تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803020916




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«دوستان خوب» ظریف زیاد منتظر نخواهند بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

«دوستان خوب» ظریف زیاد منتظر نخواهند بود مونیخ - ایرنا - وزیرخارجه ایران یکی از شخصیت های سیاسی فعال در شبکه های اجتماعی (فیس بوک) است که به طور معمول گزارش ها و مطالبی از فعالیت های دیپلماتیک خود برای مخاطبان پر تعدادش که از آنها به عنوان «دوستان خوبم» یاد می کند،می نویسد.


از محمد جواد ظریف رییس دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم که از روز جمعه به دعوت دولت آلمان برای حضور در پنجاهمین نشست امنیتی مونیخ به این شهر سفر کرده و در این برنامه دیپلماتیک نیز همچون سفرهای قبلی، روزهای بسیار پرکار توام با دیدارهای مختلف را سپری می کند و در مورد آخرین گزارش و مطلبی که برای مخاطبان خود نوشته است،سوال کردیم.
وزیرخارجه ایران که از فرصت کوتاه پیش آمده بین دو دیدار دیپلماتیک نهایت استفاده را کرده و سرگرم خواندن پیام های الکترونیکی اش بود، با خنده های معروف و همیشگی خود در حالی که سفیر ایران در آلمان را به ما نشان می داد، گفت: این آقای شیخ عطار از 7 صبح اونقدر برای ما دیدار گذاشته که خدا می دونه تا چه ساعتی از شب طول می کشه به خاطر همین امروز در فیس بوک هیچ مطلبی نمی تونم بذارم.
ظریف که همچنان مشغول نگاه کردن به تبلت خود بود،گفت، اونقدر پیام پاسخ نداده دارم که اگه بتونم جواب اونها رو بدم خدا رو شکر می کنم، اما اگه وقت کنم حتما برای دوستان خوبم هم یک گزارشی از سفر می نویسم.
وزیر امور خارجه ادامه داد: دیدارهای بسیار خوبی در مونیخ داشتیم از جمله با خانم اشتون که در مورد زمان و مکان دور بعدی مذاکرات به توافق رسیدیم، اخضر ابراهیمی در مورد سوریه و نشست ژنو 2 گزارش داد،با وزیر امور خارجه و رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس آلمان و وزیرخارجه فرانسه هم درمورد مسائل مختلف صحبت کردیم و بان کی مون هم پیشنهاد داده با هم ملاقات می کنیم، خلاصه که اصلا وقت نمیشه.
وزیر امور خارجه اما به مخاطبان خود وعده داد که آنها را زیاد منتظر نگذاشته و در اولین فرصت گزارشی از سفر مونیخ بنویسد.
سومین و آخرین روز از حضور ظریف در شهر مونیخ را شاید بتوان اصلی ترین روز برای نماینده ایران از نظر برگزار کنندگان اجلاس امنیتی مونیخ دانست زیرا، ظهر امروز ( یکشنبه) براساس برنامه اعلام شده قرار است پنل اختصاصی ایران با محوریت موضوع هسته ای ،توافق ژنو و دور بعدی مذاکرات هسته ای، با حضور وزیر امور خارجه ایران و همتای سوئدی اش برگزار شود.
ظریف قرار است تا ساعتی دیگر در جمع سران و مقام های کشورهای مختلف شرکت کننده در پنجاهمین نشست امنیتی مونیخ مواضع ملت ایران را درمورد مسائل مهم منطقه ای و بین المللی تشریح کرده و به پرسش های مطرح از سوی شرکت کنندگان پاسخ دهد.
وولفگانگ ایشینگر رییس کنفرانس امنیتی مونیخ پیشتر در سخنانی در موردبرگزاری نشست تخصصی ایران عنوان کرده بود که تلاش می کند، نمایندگانی از اتحادیه اروپایی و آمریکا را نیز برای حضور به عنوان میهمان پنل در کنار وزیران امور خارجه ایران و سوئد اضافه کند که باید ببینیم در نهایت این میزگرد تخصصی با حضور چه کسانی برگزار خواهد شد.
براساس اطلاعات بدست آمده، ظریف امروز قبل از حضور در میزگرد تخصصی، در محل اقامت خود در هتل برگزاری اجلاس مونیخ میزبان دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهد بود و به درخواست ملاقات یوکیا آمانو نیز پاسخ خواهد داد.
به نظر می رسد، گفت وگو درمورد بازرسی های روزهای گذشته بازرسان آژانس از معدن گچین بندرعباس و همچنین ادامه ماموریت های این سازمان در خصوص برنامه هسته ای ایران، محور اصلی گفت و گو های دو طرف باشد.
ظریف عصر امروز از مونیخ عازم برلین خواهد شد تا فردا (دوشنبه) به دعوت رییس شورای روابط خارجی آلمان در جمع اعضای این شورا و برخی از دیگر سیاستمداران و کارشناسان آلمانی و دیپلمات های خارجی مقیم این کشور سخنرانی کند.
اروپام**1701**1516
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن