تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى پذيرد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802959119




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حاشیه‌‌ های جشنواره افتتاحیه فیلم فجر


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
حاشیه‌‌ های جشنواره افتتاحیه فیلم فجر




مراسم افتتاحیه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شامگاه 11 بهمن ماه و در آستانه دهه فجر انقلاب در حالی آغاز شد که مثل سالهای قبل مردم مشتاق و علاقمند به سینما ساعتی قبل از برگزاری مراسم مقابل تالار وحدت تجمع کرده بودند.





خبرگزاری مهر: مراسم افتتاحیه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شامگاه 11 بهمن ماه و در آستانه دهه فجر انقلاب در حالی آغاز شد که مثل سالهای قبل مردم مشتاق و علاقمند به سینما ساعتی قبل از برگزاری مراسم مقابل تالار وحدت تجمع کرده بودند.

 بیشتر این علاقه‌مندان جوانانی بودند که به دنبال کارت ورود می‌گشتند تا بتوانند وارد سالن شده و ستاره‌های سینما را از نزدیک ببینند یا بتوانند با آنها عکس یادگاری بگیرند.

طبق روال چند سال گذشته در بخشی از تالار وحدت مراسم فرش قرمزی به پا شده بود تا هنرمندان و فیلمسازانی که امسال در بخش های مختلف فیلم دارند از آن عبور کرده و وارد سالن شوند.

احسان کرمی با وارد شدن هر هنرمند نام آنها را صدا می کرد تا شور و هیجان این ورود را بیشتر کند؛ البته عوامل هر فیلم که شامل بازیگران و کارگردانان بودند با ماشین های پرشیای سفید از منزل به سمت تالار هدایت شده بودند.

وقتی وارد سالن اصلی وحدت می شویم ساعت از 5 بعدازظهر گذشته و هنوز حدود یک ساعت باقی مانده تا سی و دومین جشنواره فیلم فجر رسما کلید بخورد.

در گوشه و کنار سالن ورودی تالار وحدت بازیگران به همراه کارگردانان خود گروه گروه ایستاده بودند و با هم صحبت می کردند و انگار به گفته فرزاد حسنی امروز روز آشتی سینما است چرا که تمام هنرمندان از طیف های مختلف با هم خوش وبش می کردند.

در این مراسم خیلی از بزرگان سینما هم حضور دارند از درویش و کیمیایی گرفته تا هما روستا و رویا تیموریان و گلاب آدینه و رویا تیموریان و رویا نونهالی. احمدرضا درویش با حسین پاکدل و همسرش عاطفه رضوی در گوشه ای حضور دارند. سیدرضا میرکریمی با بازیگران فیلم «امروز» هم وارد سالن شدند.

بازار مصاحبه های تصویری داغ است و هر سینماگری در گوشه ای مقابل یک دوربین در حال گفتگوست.

محمدمهدی عسگرپور به همراه عوامل فیلمش یعنی «میهمان داریم» در کنار سالن ایستاده است.

در کنار این بزرگان، فیلمسازان فیلم‌های اول و جوانانی که شاید برای اولین بار بود که به عنوان فیلمساز سینمای بلند در بخش رقابتی فجر حضور دارند و امروز شاید برای آنها این سالن جذابیت دیگری داشت نیز دیده می شدند.

رضا عطاران که وارد سالن شد با همان اخلاق همیشگی با همه شوخی می کرد و می خندید.

شهاب حسینی و همسرش از دیگر مهمانان بودند. مهتاب کرامتی، آنا نعمتی، هنگامه قاضیانی، مهرداد صدیقیان، میلاد کیمرام، تورج اصلانی، رضا درمیشیان، باران کوثری، پیمان معادی، نگار جواهریان، رامبد جوان، مینا ساداتی، بابک حمیدیان، پژمان بازغی، اندیشه فولادوند، مستانه مهاجر، هما روستا، مهدی هاشمی، مصطفی کیایی، رضا یزدانی، برزو ارجمند، مسعود کیمیایی و شقایق فراهانی و ... چهره هایی بودند که آمده بودند در این جشن بزرگ سینمای ایران همراه شوند.

مراسمی که برای اولین بار راس ساعت شروع شد

این مراسم برای اولین بار راس ساعتی که قبلا اعلام شده بود، آغاز شد. وقتی وارد سالن شدیم طبقه همکف پر بود و طبقه اول نیز پر از مشتاقان سینما اما طبقه دوم و سوم هنوز خالی است.

روی صندلی‌ها اسامی هنرمندان و اهالی رسانه را نوشته بودند که این نشان از نظم برگزارکنندگان این دوره از جشنواره بود.

پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید در تیزری برگزارکنندگان مراسم افتتاحیه معرفی شدند. پس از آن پرده کنار رفت و دکور سی و دومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

این دکور به شکل یک نماد تاریخی بود که به صورت طاق بندی شده دروازه های تاریخ را نشان می داد. در این میان 32 خانم به نماد سی و دومین جشنواره فیلم فجر با لباس های سفید به صورت نمادین وارد شدند و به مهمانان خوش آمد گفتند.

پس از پخش این بخش، علیرضا رضاداد دبیر جشنواره به ایراد سخنرانی پرداخت و پس از آن به دعوت وی، علی جنتی وزیر ارشاد وارد صحنه شد و پیام حسن روحانی رئیس جمهور را برای اهالی سینما قرائت کرد.

پس از پایان صحبتهای وی، مدعوین به نشان پاسداشت صحبتهای رئیس جمهور، مدتی وی را تشویق کردند.

بعد از معرفی داوران و اعضای هیات انتخاب بخش های مختلف، از زیر پرده، پاهایی دیده می شد که در پاسداشت جشن انقلاب به صورت نمادین حرکت هایی می کردند که مانند راهپیمایی های روز پیروزی انقلاب بود.

پس از آن پرده بالا رفت و خانم هایی با چادر مشکی در حال خواندن ورق هایی بودند و پشت سر آنها تصاویری همچون روزهای پیروزی انقلاب به نمایش گذاشته شد.

همانطور که از پیش می دانستیم کارگردان مراسم افتتاحیه محمد حیدری از چهره های تئاتری بود و به همین دلیل پیش بینی می شد بخشی از فضای مراسم افتتاحیه به شکل نمایش گونه باشد.

در ادامه فرزاد حسنی مجری مراسم وارد شد و پس از یک احوال پرسی با مدعوین، نام کارگردانانی را اعلام کرد که امسال فیلم داشتند؛همچنین بر سر اجرا با محمود گبرلو مجری برنامه 7 شوخی کرد.

اجرای موسیقی سنتی تلفیقی که با استقبال روبه رو شد

یکی از بخش های جالب و مورد توجه مخاطبان اجرای گروه چهارتار بود که قطعه پرمخاطب «باران تویی» را اجرا کردند که این بخش با استقبال زیادی روبه رو شد.

مراسم بزرگداشت‌ها بعد از این بخش برگزار شد.

بزرگداشت همای سینمای ایران

اولین بزرگداشت به هما روستا بازیگر قدیمی سینما و تئاتر اختصاص داشت که فیلم بزرگداشت وی توسط محمدعلی سجادی کارگردانی شده بود. در این فیلم هما روستا از کودکی خود گفت که او را به بهانه شکلات به مسکو فرستاده بودند اما هرگز این کشور را دوست نداشته و بعد از آن به آلمان رفته و برای تحصیل نیز راهی رومانی شده است.

در این میان تصاویری از حضورهای وی در سینما و تئاتر به نمایش گذاشته شده بود، همچنین در بخش هایی زنده یاد سمندریان را نشان داد که درباره هما روستا در مراسمی صحبت کرده بود؛ حضور سمندریان با تشویق روبرو شد.

در بخش دیگری از فیلم قطعه هنرمندان بهشت زهرا را نشان داد که هما روستا بر سر خاک جمیله شیخی، نیکو خردمند، خسرو شکیبایی، احمد آقایی و سیف الله داد و حمید سمندریان رفت.

رضا کیانیان و رخشان بنی اعتماد، هما روستا را روی صحنه همراهی کردند تا از وی تقدیر شود.

کیانیان گفت: افتخار می کنم برای هما روستا اینجا هستم، من اولین جایزه ام را در سینما از وی گرفتم و در تئاتر هم به واسطه وی درخشیدم و حالا جلوی این بانوی هنرمند، سر تعظیم فرود می آورم.

رخشان بنی اعتماد نیز عنوان کرد: افتخار می کنم همای عزیز که اینجایم. من تعلق خاطری دارم به این هنرمند، نه به خاطر هنر بازیگری اش برای اینکه می داند چگونه هنرمند بماند و هنرمندانه زندگی کند.

هما روستا نیز گفت: از رخشان و رضای عزیر تشکر می کنم و از همه هموطنانم که با مهر و نگاه و لبخندشان من را به زندگی امیدوار می کنند تشکر می کنم.

در پایان این بخش رضا کیانیان خطاب به وزیر ارشاد گفت: آقای وزیر دولت تدبیر و امید، در هیات دولت آلودگی هوای تهران را مطرح کنید، یک قاتل زنجیره ای در تهران است که روزی 249 نفر را می کشد، در صورتی که بیجه فقط 12 نفر را کشته بود. اگر می خواهید جشن باشد و مردم باشند و بخندند لطفا آلودگی هوا ....

یک بزرگداشت برای هاشمی به همراه هنروران

بزرگداشت بعدی متعلق به مهدی هاشمی بود که فیلمش را مجید توکلی ساخته بود. در تمام طول فیلم مهدی هاشمی در حال رانندگی بود و در ماشین رو به دوربین صحبت می کرد؛ از همان صحبتهایی که عمدتا همراه با دلنشینی های مهدی هاشمی بود. تمام بخش های فیلم در جاده چالوس فیلمبرداری شده بود و در این فیلم هم مهدی هاشمی در مورد آلودگی هوا صحبت کرد.

مهدی هاشمی به همراه 3 هنرور قدیمی سینما وارد سن شد. ممدلالی، چی چو و غلام ژاپنی (محمد ذوالفقاری، شمس الدین دولتشاهی و غلام حسین میرزایی) وی را همراهی کردند.

وقتی این 4 نفر وارد صحنه شدند یک نفر در میان جمع از طبقه بالا، فریاد زد: ایول به فیلمفارسی.

مهدی هاشمی گفت: من 67 سال دارم. دیدم وزن این بزرگداشت را نمی توانم تحمل کنم از این دوستداران هنرور خواستم من را همراهی کنم.

غلام ژاپنی که در فیلم «دو فیلم با یک بلیط» هاشمی را همراهی کرده بود، گفت: من از سال 47 وارد سینما شدم و در فیلم داریوش فرهنگ با مهدی هاشمی در نقش کوتاهی بازی کرده بودم. خوشحالم که هاشمی به ما بها داد. من تا به حال وارد اینجا نشده بودم و خواب این روز را هم نمی دیدم، سیصد فیلم بازی کرده بودم که سرجمع 10 دقیقه هم نمی شد.

شمس الدین دولتشاهی هم گفت: نزدیک به 60 سال است برای سینما زحمت می کشم و مسئول هنروران هستم.

محمد ذوالفقاری گفت: از مهدی هاشمی تشکر می کنم و خدا پدرش را بیامرزد که ما را اینجا آورده است.

مهدی هاشمی هم گفت: سلام به دوران جدید و امیدی که پیدا شده و به همه استادانم که در این سالن حضور دارند، من هدیه این تقدیر را به این عزیران تقدیم می کنم.

تقدیر از صدابردار پیشکسوت سینمای ایران

آخرین بزرگداشت مربوط به جهانگیر میرشکاری پیشکوست صدابردار سینما بود که فیلم وی را میثم میرزایی ساخته بود. در این فیلم داریوش فرهنگ، سیروس الوند، حسن زاهدی، فرامرز ابوالصدق و بهرام رادان درباره وی صحبت کردند و از ویژگیهای وی خصوصا آشپزی او گفتند.

سیروس الوند، جهانگیر میرشکاری را در این تقدیر او را همراهی کرد.

الوند گفت: امسال جشنواره پرستاره ای داریم و خوشحالم جوانان با استعداد نیز در آن حضور دارند. روزی که با میرشکاری شروع کردم از صدابرداری سر صحنه می ترسیدم چرا که نسل دوبله هستیم، میرشکاری به گردن صدای سینمای ایران حق دارد.

میرشکاری نیز گفت: ممنونم ار ایوبی و رضا داد که من را شایسته این تقدیر دانستند و از بانوی بزرگ زندگی ام یعنی همسرم که 39 سال من و سینما را تحمل کرد تشکر می کنم.

فرزاد حسنی مجری مراسم در پایان این بخش گفت: کتابی با عنوان درخشش توسط مینا اکبری منتشر شده که در آن مطالبی از این 3 عزیز می خوانیم.

گفته های برگزیده های بخش مواد تبلیغی

بخش بعدی جشنواره به اهدای جوایز مواد تبلیغی اختصاص داشت.

فرزاد حسنی در خواندن بخشی از بیانیه هیات داوران این جایزه تاکید کرد که قرار است به این بخش جایزه بهترین مدیران و طراحان تبلیغات نیز اضافه شود.

جوایز این بخش را فرامرز قریبیان و سعید راد بازیگران قدیمی سینما اهدا کردند.

بهزاد خورشیدی که جایزه بهترین پوستر را دریافت کرد گفت: اینجا مجموعه هنرمندانی هستند که من در سینمای ایران با آنها کار کردم اما استاد بزرگوارم که همیشه الگوی من بوده اینجا حضور ندارد و او استاد ابراهیم حقیقی است. ما یک صنف در خانه سینما راه انداختیم با عنوان مدیران و طراحان تبلیغات سینمای ایران که خوشحالم با وی در آن جا کار می کنم.

مانی حقیقی که جایزه بهترین نمونه فیلم را دریافت کرد گفت: از داوران تشکر می کنم همچنین از هایده صفی یاری که ما با هم این تیزر را ساختیم. ما این نمونه فیلم را با استفاده از نقدهای منفی که علیه فیلم منتشر شده بود ساختیم. به همین دلیل از مسعود فراستی، سعید مستقاثی و نویسندگان خبرگزاری فارس تشکر می کنم. بعد از حرفهای رئیس جمهوز ما هم گذشته را فراموش می کنیم. پس دیگر حرفی در مورد مدیران حوزه هنری نمی ماند. در ملا عام اعلام می کنم ما شما را بخشیدیم مگر اینکه دیگر این اشتباه تکرار نشود و از مدیران جشنواره می خواهیم مهربانتر با محسن امیریوسفی برخورد کنند.

پس از ادای احترام فرزاد حسنی به حسین پاکدل، سعید راد عنوان کرد: من خیلی ناخواسته برای این بخش از مراسم روی صحنه آمدم، من هم امید در دلم زنده شده، این صنف باشکوه است به همین دلیل اجازه می خواهم تا یادی کنم از بازیگرانی همچون فردین و بهروز وثوقی، استاد کیمیایی با هردوی این عزیزان کار کرده است. مقابل جشمانم محمدرضا فروتن، حامد بهداد و پولاد کیمیایی را می بینم که مشقی کرده اند از دست این بزرگان. امیدوارم این امید برای ملت ایران باشد و در حالی که سینمای ایران در حال فتح کردن جهان است آنها بیایند از ما سیاه مشق کنند.

در ادامه فرزاد حسنی از مرحوم پرتو مهتدی منتقد پیشکوست سینما تقدیر کرد و از او به یاد آورد.

تقدیر از سینماگرانی که پشت صحنه از میان ما رفتند

همچنین در ادامه این مراسم فیلمی از فعالیتهای مرحوم جواد شریفی راد که در پشت صحنه فیلم «معراجی ها» در اثر سانحه از دنیا رفت، یاد شد و حضار صلوات ختم کردند.

در این بخش محمد مهدی عسگر پور،حجت الله ایوبی و مسعود ده نمکی از خانواده این مرحوم تقدیر کردند.

حسنی گفت: قطعا این تقدیر به اینجا ختم نمی شود و ما همیشه به یاد آنها هستیم.

ده نمکی گفت: بهتر است برای شادی روح 4 دوست دیگر که در این صحنه بودند و از بین ما رفتند هم صلواتی ختم کنیم.

اجرای موسیقی راک در جشنواره فیلم فجر

در بخش پایانی این مراسم پس از صحبت حجت الله ایوبی، رضا یزدانی خواننده راک سه قطعه نقش اول، سینما و خلیج فارس را اجرا کرد. این خواننده امسال در سه فیلم متروپل، کلاشینکف و خط ویژه در جشنواره فجر حضور دارد.

در پایان فرزاد حسنی یادی از بازیگران سینما کرد که از میان جمع کسی نام رضا رویگری را صدا کرد و او خطاب به فرد گفت: این شکل صدا کردن افراد در یک چنین مراسمی کار قشنگی نیست.

حسن ختام این مراسم نمایش رونمایی از پوسترهای جشنواره فیلم فجر بود که باز زنانی مانند بخش ابتدایی به روی صحنه آمدند و حرکات نمایشی پرداختند.

مراسم پایانی همراه با آتش بازی

در حیات تالار وحدت در کنار بدرقه هنرمندان بر روی فرش قرمز، مراسم آتش بازی بر پا بود که با استقبال روبه رو شد. همچنین تلویزیون‌های تالار وحدت تمام مراسم را در طول برگزاری پخش می کرد و مردمی که نتوانسته بودند وارد سالن شوند این مراسم را دیدند.

حالا که قرار است سالن تالار وحدت را ترک کنیم طبقات پر از جمعیت شده است.

تمام فیلمسازانی که در این دوره جشنواره آثاری داشتند در این جمع دیده می شوند به جز ابراهیم حاتمی کیا و کیومرث پوراحمد که با دو اثر دفاع مقدسی در جشنواره حضور دارند و داریوش مهرجویی نیز از غایبان بود.

هنرمندان را با همان ماشین های ستاد به سمت منزلشان هدایت کردند تا امرز همه در برج میلاد شاهد آغاز بخش نمایش فیلم های این دوره از جشنواره فجر باشیم.






تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن