تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه از حق دَم مى زند با سه ويژگى شناخته مى شود: ببينيد دوستانش چه كسانى هستند؟ نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819618865




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عليپور: بايد مدل فوتبال آلمان را پياده کنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: عليپور: بايد مدل فوتبال آلمان را پياده کنيم
رئيس کميته نظارت، بازرسي و ارزشيابي سازمان ليگ گفت: فتح‌‌الله‌زاده هيچ وقت از فدراسيون فوتبال ايرن به فيفا شکايت نمي‌کند و اين دعواي حقوقي در داخل کشور حل و فصل مي‌شود.

حجت‌الاسلام عليرضا عليپور در گفت‌وگو با فارس، در مورد شکايت باشگاه استقلال از کارلوس کي‌روش به فيفا، گفت:‌ اين بحث يک مسئله حقوقي درون‌خانوادگي است و قطعا بايد در داخل خود ايران و در فدراسيون فوتبال جمهوري اسلامي ايران حل و فصل شود. فقط در صورتي که شخصي بخواهد از فدراسيون فوتبال ايران شکايت کند مي‌تواند به فيفا مراجعه کند که بعيد مي‌دانم فتح‌الله‌زاده بخواهد چنين کاري انجام دهد.

وي ادامه داد: در هر صورت به نظر من به جاي پرداختن به اين مسائل اگر مي‌خواهيم کار انجام شود بايد با يکديگر تعامل کنيم. اينکه يک ضلعي ضلع ديگر فوتبال را مقصر جلوه بدهد نه مناسب است و نه مي‌توان با اين شرايط ساز و کار مناسبي براي کمک به فوتبال ايران انجام داد.

رئيس کميته نظارت، بازرسي و ارزشيابي سازمان ليگ در مورد اينکه در حال حاضر منافع تيم ملي و باشگاهي در تضاد با يکديگر قرار گرفته‌اند و او حق را به چه کسي مي‌دهد، گفت:‌ در اين زمينه بايد از تجربيات جهاني استفاده کنيم. بايد به قوانين فيفا احترام بگذاريم زيرا در قوانين فيفا حقوق همه ديده شده است و به همين دليل است که فيفا تاريخ‌هايي را به نام روز فيفا در تقويم مشخص کرده و طبق آن تاريخ‌ها باشگاه‌ها موظفند که قوانين فيفا را اجرا کنند و ديگر در آن تاريخ فرقي بين باشگاه الکويت و ام‌صلال و يا لاس‌پالماس و فولام انگليس وجود ندارد.

وي ادامه داد: اصرار سازمان ليگ هم بر اين است که هم قوانين فيفا رعايت شود. فدراسيون فوتبال هم در ابتداي فصل تدبير کرد و اجازه نداد ملي‌پوشاني مثل جواد نکونام، آندرانيک تيموريان، سيدجلال حسيني، پژمان منتظري از ليگ ايران خارج شوند هر چند در ابتداي فصل به ما اتهام‌هاي زيادي زدند اما واقعيت آن است که مي‌خواستيم مدلي از فوتبال آلمان را در فوتبال‌مان پياده کنيم.

عليپور تصريح کرد: شايد فوتبال ما از خيلي جهات با فوتبال آلمان قابل مقايسه نباشد اما مي‌توانيم از آنها الگو بگيريم شما نگاه کنيد هم‌اکنون در تيمي مثل بايرن‌مونيخ هفت بازيکن ملي‌پوش آلمان وجود دارند و ساير ملي‌‌پوشان اين کشور در باشگاه‌هاي ديگر آلمان تقسيم شده‌اند و به همين دليل است که فوتبال آلمان همواره در عرصه جهان موفق است و تيم ملي قدرتمندي دارد. ما هم اگر چنين مدل فوتبالي را پياده کنيم ديگر بحث منافع مالي و باشگاهي پيش نمي‌آيد. هرچند همواره منافع ملي ارجح است.

وي با ارائه يک پيشنهاد براي حل اين معضل گفت: بايد علي کفاشيان به عنوان بزرگ و رئيس فدراسيون فوتبال به همراه کميته فني و توسعه و کميته تيم‌هاي ملي و همچنين هيأت رئيسه فدراسيون سازمان ليگ جلسه مشترکي برگزار کنند تا اين مسئله به نحو مطلوبي سرانجام بگيرد. طبيعتا کارلوس کي‌روش هم بخشي از کميته تيم‌هاي ملي است و مي‌تواند در اين نشست‌ها شرکت کند.

شنبه 1392/11/12 15:50





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن