تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802897414




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش های فنی و حرفه ای گامی بلند برای اشتغال پایدار


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آموزش های فنی و حرفه ای گامی بلند برای اشتغال پایدار ساوه- ایرنا- فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای و کسب مهارت نقش بسزایی در ایجاد فرصت های شغلی و اشتغال پایدار دارد.


سازمان آموزش فنی و حرفه ای از ادغام سه نهاد آموزشی در سال 1359و به منظور ارائه آموزش های فنی و حرفه ای تشکیل شد.
ارائه آموزش در رشته های مختلف با هدف ارتقای مهارت و توانمندسازی افراد در بخش های صنعتی، هنری، کشاورزی و علمی مورد توجه مسوولان و هنرجویان قرار گرفت.
زرندیه یکی از شهرستان های صنعتی استان مرکزی محسوب می شود که با توجه به قابلیت منحصر به فرد در زمینه های کشاورزی و صنعتی در سال 82 از ساوه جدا شد و به عنوان ˈشهرستان زرندیهˈ با مرکزیت مامونیه معرفی شد.
برخورداری از این امتیازها می طلبد تا این شهرستان از افراد متخصص و ماهر در امر صنعت و کشاورزی برخوردار شود تا علاوه بر رونق کسب و کار در پویایی اقتصاد نیز نقش موثری داشته باشند.
وجود سه شهرک صنعتی در مناطق مامونیه، پرندک و زاویه با وجود ده ها واحد صنعتی و معدنی ضرورت فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای را برای جذب نیروی انسانی ماهر در این واحدها دوچندان کرده است.
جدای از این کسب آموزش های فنی مهارتی، علاوه بر اشتغال زایی و کسب درآمد می تواند افزایش سطح مهارت، آگاهی و انتقال دانش روز به شاغلان در حرفه های مختلف را فراهم کند.
این شهرستان نوپا از وجود مرکز آموزش فنی و حرفه ای مستقل بی بهره است و هنرجویان و کارآموزان زرندیه برای کسب مهارت می توانند از خدمات یک آموزشگاه آزاد در چند رشته محدود بهره مند شوند.
علاقمندان برای فراگیری آموزش هایی مانند تراشکاری و جوشکاری که نیازمند تجهیزات و کارگاه است باید به ساوه سفر کنند که این امر جدای از مخاطرات جابجایی، هزینه سنگینی را بر آنان تحمیل می کند.
رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ساوه و زرندیه گفت: دانش و مهارت از شاخص های اصلی توسعه یافتگی است و آموزش های فنی و حرفه ای می تواند فرد را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار پایدار متناسب با فناوری روز و علوم وابسته به همراه مهارت های وی‍‍ژه به مشاغل، آماده کند.
ˈمحسن ناظرفخاریˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رشد سریع فناوری، تاثیر عمیقی در مسائل اقتصادی و اجتماعی دارد و مقوله حرفه آموزی به کاهش نرخ بیکاری می انجامد.
وی با اشاره به این که شهرستان زرندیه از وجود یک مرکز آموزش فنی و حرفه ای بی بهره است، اظهار کرد: یک آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در شهر مامونیه در رشته های مختلف فناوری علوم رایانه، برق، عمران و انواع رشته های مدیریتی خدمات آموزشی را به متقاضیان ارائه می کند.
وی ادامه داد: هنرجویان برای فراگیری آموزش هایی که نیازمند استفاده از تجهیزات در کارگاه است مانند رشته های هیدرولیک و CNC به ساوه مراجعه می کنند.
وی گفت: بر اساس رایزنی های انجام شده مقرر شده تا پس از واگذاری فضای فیزیکی یک مدرسه یا یک مکان مناسب به طور موقتی به مرکز فنی و حرفه ای، نسبت به راه اندازی مستقل مرکز فنی و حرفه ای در این شهرستان اقدام شود.
رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ساوه و زرندیه گفت: آموزش های فنی و حرفه ای در زرندیه بصورت سیار از سال 77 آغاز شد و علاقمندان زیر پوشش آموزش های فنی و حرفه ای قرار گرفتند.
ناظر فخاری با اشاره به این که در سال جاری 340 نفر در شهرستان زرندیه در رشته های مختلف آموزش های فنی و حرفه را فرا گرفتند، افزود: فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای نقش بسزایی در اشتغالزایی افراد دارد بنحوی که پس از گواهی پایان دوره می توانند از وام های خود اشتغالی نیز بهره مند شوند.
وی اظهار کرد: فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای در اشتغال پایدار و کاهش بیکاری در جامعه موثر است.
یک جوان 20 ساله و جویای کار در این شهرستان گفت: من به رشته فنی با گرایش جوشکاری علاقه دارم تا ضمن کسب مهارت جذب بازار کار شوم.
ˈحمید کریمیˈ با اشاره به این که تنها یک آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در شهر مامونیه زرندیه وجود دارد، افزود: در این آموزشگاه چند رشته فنی و حرفه ای محدود به علاقمندان خدمات ارائه می دهد.
وی اظهار کرد: علاقمندان برای شرکت در سایر رشته های فنی و حرفه ای باید به شهرستان همجوار مانند ساوه مراجعه کنند.
وی بیان کرد: وجود مرکز فنی و حرفه ای در زرندیه، علاوه بر ارائه آموزش های رایگان در رشته های مختلف فنی نقش بسزایی در شکوفایی استعدادها دارد.
یکی از شهروندان زرندیه نیز گفت: آموزشگاه های آزاد سهم قابل توجهی در پرورش مهارت ها دارند اما بسیاری از رشته های فنی و حرفه ای تنها در همان مراکز دولتی تدریس می شود.
ˈمریم جمالیˈ با اشاره به صنعتی بودن این شهرستان افزود: وجود مرکز آموزشی فنی و حرفه ای برای تقویت و ارتقای مهارت های صنعتگران و کارگران شاغل در کارخانجات ضروری است.
وی اظهار کرد: برای فراگیری آموزش در رشته های فنی و حرفه ای آن هم بصورت محدود مجبور به پرداخت شهریه بالا در آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای این شهرستان هستیم.
یک کارآفرین این شهرستان در رشته جوشکاری نیز گفت: آموزش های فنی و حرفه ای هنگامی موثر هستند که با نیازسنجی درست، منطقی و متناسب با نیازهای جامعه و بازار همراه باشند.
ˈاحمد غلامیˈ هدف از ارائه آموزش های فنی و حرفه ای را افزایش توانایی، مهارت و قدرت درک افراد و انجام مطلوبتر کار در محدوده وظایف شغلی عنوان کرد.
وی یکی از دلایل بیکاری جوانان را فقدان مهارت های مورد نیاز بازار کار از سوی جویندگان کار عنوان کرد و گفت: آموزش های فنی و حرفه ای با ارائه آموزش های مهارتی نقش بسزایی در کاهش میزان بیکاری دارد.
رییس صنعت، معدن و تجارت زرندیه نیز یکی از راهکارهای مهم تحقق حماسه اقتصادی را تربیت نیروی انسانی ماهر دانست و گفت: کسب مهارت زمینه ساز دستیابی به یک شغل مناسب و پایدار و رونق اقتصاد جامعه است.
ˈاکبر حجازیˈ افزود: افراد پس از کسب مهارت و تخصص دانش فنی قادر خواهند بود که فرصت های شغلی مناسبی را بدست آورده و یا فرصت شغلی را ایجاد کنند.
وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بالای این شهرستان بهره مندی اقشار مختلف به ویژه جوانان از آموزش های فنی و حرفه ای تاثیر بسزایی در کسب شغل پایدار و توسعه و پویایی اقتصاد جامعه دارد.
وی با اشاره به نبود مرکز آموزش فنی و حرفه ای در این شهرستان بیان کرد: مسوولان مربوط باید نسبت به راه اندازی این مرکز برای ارائه خدمات مطلوب آموزشی به شهروندان اقدام کنند تا همگام با رشد صنعت در زرندیه از نیروی متخصص و ماهر بهره مند شویم.ک/4
7337/686
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




12/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن