تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802252369




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عسگري: داوران جام جهاني صبور نيستند


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: عسگري: داوران جام جهاني صبور نيستند
رئيس دپارتمان داوري فدراسيون فوتبال گفت: تمامي تشکيلات فوتبال کشور بايد براي دفاع از داوران وارد عمل شوند.

صحنه‌هاي برخورد پرخاشگرانه بازيکنان و مربيان با داوران در فوتبال ايران به شدت شايع شده است. هر چند در ليگ برتر تاکنون شاهد صحنه‌هايي مشابه ليگ‌هاي دسته‌هاي پايين‌تر کشور و يا نمونه‌هاي مختص کشورهاي آمريکاي جنوبي که قطاري از بازيکنان براي کتک زدن داور سرازير مي‌شوند، نبوده‌ايم اما ميزان برخوردهاي معترضانه در اين مسابقات هم کم نيست. به خصوص مشاهده چنين رفتاري از سوي بازيکنان ملي‌پوش يا گزينه حضور در تيم ايران نگراني را در مورد نهادينه شدن اين رفتار در آنها و تکرارش در جام جهاني دوچندان مي‌کند، جايي که قطعاً داوران بزرگ دنيا رافت داوران ايراني را به خرج نخواهند داد.

به گزارش تسنيم، حسين عسگري، رئيس دپارتمان داوران فدراسيون فوتبال در مورد پديده خشونت رفتاري و کلامي ضدداوران گفت: مقابله با اين شرايط تنها کار يک فرد يا يک کميته نيست. فوتبال يک مجموعه و تشکيلات بزرگ است که بايد تمامي اجزاي آن در اين زمينه همکاري کنند. به عنوان نمونه باشگاه‌هاي فوتبال نه تنها همکاري در اين زمينه انجام نمي‌دهند بلکه گاهي در برخي تيم‌ها با روشي ناپسند از بازيکنان خواسته مي‌شود که داور را تحت فشار بگذارند.

وي افزود: بايد باشگاه‌ها به امر آموزش بازيکنان توجهي ويژه داشته باشند تا آنها با انواع خطاها آشنا شوند و بيهوده به داور اعتراض نکنند. در کار فرهنگي همه ما از جمله فدراسيون و باشگاه‌ها بايد دخيل باشيم.

رئيس دپارتمان داوري فدراسيون اين موضوع که انجام برخوردهاي معترضانه در جام جهاني مي‌تواند به تيم ملي ضربه بزند را تاييد کرد و گفت: در جام جهاني اگر بازيکنان مانند مسابقات داخلي به سمت داور حمله‌ور شوند و اعتراض کنند، داور صبر نخواهد کرد و بلافاصله آنها را جريمه مي‌کند که اين موضوع مي‌تواند فوتبال ملي ما را متضرر کند.

عسگري خاطرنشان کرد: انعکاس برخوردها با داوران به کميته انضباطي طبق آيين‌نامه وظيفه ما محسوب مي‌شود اما بيشتر از آن اگر قرار است کاري شکل بگيرد همت فدراسيون و باشگاه ها را طلب مي‌کند. وقتي فردي اضافه وزن دارد نمي‌تواند 6 ماهه 40 کيلو کم کند و در اين زمينه هم واقعيت اين است که بايد کار ريشه‌اي و زمان بر انجام شود.

وي بازيکنان خارجي و ايراني را نيز مقايسه کرده و گفت: بازيکنان خارجي که به ليگ ما مي‌آيند دقيقاً مي‌دانند در کدام نقطه از زمين چگونه بازي کنند و در کجا نبايد خطا کنند اما بازيکنان ايراني گاهي در طول فصل چندين پنالتي بي‌جهت را تقديم حريفان خود مي‌کنند که تنها به خاطر بي‌احتياطي و عدم آشنايي آنها با خطاها است.

رئيس دپارتمان داوري در مورد اينکه اعتراض مداوم بازيکنان به داوري در کاهش امتياز داوران ايراني براي حضور در جام جهاني هم نقش دارد، تصريح کرد: فيفا براي ارزيابي داوران چندان بر مسابقات داخلي کشورها تمرکز نمي‌کند بلکه شاخصه‌هاي خود را براي انتخابش دارد. اما در مجموع کنترل بازي و اجراي قوانين شاخص‌هاي مهم براي ارزيابي يک داور است و اگر داوري در برخورد با اعتراض‌ها قوانين را اجرا نکند نمره نمي‌گيرد.

عسگري تاکيد کرد: در ايران از داوران خواسته مي‌شود که نهايت دقت را در اين زمينه داشته باشند و بي‌ترديد اگر داوري برابر اعتراض عکس‌العمل نشان ندهد براي او نمره پاييني در نظر گرفته خواهد شد. با اين حال بحث حمايت از داوران يک موضوع کلان است که بازهم مي‌گويم حمايت و همکاري تمامي تشکيلات فوتبال را طلب مي‌کند.

وي در پايان پيرامون بحث مظلوميت داوران هم يادآور شد: از گذشته اين جمله مطرح بوده که واقعيت هم دارد اما بايد در اين ميان برخي پيشکسوتان داوري و رسانه‌ها منصفانه عمل کنند. به عنوان نمونه در زمان خداحافظي مظفري‌زاده از داوري ديگر هم نام برده شد که خداحافظي او را هم به اين ماجرا پيوند زدند. در حالي که بايد به آن پيشکسوت داوري و رسانه‌اي که اين بحث را مطرح کردند بگويم که آن داور 45 ساله شده بود و طبق قانون به پايان راه داوري حرفه‌اي رسيده بود.

سه شنبه 1392/11/08 11:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن