تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802550039




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشدید خشونت و حملات تروریستی در سالگرد انقلاب


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



تشدید خشونت و حملات تروریستی در سالگرد انقلاب
تلویزیون دولتی مصر خبر از نشست اضطراری مقام‌های دولتی و امنیتی آن کشور پس از انفجارهای روز جمعه داده است.




  به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، مصر در حالی به سومین سالگرد اعتراضات بهمن ماه سال ۱۳۸۹ پا می‌گذارد ‌که چهار انفجار در روز جمعه قاهره را لرزاند و دست‌کم شش کشته برجای گذاشت، دست‌کم ۱۰ نفر در تظاهرات اخوان‌المسلمین کشته شده‌اند و قرار است ده‌ها هزار نیروی امنیت نیز برای «حفظ امنیت» به خیابان‌ها می‌آیند.   مسئولیت حملات روز جمعه را گروهی به‌نام "انصار بیت‌المقدس" که وفادار به القاعده به‌شمار می‌رود، بر عهده گرفته است. این گروه در عین حال به مصری‌ها هشدار داده است که از نزدیک شدن به مراکز پلیس و نیروهای امنیتی نیز خودداری کنند.   به گزارش رادیو فردا(Radio Farda)، روزنامه الاهرام نیز می‌گوید گروه انصار بیت‌المقدس از زمان سرنگونی محمد مرسی در چندین پیام صوتی، شهروندان را در مورد حضور در خیابان‌ها در سالگرد اعتراضات بهمن ۸۹ تهدید کرده بود.  

  گروه اخوان‌المسلمین که از مهم‌ترین هوادران محمد مرسی، رئیس‌جمهوری سرنگون شده مصر هستند، این انفجارها را محکوم کرده‌اند.   در همان روزی که قاهره با چهار انفجار لرزید، دست‌کم ده نفر نیز در پی تظاهرات اخوان‌المسلمین علیه دولت موقت در نقاط مختلف آن کشور کشته شدند. وزارت کشور مصر همچنین از بازداشت ۱۷۱ نفر در پی این تظاهرات خبر داده است   این گروه از هوادارانش خواسته است که برای ۱۸ روز به تظاهراتی پی‌درپی در خیابان‌ها ادامه دهند.  

  محمد ابراهیم، وزیر کشور مصر، روز جمعه به خبرنگاران گفت «آنها [که انفجارها را ترتیب داده‌اند] نمی‌خواهند مردم (در سالگرد اعتراضات) جشنی برپا کنند.»   وزیر کشور پیش‌بینی کرده است که میلیون‌ها نفر (در سالگرد اعتراضات) به خیابان‌ها بیایند و افزوده است که حملات مانع از مبارزه پلیس با تروریسم سیاه نخواهد شد.   انفجار نخست در بیرون مرکز پلیس قاهره، یعنی جایی صورت گرفته است که از تمهیدات امنیت بالایی برخوردار است.  

  علاوه بر مرکز پلیس انفجارهایی نیز در نزدیکی ایستگاه مترو، نزدیکی یک پاسگاه و در یکی دیگر از مناطق قاهره رخ داده است.   به نوشته بی بی سی فارسی(BBC Persian)، ماجرا از آنجا آغاز شد که صبح روز جمعه (چهارم بهمن) راننده یک خودرو پس از پارک کردن آن در محل پارکینگ ساختمان اداره پلیس قاهره، بمبی را که همراه خود داشت منفجر کرد.   مرکز نیروی پلیس و دفتر سازمان امنیت دولتی مصر در این ساختمان واقع شده و پس از وقوع انفجار، دود غلیظی که از این محل برخاسته بود، از نقاط دیگر پایتخت دیده می‌شد. منابع امنیتی گفته اند که سه تن از کشته شدگان از نیروهای پلیس بودند.  

  به گزارش رویترز، شاهدان عینی گفته اند که پس از وقوع انفجار، صدای تیراندازی نیز از این محل به گوش می رسید اما مشخص نیست که دلیل آن چه بوده است اما تلویزیون دولتی به نقل از برخی از رهگذران گفته است که پس از انفجار بمب، چند فرد مسلح موتور سوار به سوی ساختمان آتش گشودند و سپس از محل متواری شدند.   تلویزیون دولتی مصر خبر از نشست اضطراری مقام‌های دولتی و امنیتی آن کشور پس از انفجارهای روز جمعه داده است.   پیشتر مقام‌های مصری گفته بودند که روز شنبه ۲۶۰ هزار نیروی پلیس، ۱۸۰ گردان و ۵۰۰ گروه مبارز مسئول حفظ امنیت در سالگرد اعتراضات سه سال پیش در آن کشور شده‌اند.   کمتر از دو هفته پیش، برای دومین بار پس از سقوط حسنی مبارک، مردم مصر در همه پرسی قانون اساسی شرکت کردند که به گفته دولتِ تحت حمایت نظامیان، با اکثریت قابل توجه آرا آن را تایید کردند.   قانون اساسی زمان حسنی مبارک پس از کناره گیری او به حالت تعلیق درآمد و جای خود را به مصوبه اجرایی ارتش داد. نخستین قانون اساسی پس از آقای مبارک، در سال ٢٠١٢ و تحت نظر رئیس جمهوری و پارلمان اسلامگرای مصر تصویب شد که مخالفت و تظاهرات منجر به سقوط محمد مرسی، رئیس جمهوری انتخابی را به دنبال داشت.  

  106   برای دیدن اخبار رسانه های انگلیسی و رسانه های عربی کلیک کنید  

 






۱۳۹۲/۱۱/۵ - ۱۰:۵۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن