تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803294994




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکا و اروپا در قاره سیاه چه می‌خواهند؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: "سی‌بی‌سی نیوز" گزارش داد:
آمریکا و اروپا در "قاره سیاه" چه می‌خواهند؟
ایالات متحده و فرانسه پیشرو در راه دخالت در قاره سیاه هستند و گاهی اوقات در كنار یكدیگر آفریقا را غارت می كنند.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "رایان استوارت" در گزارشی در "سی بی سی نیوز" می‌نویسد: كاركنان و افسران ارتش ایالات متحده، در ستاد ویژه آفریکام در اشتوتگارت آلمان، در حال سازماندهی ماموریت های آموزشی خود در بیش از سه قاره با تمركز بر حوزه "آفریقا" هستند.


مسئله قابل توجه این است که فرماندهی ایالات متحده در آفریقا - آفریكام- درست زمانی که پنتاگون در حال کوچک‌سازی گسترده قرار دارد، در كانون توجه قرار گرفته است.









اما این حرکت با تفکر جدید در واشنگتن همزمان بوده است این که جنگ‌های بزرگ مانند عراق و افغانستان در آینده كمتر روی خواهند داد، پس زمان برای تغییر اولویت‌ها برای " آماده شدن برای درگیری‌های کوچک منطقه‌ای" فرا رسیده است.


تحقق این هدف، به واحدهای ویژه با توانایی اقدام فوری برای کار با نیروهای محلی در طیف گسترده‌ای از ماموریت‌ها، از ماموریت‌های ضد شورش تا حمایت از ماموریت‌های صلح سازمان ملل متحد و اتحادیه آفریقا، نیاز دارد.هیچ کشور آفریقایی موافق میزبانی کامل مرکز فرماندهی ایالات متحده با توجه به سردردهای امنیتی که به همراه خود دارد، نیست. به همین دلیل است كه فرماندهی آفریكام در اشتوتگارت آلمان واقع شده است و بسیاری از سربازان در روستاهای آفریقایی دشت کانزاس آموزش می‌بینند.


با این حال تعداد نیروهای نظامی ایالات متحده در آفریقا امسال به 5000 سرباز خواهد رسید.


آنها همچنین حضور خود در 38 كشور آفریقایی را از مجموع 54 کشور تثبیت خواهند كرد و می‌تواند تا 100 ماموریت جداگانه را در این قاره بنا بر قابلیت‌های نظامی خود انجام دهند، كه اغلب توسط تیمی از متخصصان وزارت امور خارجه ایالات متحده و پیمانکاران خصوصی حمایت می‌شود.در حالی که اهداف نظامی ایالات متحده به اندازه کافی واضح و روشن به نظر می‌رسد، اما واشنگتن اهداف به زبان نیاورده‌ای هم از حضور آفریقایی خود خواهد داشت- اما به لحاظ استراتژیك ، كنترل و یا حذف چین و دیگر کشورهای آسیایی در این منطقه و متعاقبا كنترل كشورهای هدف در آسیا و منطقه پاسفیك از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


در حالی که آفریقا با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد، این قاره دارای پتانسیل منابع طبیعی عظیم و با ارزش به لحاظ استراتژیک آنهم در تعاملات آینده جهانی است، که همین مزیت به شكل‌گیری جبهه كشمكش بین المللی كمك خواهد كرد - نمونه بارز آن همراهی آمریكا و فرانسه در مداخلات نظامی اخیر در منطقه بر خلاف تنش‌های گذشته این دو كشور، می‌توان اشاره داشت.
 







فرانسه در آفریقا در طی سال گذشته، فوق العاده فعال شده است. در مرحله اول 4000 سرباز، از جمله نیروهای ویژه خود را به بهانه جلوگیری از پیشرفت نیروهای القاعده و شورشیان در مالی روانه این كشور كرد، و پس از آن 1000 سرباز دیگر را به جمهوری آفریقای مرکزی برای سرکوب خشونت مسلمانان و مسیحیان پس از کودتا، اعزام كرد!


در هر دو درگیری، ایالات متحده حمل و نقل هوایی گسترده به علاوه پشتیبانی‌های لجستیکی و اطلاعاتی و همكاری‌های مشترک در غرب آفریقا برای مقابله با القاعده را به فرانسه پیشنهاد داد.


از طرفی سیاستمداران فرانسه در مورد بار سنگین مالی مداخله نظامی فرانسه در آفریقا، هر چند پاریس دارای منافع استراتژیک در مستعمرات سابق است، ابراز نگرانی کردند.در حال حاضر پاریس مذاکرات خود با واشنگتن را برای ایجاد یک شبکه جامع ضد تروریسم جدید در سراسر مناطق سنتی مستعمره خود آغاز كرده است.


به گزارش آسوشیتد پرس، نیروهای فرانسه با استقرار 3000 سرباز دائمی در منطقه ساحل، جنگنده های رافائل و میراژ در یک پایگاه هوایی در چاد، اقداماتی برای ایجاد ثبات در منطقه و تشویق بیشتر ایالات متحده به پشتیبانی از فرانسه، تحرک نظامی خود در آفریقا را دنبال می کند.
در حال حاضر اروپا با اعزام 1000 تا 600 سرباز به بهانه ایجاد ثبات در كشورهای هدف، تلاش دارد در این غارت جهانی آفریقا سهمی برای خود قائل گردد.


اخیرا وزرای امور خارجه اروپا با استقرار سریع 600 سرباز برای تقویت تلاش‌های صلح فرانسوی‌ها و سازمان ملل متحد در جمهوری آفریقای مرکزی موافقت خود را اعلام كرده‌اند. در این بین آلمان و بریتانیا با ارسال کمک های لجستیکی آفریقا نقش برجسته‌ای را ایفا می‌کنند.  


ظاهرا اطلاع كافی از هزینه‌های هرج و مرج در آفریقا و واقعیت‌های استراتژیک در منطقه در بین كشورهای اتحادیه اروپا وجود دارد.با این حال، این افزایش حضور نظامی غرب در آفریقا به یک سرخوردگی برای بسیاری در غرب تبدیل شده است و بسیاری از آفریقایی‌ها به باور رسیده‌اند كه زمان حل مشكلات به دست خودشان فرارسیده است. 
 







با این حال، با وجود افزایش استقرار نیروهای نظامی در سومالی و در غرب آفریقا، مشکلات امنیتی این قاره تحت غارت، دلهره آور است.


برخی از نیروهای نظامی کارآمد در این قاره، از جمله آفریقای جنوبی، تمایل کمی برای دخالت در درگیری‌های منطقه ای دارند. همه این علائم نشان می‌دهد که دخالت غرب بنا بر منافع چشمگیر در منطقه آفریقا در حال افزایش است.




انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۲:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن