تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802214426




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقشه هایی در کار است که ملت ایران را از راه امام باز دارد / آیا کسانی که مرگ بر آمریکا می گویند افراطگراند؟


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > زنجان حجت الاسلام روحانی:
نقشه هایی در کار است که ملت ایران را از راه امام باز دارد / آیا کسانی که مرگ بر آمریکا می گویند افراطگراند؟
رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی هشدار داد: امروز نقشه های در کار است که این ملت را از راه امام باز دارد و راه امام را بی رهرو سازد.



به گزارش خبرنگار مهر از زنجان، حجت اسلام سید حمید روحانی شامگاه پنج شنبه در جمع اعضای هیت ثارالله زنجان در محل مسجد شهدای این شهر  با یادآوری اینکه تا دیروز تهاجم فرهنگی توسط مخالفان اسلام،  دشمنان نظام، امام و انقلاب صورت می گرفت افزود: امروز دشمن دریافته که نمی توان توسط غیر خودی ها با ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه بزند و به همین خاطر تهاجم را توسط خودی ها صورت می دهد.

وی با بیان اینکه با تاکید بر اینکه دشمن دریافته که از زبان غیر خودی نمی تواند در جامعه ایران تاثیرگذار باشد اهداف خود را از زبان خودی ها وارد می کند و حرف های مسموم و زهرآگین از زبان خودی ها مطرح می شود. حجت الاسلام روحانی با یادآوری تجربه دشمنان اسلام در خصوص توهین ها توسط روزنامه های طاغوتی در قبل از انقلاب افزود: قبل از انقلاب روزنامه های وابسته به  دربار و شاه علیه مقدسات مسلمانان وتوهین می کردند ولی این توطئه ها در جامعه ایران جایگاه نداشت و  دشمن به این نتیجه رسید تهاجم ها و توهین ها از  زبان  غیرخودی نمی تواند در جامعه ایران تاثیرگذار باشد  به همین خاطر از زبان خودی وارد شد. رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با طرح این موضوع که کسی که "یار امام است و یار امام بودن" را یدک می کشد واژه افراطی گری و تندرری را در جامعه مطرح می کند افزود: این فرد بیاید بگوید افراطی گری، خشونت طلبی یعنی چه؟
    
حجت الاسلام روحانی تصریح کرد:  کی افراطی گری می کند؟ چه کسی افراطی گری می کند؟  آیا بچه های حزب اللهی افراطی گری می کنند، کسانی که مرگ بر آمریکا می گویند افراطی گری می کنند؟ کسانی که هشت سال در جبهه ها ایثارگری کردند و جان داند تا شما با خانواد تان خوش باشید و به تجمل گرایی و عیش و نوشتان بپردازید . حجت الاسلام روحانی افزود: چرا این افراطی گری را چماق کردید و می کوبید به سر این بچه های حزب اللهی و عزیزان این ملت؟ وی با بیان اینکه افراطی گری و تندروی از زباتن خودی ها مطرح می شود تا جوان امروز جا بخورد افزود: این حجرف ها از زبان خودی ها مطرح می شود تا جوان امروزی احساس کند که خشونت طلبیم و دست ها را به نشانه تسلیم بالا ببرد. رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، با تاکید بر لزوم ارائه توضیح دادن افراطی گری توسط کسانی که این واژه  را در جامعه استفاده می کنند و معرفی افراد افراطی گر افزود: کسانی که این حرف را بیان می کنند بیایند منظورشان را از افراطی گری بیان کنند. چه کسی افراطی گری می کند؟ که شما الان خوشحالید می خواهید در جامعه با افراطی گری مبارزه کنید. حجت الاسلام روحانی با اشاره به شعار  دولت یازدهم در خصوص اعتدال و بازگردان اعتدال به کشور، این سوال را مطرح ساخت که تا دیروز چه بی اعتدالی در کشور بوده که شما می خواهید آن را به کشور بازگردانید و اعتدال را در جامعه حاکم کنید. وی ادامه داد: آیا معنای اعتدال این است که مادر مقابل توهین های آمریکا به ملت و نظام سکوت کنیم؟ اگر ما در مقابل توهین های آمریکا سکوت کنیم و نفس نکشیم این می شود اعتدال؟. این حرف ها از زبان خودی مطرح می شود تاتاثیرگذار باشد. رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، با  اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته توسط عده ای برای تحت تاثیرقرار دادن مردم از طریق ترویج بی بند و باری، عدم اقبال این افراد را در تحقق اهدافشان از این طریق یادآور شد و افزود: عدم نتیجه گیری از این طریق موجب شد تا این افراد به دنبال استفاده از کسانی باشند که به عنوان وابسته به امام  مطرح  هستند.

وی افزود: تهاجم فرهنگی از خودی شروع می کنند تا مردم کسانی که در میان مردم پایگاه دارند باید بیاند این حرف ها را بزنند. و این هدف دشمن است.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه در گذشته تهاجم فرهنگی از سوی دشمنان بود، ادامه داد: دشمنان متوجه شدند که وقتی سخن آن‌ها از زبان برخی خودی‌ها بیان شود بیشتر کارآیی خواهد داشت. وی  با بیان اینکه که امروز افراطی‌گری و خشونت‌طلبی از زبان برخی افراد خارج می‌شود تاکید کرد: آن‌ها بیایند و بگوید افراطی و خشونت‌طلب کیست همان که حزب‌الهی است و یا همان کسی که هشت سال جنگید تا شما راحت باشد، چرا در این زمینه توضیح نمی‌دهند. رئیسبنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در ادامه سخنان مشاور رئیس جمهور سابق در خصوص دوستی با ملت اسرائیل افزود:  در دولت قبل مشاور رئیس جمهوربحث دوست بودن با ملت اسرائیل را مطرح کرد این حرف بی پایه و فکر کرده نبود. به نوعی که این حرف باید از زبان مشاور  رئیس جمهور مطرح شود تا در میان  مردم جا باز کند. از زبان کسی که کوس مرجعیت می زند و در ساده لوحی واقعا کم نظیر است. خطر اینجا است.

رئیس بنیاد دانشنامه انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه امروز باید راه امام (ره) را بشناسیم و پیرو امام و رهبری باشیم افزود:  باید راه امام خمینی(ره) در جامعه به خوبی شناسانده شود. حجت الاسلام روحانی، از خود رستن و ندیدن خود، پرهیز از نگاه تک بعدی به اسلام، عدم سازش پذیری، ساده زیستی و دشمن شناسی را از جمله ویژگی های مهم امام خمینی(ره)عنوان کرد و گفت: باید راه و سیرت مام خمینی(ره)به خوبی  در جامعه عنوان شود و در جامعه تبین شود. وی با اذعان به اینکه بسیاری از مشکلات ما از نفسانیت و خودخواهی است افزود: امام خمینی(ره) نه تنها از خود رسته بود بلکه به مرحله‌ای رسیده بود که وقتی در مجلسی از امام تعریف می‌شد ایشان اظهار نارضایتی می‌کردند. حجت الاسلام روحانی افزود: امام هرگز نمی‌گفت که من این کار را کردم و وقتی انقلاب به پیروزی رسید فرمودند که خدا انقلاب را به پیروزی رساند اما عده‌ای در کتاب‌های خاطرات خود می‌نویسند که من چنان کردم و من بودم. رئیس بنیاد دانشنامه انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه باید بدانیم که امام چه ویژگی‌هایی داشت که توانست انقلاب اسلامی ایران را با این عظمت به پیروزی برساند افزود: امام خمینی(ره) شخصیت انسانی و هویت مردم را بازگرداند و در استکبار جهانی که ملت ایران را به هیچی و پوچی کشانده بود ایستاد و ملت را از دست استعمار آزاد نکرد حجت الاسلام  روحانی  با بیان اینکه مردم را به خوبی شناخته بود و جامعه شناسی خوبی داشتند تاکید کرد: امام خمینی(ره)مردم شناسی خوبی داشتند و به ملت اتکا داشتند و بعد از خدا اتکایشان به مردم داشتند و با اتکا به ملت بر علیه شاه قیام کردند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه  امام خمینی(ره) همیشه با ملت همراه بود گفت: امام می‌گفت باید به مردم آگاهی داده شود و مردم باید از همه چیز مطلع و آگاه باشند، امام به مردم هویت و شخصیت انسانی را بازگرداند و مردم وقتی عزت و شخصیت خود را یافتند متوجه شدند که می‌توانند هر کاری بکنند حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه امام پس از خدا به مردم اتکا می‌کردند و با مردم با راستی و درستی رفتار می‌کردند افزود: امام بهتر از هر جامعه‌شناسی مردم را می‌شناخت و هرگز با مردم به دروغ سخن نمی‌گفت و با مقامات هرگز به صورت خصوصی ملاقات نمی‌کرد و با آن‌ها در کنار مردم دیدار می‌کرد. حجت الاسلام روحانی افزود: سازش‌ناپذیری، مقاومت و پایداری و دشمن شناسی  از ویژگی‌های  امام  بود و ایشان هرگز در مقابل استعمار کوتاه نیامدند و  به مردم دشمن‌شناسی یاد داد و مردم به درستی دشمن را شناختند. وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) مبارزه با نفسانیت را همواره مورد تاکید داشتند افزود: کسی که نفسانیت مبارزه کند شهادت در راه اسلام و حق برایش یک افتخار است ولی کسی که دچار نفسانیت باشدسعی در سازش دارد. رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی  با اشاره به اینکه دیگر ویژگی امام این بود که اسلام را در همه ابعاد می‌دید گفت: امام هرگز به اسلام تک بعدی نمی‌نگریست. حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه امام همه ابعاد اسلام را به کار می‌گرفت، افزود: کسانی مثل مهدی هاشمی در بیت منتظری آن فجایع را به این دلیل به بار آوردند که به اسلام در یک بعد می‌نگریستند و تنها به ابعاد خاص موورد نظر خود توجه داشت.

وی با بیان اینکه یک انسان متعهد سیاستمدار است نه سیاست باز افزود: کسی که سیاست باز شد اولین نتیجه اش فاصله گرفتن از مردم و نامحرم مردم است.

حجت الاسلام روحانی افزود: یکی از بدبختی ها ما سازش پذیری و بده و بستان های پشت پرده سیاستمداران ایران در گذشته بود و سران جبهه در پشت پرده با هم بده و بستان داشتند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ساده‌زیستی را از دیگر ویژگی‌های مهم امام  عنوان کرد گفت: وضعیت امام از زمانی که طلبه بودند، زمانی که به اجتهاد رسیدند و زمانی رهبری انقلاب را بر عهده داشتند، هیچ تفاوتی نداشت. حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه امام از تجملات به دور و به شدت از آن گریزان بودند ادامه داد: در منزل امام خبری از تجمل‌گرایی نبود و با هرگونه تجمل گرایی مقابله می کردند.

وی با تاکید بر اینکه نخستین وظیفه ما ولایتمداری است و باید پشتیبان ولایت باشیم، گفت: این رهبری است که کشور را از بلایا و مصیبت‌‌ها حفظ کرده است. حجت الاسلام روحانی، تبیعت از رهبری و ولایتمدار بودن را از عوامل مهم در خنثی نمودن توطئه های دشمنان عنوان کرد و افزود: این نعمت رهبری و ولایت فقیه و وجود مقام معظم رهبری است که کشور را اینگونه خطرات و لغرش ها و مصیبت های داخلی در امان نگه  داشته است. رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به انقلاب‌هایی که در کشورهای اطراف ما و منطقه صورت گرفت، ادامه داد: همه انقلاب‌هایی که در منطقه با الهام از انقلاب اسلامی ایران به وقوع پیوست به دلیل نداشتن رهبری با مشکلات زیادی مواجه شدند. حجت الاسلام روحانی با تاکید بر اینکه باید از تفرقه پرهیز کنیم، افزود: نباید از حضور در صحنه‌ها غافل شویم چراکه حضور در صحنه‌ها تیری در قلب دشمن است و باید با حضور در صحنه‌ها به خدا و امام و راه شهدا لبیک بگوییم




۱۳۹۲/۱۱/۱۱ - ۱۲:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن