تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819438198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بوران و برف ایالات جنوبی آمریکا را فلج کرد/اعلام وضعیت فوق‌العاده در ۶ ایالت +تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
بوران و برف ایالات جنوبی آمریکا را فلج کرد/اعلام وضعیت فوق‌العاده در ۶ ایالت +تصاویر
توفان شدید به همراه برف و بوران ایالات جنوبی آمریکا را فلج کرد و بسیاری از پروازها با مشکل روبرو شده است و هزاران آمریکایی نیز مجبور شده‌اند در کلیساها و مدارس پناه بگیرند و مرگ ۱۲ نفر نیز تاکنون تأیید شده است.

خبرگزاری فارس: بوران و برف ایالات جنوبی آمریکا را فلج کرد/اعلام وضعیت فوق‌العاده در ۶ ایالت +تصاویر


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه «بی بی سی»، توفان شدید به همراه برف و بوران ایالات جنوبی آمریکا را فلج کرده است. بر اساس این گزارش، برف و سرما در ایالات جنوبی آمریکا، هزاران نفر را ناچار به پناه گرفتن در کلیساها و مدارس کرده است و تاکنون مرگ 12 نفر بر اثر حوادث ناشی از وخامت هوا گزارش شده است.  

  صدای آمریکا نیز گزارش کرد که ایالت جنوبی «جورجیا» بیش از هر نقطه دیگر در آمریکا در اثر توفان و بوران اخیر فلج شده و در فرودگاه «آتلانتا»، که شلوغ‌ترین فرودگاه جهان است، پروازهای بی شماری با مشکل مواجه شد. البته برخی رسانه‌های آمریکایی تعداد قربانیان این آب و هوای نه چندان خوب را 12 نفر اعلام کرده است و همچنین حدود یکهزار تصادف خودرو در جاده‌های آمریکا صورت گرفته است.  

  کارشناسان هواشناسی رانندگی در جاده‌های و بزرگراههای 6 ایالت آمریکا که در آنها وضعیت اضطراری اعلام شده است را خطرناک دانستند زیرا شب گذشته، به دلیل دمای پایین هوا، جاده‌ها با معضل یخ‌زدگی روبرو شده‌اند. به گزارش بی بی سی، در پنج ایالت جنوبی آمریکا مدارس و فرودگاه‌ها تعطیل شده‌اند و حالت فوق‌العاده اعلام شده است. در بعضی نقاط، نیرو های ارتش برای نجات بازماندگان در میان برف و یخ اعزام شده‌اند.  

  برخی از کارشناسان هواشناسی اعلام کرده‌اند که دمای هوا دچار افت شدید خواهد شد و در روزهای آینده یخ‌زدگی جاده‌ها همچنان ادامه خواهد داشت و موج هوای سرد و برف و بوران تا روز جمعه در ایالات جنوبی آمریکا خواهد بود. بر اساس این گزارش، شمار زیادی از مردم آمریکا مجبور شده‌اند طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در اتومبیل‌های خود بخوابند، دانش‌آموزان چند مدرسه سه‌شنبه شب را در ساختمان مدرسه سپری کردند.  

  به گزارش ای بی سی، حدود 8 هزار دانش آموز در ایالت‌های جورجیا و آلاباما سه شنبه شب را در مدارس و کلاس‌های درس ماندگار شدند. گروهی از مردم آمریکا نیز سه شنبه شب و بخشی از روز چهارشنبه را در فروشگاه‌ها سپری کردند.  

  ایالت جنوبی جورجیا بیش از هر نقطه‌ دیگر در آمریکا در اثر توفان و بوران اخیر فلج شده و مدارس و ادارات دولتی در جورجیا روز پنجشنبه تعطیل است. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که دستکم یکهزار و 700 پرواز در سراسر آمریکا به علت بدی شرایط جوی با مشکل مواجه شد. بسیاری از رانندگان و سرنشینان خودروهای در جاده مانده به کلیساها و دفاتر آتش نشانی پناه بردند و نیروهای ارتش در ایالت جورجیا برای رساندن آب و غذا به آسیب دیدگان فراخوانده شدند. ایالات جنوبی آمریکا اغلب گرمسیر است و با وجود این که بارش برف در این ایالت‌های جنوبی کمتر از 10 سانتی‌متر گزارش شده اما در این مناطق از آمریکا که به ندرت هوا سرد می‌شود، بسیاری از شهرداری‌ها حتی امکانات برف روبی و مواجهه با سرما را ندارند.  

  همزمان ساکنان این مناطق هم به رانندگی در هوای برفی و تدارک وسایل گرمایشی در منزل عادت ندارند. موج جدید سرما در آمریکا از هفته گذشته آغاز شده و در برخی مناطق دمای هوا تا 34 درجه زیر صفر کاهش یافته است. انتهای پیام/ص

92/11/10 - 15:29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن