نان بیشتر به استقبال دومین روز برفی روند. هراز و کندوان مسدود است ساعت به 23 و 33 دقیقه شنبه شب رسید و خبرنگار مهر از آنسوی خط مرکز کنترل راههای مازندران، درباره وضعیت راههای استان چنین پاسخ شنید" محور هراز و کندوان از سوی پلیس راه مسدود اعلام شده است، درحالیکه راه و شهرسازی آن را مسدود نکرده است، همچنین بارش برف در کلیه محورهای استان سنگین است ولی تاکنون گزارش مبنی بر مسدود شدن به ما اعلام نشده است". در این وقت شب، در شهرستانهای مختلف، هنوز ستاد مدیریت بحران شهرستانها جلسه دارند و اوضاع و احوال شهرستان را بررسی می کنند. برخی مسئولان شهرستانی  از تعطیلی مدارس برای فردا خبر می دهند و برخی مدیران دیگر شهرستانها عنوان می کنند همه چیز آرام است و مشکلی وجود ندارد، اما حال خیلی ها چندان خوب نیست.

حال ناخوش بابا برقی و بابا گازی یکی از آدمهایی که در این روزهای سرما و برفی، حال خوشی ندارد، مدیران دستگاههای خدماتی از جمله گاز و برق هستند که همواره دغدغه آن را دارند تا نکند دوباره خاطره تلخ 86 و قطع گاز تکرار شود و بر مشکلات مردم افزوده شود. محسن عرب مقصودی مدیرعامل گاز مازندران در مصاحبه های مختلف همواره اعلام کرده که مشکلی در زمینه سوخت وجود ندارد و همواره بر صرفه جویی، دوگانه سوز کردن تجهیزات صنایع و ادارات، ذخیره سازی سوخت جایگزین و همکاری بیشتر مردم با این شرکت تاکید کرده است. فانوس راهداران روشن است خواب به چشمان راهدارهای مسیرهای کوهستانی و امدادگران هلال احمر نیز تر نمی شود و آنها نیز همواره نگران این هستند تا مبادا، مسافری گرفتار برف و کولاک شوند و چراغ راهدارخانه همیشه روشن است. مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران نیز با بیان اینکه نیروهای آموزش دیده و امدادگر در حالت آماده باش هستند به ارایه عمکرد و اقدامات صورت گرفته در حوادث طوفان و برف در دو روز اخیر می پردازد. وی از امدادرسانی به حادثه دیدگان توفان و گرفتارشدگان در برف و کولاک خبر می دهد و در عین حال تصریح می کند: اسکان اضطراری و توزیع سبدهای کالایی و تجهیزات زیستی برای حادثه دیدگان انجام شده است. اختراع ضد یخی پیرمرد کلاردشتی شور و ذوق یک روز زمستان، برف بازی و جشنواره آدم برفی با شنیدن خبر یک اختراع ضد یخی توسط پیرمرد کلاردشتی،  کامل می شود و این مخترع کلاردشتی از ابداع و ساخت نوعی آسفالت و بتن ضد یخ خبر داد.

محبعلی معصومی که تاکنون اختراعات فراوانی از جمله رنگ ضد پوسیدگی برای فلزات، رنگ طبیعی آنادای که از خوردگی آلومینویم جلوگیری می کند، بسته های نگهداری مرکبات بدون نیاز به سردخانه، بتن رنگی برای زیباسازی شهری، سازه های چوبی برای مناطق زلزله خیز و ... داشته است، در این روز برفی از آخرین اختراعش پرده برداری می کند. معصومی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین اختراعش و رونمایی و آزمایش آن در روز برفی کلاردشت می گوید: بتن و آسفالت ضد یخ در فرودگاههاف معابر و خیابانها کاربرد دارد، خاصیتی داشته که برف و یخ روی آن نمی ماند. وی اظهار داشت: با ترکیب این آلیاژ، بتن و آسفالت در مقابل تغییرات آب و هوایی مقاوم می سازد و اگر ترکیبی که اختراع کردم با قیر یا بتن مخلوط شود در فصل سرد سال، هیچ برفی روی آسفالت و بتن نمی نشیند و به محض باریدن و نشستن، برف ذوب می شود. معصومی یادآورشد: با تغییرات جوی و بارش برف، پرواز و نشست هواپیماها روی آسفالت باند به دلیل یخ زدگی با مشکلاتی مواجه می شود و با استفاده از این ترکیبات و بکارگیری آن در ساخت بتن و ترکیب آن با قیر در آسفالتها از بروز مشکلات در فرودگاهها می توان جلوگیری کرد. وی از آزمایش و تست اختراع در روز برفی در کلاردشت خبر داد و نتیجه این آزمایش را موفقیت آمیز بیان کرد. مازندران سه فرودگاه در رامسر، ساری و نوشهر دارد و بارندگیها و بارشها در برخی مواقع سبب اختلال در فراز و فرود هواپیماها ایجاد می کند. طبق پیش بینی هواشناسی مازندران، کاهش محسوس دما تا اواخر هفته جاری ادامه دارد.


۱۳۹۲/۱۱/۱۳ - ۰۸:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن