تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803092121




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در سناریوی مانور غواصی جمعیت هلال احمر همدان صورت می‌گیرد نجاتگران غواص در دل آب‌های یخ‌زده


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در سناریوی مانور غواصی جمعیت هلال احمر همدان صورت می‌گیرد
نجاتگران غواص در دل آب‌های یخ‌زده
معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان و واحد امداد جمعیت هلال احمر شهرستان همدان مانور جستجو و نجات جسد گمشده در آب‌های یخ‌زده را برای نخستین‌بار در سطح کشور برگزار می‌کنند.

خبرگزاری فارس: نجاتگران غواص در دل آب‌های یخ‌زده


به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، برنامه‌ریزی، سازماندهی نیروها، تدارک ابزار مورد نیاز و انجام عملیات‌های جستجو و نجات در حوادث طبیعی و غیر طبیعی یکی از وظایف اصلی معاونت امداد و نجات در ستاد و واحدهای امداد در صف‌های جمعیت هلال احمر استان همدان است. آنچه در عملیات‌های جستجو و نجات، بیش از هر چیز اهمیت دارد حفظ زمان طلایی است، یکی از راهکارهایی که در این زمینه با هدف آماده‌سازی نیروها و افزایش سرعت و مهارت امدادگران و نجاتگران در سطح کشور  اجرایی شده، اجرای مانور فرضی و شبیه‌سازی حوادث طبیعی یا غیر طبیعی است و شاید مانور فرضی «زلزله در مدارس» آشناترین مثال در این زمینه برای همه ما باشد. این‌بار معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان و واحد امداد جمعیت هلال احمر شهرستان همدان مانور جستجو و نجات جسد گمشده در آب‌های یخ‌زده را برای نخستین‌بار در سطح کشور برگزار می‌کنند تا نجاتگران غواص، در شرایط شبیه‌سازی شده قرار گرفته و به صورت ملموس اما کنترل شده، توانایی و مهارت خود را در جستجو و نجات افراد و پیدا کردن اشیاء قیمتی گمشده بیازمایند.

مسئول تیم غواصی و نجات در سیلاب جمعیت هلال احمر همدان که سناریوی این مانور را تهیه کرده، می‌گوید: زمستان سال 85 که از نظر سرمای هوا و برودت بسیار شبیه امسال بود، یک وکیل دادگستری که به قصد شکار به محوطه آب‌های یخ‌زده روستای شیرین‌سو وارد شده بود، در سطح ترک‌خورده یخ فرورفته و غرق شد. داوود شهدوستی‌دلیر اضافه می‌کند: سرمای هوا هم به حدی بود که دوباره سطح آب یخ زده و محل فرورفتگی غریق، قابل تشخیص نبود. وی به عملیات یک‌ساعته جستجو و نجات جسد این غریق توسط تیم غواصی و نجات در سیلاب جمعیت هلال احمر استان همدان اشاره کرد و افزود: این اتفاق سبب شد تا به فکر بیفتیم نجاتگران غواص را برای عملیات در آب‌های یخ‌زده آماده‌تر کنیم. این مدرس بین‌المللی غواصی در ادامه به اجرای مانور غواصی در آب‌های سطحی یخ‌زده برای نخستین‌بار در همان سال اشاره کرد و افزود: در این سال هم لایه نازکی از سطح آب سد اکباتان یخ زده بود و اعضای تیم خیلی مهارت غواصی نداشته و تازه‌کار بودند. وی که سال گذشته نیز مانور غواصی و نجات در آب‌های سرد را در محوطه سد اکباتان برگزار کرده، در توضیح سناریوی مانور امروز خود گفت: فرض بر این است که خانواده‌ای با هدف لذت بردن از پیاده‌روی روی یخ، بر سطح یخ‌زده سد اکباتان همدان قرار می‌گیرند که به یک‌باره یخ ترک خورده و دو نفر از اعضای این خانواده در آن فرو می‌روند. شهدوستی‌دلیر ادامه می‌دهد: بازماندگان سریعاً با کمربند، چادر یا هر ابزار دیگری که در اختیار دارند وارد عمل شده و یکی از غریق‌ها را نجات‌ می‌دهند اما دسترسی به عضو دیگر خانواده از عهده آن‌ها خارج است به همین منظور سریعاً با 112، ندای امداد هلال احمر، تماس می‌گیرند.

وی می‌گوید: در این سناریو به محض دریافت گزارش، کد 119، کد بین‌المللی به معنای «غرق شدگی» را برای اعضای تیم ارسال می‌‌شود و این تیم در کمترین زمان ممکن تجهیز شده و به محل وقوع حادثه اعزام خواهند شد. تنها مدرس بین‌المللی غواصی در غرب کشور با بیان اینکه نخستین اقدام ارزیابی اولیه محل حادثه است افزود: به همین منظور دو نجاتگر غواص پیش‌رو وارد لایه‌های زیرین یخ می‌شوند و طول و عرض جغرافیایی، عمق، درجه سردی آب و میزان نیاز به نور و اکسیژن و سایر شرایط لازم برای انجام عملیات جستجو و نجات را ارزیابی می‌کنند. وی ادامه می‌دهد: در مرحله بعدی، واحد «آنست» وارد عمل شده و سگ تجسس به جستجوی محل حادثه می‌پردازد شاید نشانی از غریق پیدا کند. مسئول هیئت غواصی استان همدان با بیان اینکه در این مانور حد نهایی شرایط سخت را در نظر گرفته‌ایم می‌افزاید: سگ، نیز به دلایلی از جمله ماکت بودن جسد زیر آب، نمی‌تواند جسد را پیدا کند. وی با اشاره به اینکه در فاز بعد افسر standby و افسر ایمنی وارد عمل می‌شوند، کنترل ورود و خروج غواصان از زیر آب، مدیریت زمان عملیات و حفاظت از جان غواصان را از جمله وظایف این دو نجاتگر غواص ذکر کرده و می‌گوید: علاوه بر آن افسران حمایت نیز به غواص‌هایی که از آب خارج شده و تا حد زیادی دمای بدن خود را از دست داده‌اند، در تخلیه تجهیزات غواصی، تمیز کردن سطح یخ و ... کمک می‌کنند. شهدوستی‌دلیر با بیان اینکه در این مانور حداقل سه طرح جستجو در آب شامل دایره‌ای، موازی و مستطیلی به کار گرفته شده‌اند، اضافه می‌کند: در نهایت یکی از این سه گروه غریق را یافته و از آب خارج می‌کنند.

    وی می‌افزاید: غریق توسط تیم احیاء و cpr؛ احیای قلبی و عروقی شده و برای اقدامات پیش بیمارستانی تکمیلی به تیم کمک‌های اولیه تحویل داده‌ می‌شود. تنها مدرس غواصی غرب کشور با بیان اینکه غریق طبق سناریوی فرضی طراحی شده جان خود را از دست داده، به اختصاص تریاژمشکی برای او توسط تیم کمک‌های اولیه اشاره کرده و می‌گوید: زمان اجرای این مانور را بر اساس عملیات واقعی ذکر شده در سال 85، همان یک ساعت در نظر گرفته شده است. وی ابراز امیدواری می‌کند با تجهیز نجاتگران غواص به لباس‌های غواصی و تجهیزات مناسب عملیات در آب‌های یخ‌زده، بتوانیم زمان انجام عملیات‌های واقعی را به حداقل برسانیم. انتهای پیام/89034/ط40

92/11/05 - 11:41





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن