تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820950006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمهوری اسلامی در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جمهوری اسلامی در یک نگاه تهران - ایرنا - روزنامه جمهوری اسلامی تیتر اول خود را به «تاکید مراجع عظام تقلید بر ضرورت اهتمام دولت به حل مشکلات اقتصادی مردم» اختصاص داد و به نقل از آیت الله ناصر مکارم شیرازی نوشت: در گذشته ندانم کاری های زیادی در کشور صورت گرفت و موجب شد مشکلات فراوانی به صورت ارث برای دولت جدید باقی بماند.


این روزنامه به مناسبت سالگرد 12 بهمن روز ورود امام خمینی به کشور با چاپ تصویر بنیانگذار جمهوری اسلامی در حالی که همراه با یکی از همافران ارتش از پله های هواپیما پایین می آید، نوشت: من آمده ام که خدمت به شما بکنم.
من خادم شما هستم. من خادم ملت هستم. من آمده ام که بزرگواری شما را حفظ کنم. من آمده ام که دشمن های شما را زمین بزنم.
«واکنش شدید بحرینی ها نسبت به انحلال شورای علمای شیعه»، «وزیر اقتصاد: قیمت انرژی در سال 93 با شیب ملایم افزایش خواهد یافت»، «وزیر کار اعلام کرد: آمادگی 100 شرکت فرانسوی برای همکاری اقتصادی با ایران» و «طرح جدید جان کری؛ ابودیس به جای قدس برای مرکز سیاسی فلسطین» از دیگر عنوان های صفحه اول این روزنامه است.
سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی با عنوان «آشناترین ناشناخته» به دهه فجر انقلاب اختصاص یافته و نوشته است: ما عادت داریم وقتی دهه فجر می شود از امام خمینی به خاطر اینکه انقلاب اسلامی ایران را رهبری کرد و نظام جمهوری اسلامی را در ایران بنیان نهاد تجلیل می کنیم. این، کار درستی است ولی کامل نیست. کاری که امام خمینی انجام داد بسیار فراتر و با عظمت تر از آنچه در ایران رخ داده است، بود.
...راستی بعد از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی چند فیلم قابل قبول برای شناساندن امام خمینی ساخته ایم؟ کدام اقدام فرهنگی جامع الاطراف برای تشریح آرمان های امام را در کارنامه خود داریم؟ و فراتر از کارهای معمول که از باب اسقاط تکلیف انجام می دهیم چه کاری کرده ایم؟ این واقعیت های تلخ نشان می دهند که امام خمینی هر چند برای ما آشناترین است اما در میان ما هنوز ناشناخته است.
جمهوری اسلامی در ستون ثابت جهت اطلاع خود خبری از برخوردهای جناحی در پژوهش های حوزوی منتشر کرد و نوشت: تبعیض و برخوردهای جناحی، به پژوهش های حوزوی هم سرایت کرده است! در پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه که پنجشنبه دهم دیماه در قم برگزار شد، دو کتاب تحقیقی از آثار آقایان سید ضیاء مرتضوی و داود فیرحی با اینکه در فهرست آثار برگزیده و ممتاز این همایش بودند، به صحن همایش راه داده نشدند. به گزارش خبرنگار صفحه حوزه روزنامه جمهوری اسلامی، حجت الاسلام بوشهری مدیر حوزه های علمیه باید پاسخگوی این تبعیض و برخورد جناحی باشد.
این روزنامه خبری از وزیر امور خارجه ایران با عنوان «ظریف: تیم مذاکره کننده تغییر نمی کند» منتشر کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی کشور، نیویورک،وین و ژنو را گزینه های میزبانی مذاکرات آینده خواند و گفت:تیم مذاکره کننده ایران تغییرنمی کند.
دکتر محمدجواد ظریف در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تیم مذاکره کننده هسته ایران در مرحله دوم مذاکرات هسته ای تقویت می شود، گفت: این موضوع مطرح نیست، زیرا تیم مذاکره کننده نیازهای کارشناسی خود را با حضور کارشناسان مختلف برطرف می کند.
وزیر امور خارجه با تأکید بر اینکه تیم مذاکره کننده هسته ای ایران تغییر نخواهد کرد، افزود: تیم مذاکره کننده در مذاکرات آینده حسب مورد و نوع مذاکرات از مشاوران استفاده می کند، از این رو اگر محور مذاکرات بخش تبادلات بانکی یا فروش نفت باشد، از مشاوران بانکی و مشاوران وزارت نفت استفاده می کنیم، بنابر این تیم مذاکره کننده تنها با حضور مشاوران تقویت می شود.
اول ** 1610
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




12/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن