تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819292345




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مظلومیت باغ فدک در چشمان حیرت زده دوربین


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مظلومیت باغ فدک در چشمان حیرت زده دوربین
آفتاب: محمد کاظم پور - تقريباً پانزده روز پيش از مؤسسه خيريه فدك فاطمه الزهرا(س) تماس گرفتند و اين خبر خوش را دادند كه مي‌خواهيم بمناسبت سالروز هديه كردن باغ فدك از جانب پيامبر اكرم(ص) به دختر عزيزشان حضرت فاطمه‌الزهرا (س) در 25 ربیع الاول        (دوشنبه 7 بهمن 1392) جشني برگزار نمائيم. خبر خوش خويش را با اين جمله خوش تر كردند كه شما اولين عكاس شيعه هستيد كه سعادت سفر به آن سرزمين روحاني را پيدا كرديد و توانستيد نمايشگاهي برگزار نمایيد كه چشمهاي بسياري آن عكس‌ها را ديدند و شناختند كه فدك نه تنها از بين نرفته، بلكه با زخم‌هايي كه بر در و ديوار و نخل‌هاي شكسته خويش دارد، مظلوميت 1400 ساله اهل بيت را فرياد مي‌زند.

پذيرفتم، چون ديدم آنچه در ايران اسلامي به عنوان كشوري كه مذهب مردم آن شيعه است، فقط در ايام ولادت و شهادت آن بانوي بزرگوار از فدك مي‌گویيم و مي‌نويسيم، حال آنكه فلسفه وجودي فدك به آن روز تاريخي برمي‌گردد كه رسول مكّرم اسلام اين باغ مصّفا را به دخترشان بخشيدند. واقعه‌اي كه خيلي‌ها تلاش مي‌كنند واقعيت آن را كتمان كنند. خوش سليقگي محض است و يك منطق تاريخي كه اين روز را در تاريخ ايران و حتي در تقويم شيعيان،  برجسته و ماندگار كنيم.
پذيرفتم چون سفرم را با عنايت خدا و لطف بانوي گلها مي‌دانم و انتشار و باز نشر مكرر تصاوير آن سعادت بزرگي است كه وظيفه خويش مي‌دانم.

مي‌گويند:  «ذكات العلم نشرها» و چه علمي بالاتر از اين سعادت براي من كه از دريچة دوربين، باغ فدك را به ثبت رساندم، آن هم روزي كه شهادت آن بانوي بزرگوار بود.

مطمئن باشيد هر عكسي كه از فدك به شما تقديم مي‌نمايم شرح دل همة شيعيان است كه مي‌خواهند فدك را ببينند و در سايه‌سار نخل‌هايش قدم بزنند، از چشمة حضرت فاطمه(س) بنوشند و وضو بسازند و در مسجد حضرت فاطمه دو ركعت نماز تحيت بخوانند. عكس‌هايم را تقديم به مردان و زنان شيعه مي‌كنم كه با گريه‌هاي فدكيه پير شدند. تقديم به جوانان شيعه مي‌كنم كه دربه در  در تاريخ اسلام به دنبال فدك در جغرافياي عربستان مي‌گردند که در گرد و غبار كينه‌هاي سلفي و وهابي پنهان شده است.

اگر چه سال ها از آن تاریخ می گذرد و عقدهای گروهی، غبار بر آینه ی فدک نشانده و نمی گذارد نور خورشید حقیقت آن به مردم منعکس شود، امّا  عنایت خداوند را ببینید که این واقعه را به مناسبت های گوناگون در دل شیعیان زنده می نماید.

همراهی با آیت الله هاشمی رفسنجانی برای سفر به فدک در سال 1387 و مشاهده کردن اسم «فدک» زیر تابلوی ورودی شهر «حائط» خاطره ای ماندگار در زندگی ام خواهد بود که به درستی آن سفر را « رونمایی از باغ فدک در قرن بیست و یکم » تعبیر کرده اند.

مي‌دانم روزي گنج بزرگ شيعيان يعني قبر حضرت فاطمه (س) نيز پيدا مي‌شود و آرزومندم كه آن سعادت را نيز خداي بزرگ به من عنايت فرماید كه بتوانم از دريچة  دوربين چشم شما را به آن باغ نيز روشن كنم، البته در ظهور دولت يار كه روزي آفتاب تابناكش از پس ابرهاي تيرة غيبت طلوع خواهد كرد.            

  «والسلام»        




تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن