تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819806444




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سامانه پیامکی سبد کالا از کار افتاد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سامانه پیامکی سبد کالا از کار افتاد تهران - ایرنا - سامانه پیامکی 5000499 که روز گذشته وزارت صنعت برای آگاهی مردم از قرار داشتن نامشان در فهرست سبد کالایی اعلام کرد، از شب گذشته غیرفعال شده است.


ر این میان، شرط وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کارکنان و مستمری بگیران در دریافت سبد کالایی، روزهای اعلام خوشه بندی های مردم برای ارایه یارانه نقدی در دولت احمدی نژاد را تداعی می کند، روزهایی که در قالب پیامک هایی به مردم اعلام می شد شما در خوشه بندی سوم قرار گرفته اید که مشمول دریافت یارانه نقدی نمی شوید، حال تعداد گسترده ای از کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی با ارسال پیامک به سامانه 5000499، با چنین پیامی مواجه می شوند:ˈ هموطن گرامی، سبد کالا به شما تعلق نگرفته است.ˈ
در حالی که پیش از این مقامات دولتی با حرارت فراوان از واگذاری سبدهای کالایی در بهمن و اسفند امسال به برخی گروه های اجتماعی از جمله کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داده بودند، اما حال با تعیین ˈخط حقوقیˈ 500 هزارتومانی به عنوان شرط مشمول شدن افراد برای دریافت این سبدهای رایگان، دستکم 8 میلیون کارگر بیمه شده و 5 میلیون کارگر فاقد شناسه از لیست دولت حذف و تنها 3.5 میلیون نفر مشمول این سبد کالا شدند.
اعلام روش های آگاهی مردم از قرار داشتن نامشان در فهرست دریافت سبد کالایی ماجراهای خوشه بندی ابتدای هدفمندی یارانه ها راتکرار کرد.
آن زمان هم مردم نارضایتی هایی را در این باره داشتند چرا که لیست اقشار واقعا نیازمند جامعه نامشان از فهرست دریافت کنندگان یارانه جامانده بود و اکنون نیز آن خاطره تکرار شده و علاوه بر اینکه خانوارهای واقعی از فهرست بیرون مانده اند, بسیاری از مردم دچار سردرگمی شده اند چرا که سامانه پیامکی هم از شب گذشته کار نمی کند.
روز گذشته وزارت صنعت در اطلاعیه ای اعلام کرد که سامانه پیامکی و اینترنتی سبد کالا فعال شده و مردم می توانند از این طریق در جریان قرار بگیرند که مشمول این طرح شده اند یا خیر. با اطلاعیه وزارت صنعت گروه زیادی از مردم با ارسال کد ملی خود به شماره 5000499 این پاسخ را دریافت کردند که ˈهموطن گرامی؛ سبد کالا به شما تعلق نگرفته استˈ و برخی در پاسخ مطلع شدند که می توانند با آغاز پرداخت سبد کالا از سیزدهم بهمن ماه در فروشگاه های معین شده سبد کالایی خود را در یافت کنند.
در این میان هم عده ای هنوز بلاتکلیفند چرا که پس از ارسال شماره ملی خود به این سامانه پیامکی این پیام را دریافت می کنند کهˈ هموطن گرامی, کد ملی وارد شده, نادرست است لطفا کد ملی خود را فقط با استفاده از اعداد و بدون – یا فاصله وارد کنیدˈ این در حالیست که شهروندان می گویند که شماره کد ملی آنها به درستی وارد شده است اما جواب دریافت نکرده اند.
همچنین برخی از هموطنان با گلایه از اینکه از شب گذشته پس از ارسال کد ملی هیچ پاسخی دریافت نکرده اند از مسئولان خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.
به هرحال در 24 ساعتی که وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاعیه خود را اعلام کرده و سامانه ای را نیز برای ارسال پیامک و اطلاع از دریافت یا عدم دریافت سبد کالایی معرفی کرده است، مردم را با سه نوع پاسخ از سوی سامانه مواجه کرده است:
1. هموطن گرامی، سبد کالا به شما تعلق نگرفته است.
2. شماره کارت یارانه **********6037 موجودی سبد بهمن 92: روغن 2 بطری، برنج 10 کیلوگرم، مرغ 2 عدد، تخم مرغ 24 عدد، پنیر 2 بسته
3. به دلیل خطای فنی، انجام این عملیات ممکن نمی باشد.
در این میان، وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه ای زمان و نحوه توزیع سبد کالای مرحله اول را اعلام کرد.
الف: بر اساس این اطلاعیه؛
سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)
سرپرستان خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور
سرپرستان خانوارهای مستمری بگیران تأمین اجتماعی (با حقوق مستمری زیر پنج میلیون ریال)
سرپرستان خانوارهای کارگران مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی (با حقوق زیر پنج میلیون ریال)
سرپرستان خانوارهای کارکنان شاغل و بازنشسته نیروهای دولتی
سرپرستان خانوارهای طلاب، خبرنگاران، دانشجویان مـتأهل
می توانند سبد کالای مرحله اول خود را شامل 10 کیلوگرم برنج، 4 کیلوگرم مرغ، 2 بطری روغن مایع، 2 بسته پنیر بسته بندی شده، 1 شانه تخم مرغ یا 24 عدد بسته بندی شده، از تاریخ یکشنبه 13 بهمن 1392 طی 15 روز بتدریج به صورت رایگان از مراکز توزیع ذیل دریافت نمایند.
ب: مراکز توزیع عبارتند از:
فروشگاه های امکان (کارگران) ـ اسکاد (کارکنان دولت) ـ اتکا (نیروهای مسلح) ـ رفاه (کمیته امداد ـ بهزیستی) ـ سپه (عموم مردم) ـ اتحادیه فرهنگیان (فرهنگیان ـ عموم مردم)
ج: دریافت سبد کالا منوط به ارائه کارت ملی و کارت بانکی سرپرست خانوار که وجه یارانه به آن واریز می شود به مراکز توزیع است. ضمنا آن دسته از افرادی که دارای کارت بانکی نمی باشند، می توانند با مراجعه به بانکی که حساب یارانه دارند درخواست صدور کارت بانکی نمایند.
د: سرپرستان خانوار نیروهای مسلح جهت دریافت سبد کالایی از کارت حکمت استفاده نمایند.
هـ: به منظور صرفه جویی در زمان به متقاضیان اکیداً توصیه می شود قبل از مراجعه به مراکز توزیع به دو طریق ذیل از تخصیص سبد کالا مطمئن شوند:
1- ارسال کد ملی از طریق پیامک به شماره 5000499
2- مراجعه به درگاه اینترنتی www.yaranehkala.ir از روز شنبه مورخ 1392/11/12
و:: فهرست و نشانی مراکز توزیع از طریق مراجعه به در اینترنتی فوق قابل دسترسی است.
ز: در صورت وجود هرگونه مشکل در دسترسی به کالا لطفا از طریق تلفن گویای شبانه روزی 124 در سراسر کشور تماس حاصل فرمایید.
منبع: اقتصاد ایران انلاین
اول**1516
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




12/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن