تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819463648




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذاکرات ژنو2 به نتیجه رها شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




مذاکرات ژنو2 به نتیجه رها شد خبرگزاری رسا ـ اپوزیسیون سوریه در چهارمین روز از مذاکرات صلح ژنو، طرح‌ها و برنامه‌های خود را برای روی کارآمدن دولتی جدید در سوریه بدون حضور بشار اسد معرفی کرد.



به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ دویچه وله در خبری گفت: مذاکرات مخالفان و نمایندگان دولت سوریه در ژنو بدون نتیجه به پایان رسید.
به گزارش این خبرگزاری؛ اپوزیسیون سوریه در چهارمین روز از مذاکرات صلح ژنو طرح‌ها و برنامه‌های خود را برای روی کارآمدن دولتی جدید در سوریه بدون حضور بشار اسد معرفی کرد.
به گفته اخضر ابراهیمی، نماینده سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه در مذاکرات روز سه شنبه (28 ژانویه/ 8 بهمن) نمایندگان دولت سوریه نسبت به پیشنهاد ائتلاف ملی سوریه واکنشی نشان ندادند و جلسه نیز پیش از زمان مقرر پایان یافت.
مذاکرات ژنو2 هر روز در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شود. این در حالی است که جلسه بعدازظهر مذاکرات روز سه شنبه، به دلیل آنچه اختلاف نظر میان طرفین گفت‌و‌گو‌ها اعلام شد برگزار نشد.
تشکیل دولت انتقالی در سوریه نخستین بار در سال 2012 میلادی و در جریات برگزاری کنفرانس ژنو 1 مطرح شد. در آن دور از مذاکرات نمایندگان دولت و مخالفان حضور نداشتند.
به گفته دیپلمات‌ها اهمیت تصمیم گیری درباره حضور اسد در دولت بعدی سوریه و اختلاف نظر طرفین در این باره، این دور از مذاکرات را نیز به بن بست کشانده است.
از سوی دیگر موانع بر سر راه کمک رسانی به غیرنظامیان در سوریه نیز بر مذاکرات ژنو سایه افکنده است. کامیون‌های کمک‌های غذایی که برای ارسال به مردم حمص حرکت کرده بودند، هنوز از دولت سوریه مجوز ورود به شهر را نگرفته‌اند.
به گفته شاهدان؛ حضور تروریست ها در دروازه های شهر علاوه بر اینکه کامیون ها و امنیت کامیون داران را در خطر حملات آنان قرار داده، همچنین تضمینی نیز برای رسیدن کمک ها به دست مردم و نه تروریست ها وجود ندارد.
دولت سوریه پیش از این در اقدامی اعتماد ساز به زنان و کودکان حمص اجازه داد تا از شهر خارج شوند. فیصل مقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه در همین ارتباط خواستار تضمینی شده است که طی آن افراد مسلح و تروریست‌ها از طریق کامیون‌های کمک رسانی به شهر حمص منتقل نشوند.
معاون وزیر خارجه سوریه در عین حال با اشاره به گزارش‌هایی که در ارتباط با کمک تسلیحاتی آمریکا به اپوزیسیون سوریه منتشر شده است، ایالات متحده را به حمایت از تروریسم و بر هم زدن مذاکرات ژنو 2 متهم کرد. خبرگزاری مختلف از جمله رویترز پیش از این در گزارشی از ارسال سلاح‌های سبک از سوی آمریکا به مخالفان دولت سوریه خبر داده بودند./1421/1409/ح



۱۳۹۲/۱۱/۹






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن