تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):مؤمن نيازمند سه چيز است: توفيقى از پروردگار، پند دهنده اى از درون خويش و پذيرش از نصيح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818882070




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محمدی: ژنو2 نمایش سیاسی است/ شیخ‌الاسلام: بان‌کی‌مون خلاف اصول جهانی در قبال ایران اقدام کرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: شب گذشته در گفتگوی ویژه خبری:
محمدی: ژنو2 نمایش سیاسی است/ شیخ‌الاسلام: بان‌کی‌مون خلاف اصول جهانی در قبال ایران اقدام کرد
"نشست ژنو 2"، "همگرایی و واگرایی میان شرکت کنندگان" شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور "هادی محمدی" کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا و "حسین شیخ الاسلام" سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در دمشق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، "نشست ژنو 2"، "همگرایی و واگرایی میان شرکت کنندگان" شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور "هادی محمدی" کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا و "حسین شیخ الاسلام" سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در دمشق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  
 
محمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برگزاری نشست ژنو 2 گفت: نشست منترو براساس بیانیه ژنو 1 برگزار شد به گونه‌ای که در یک سال و نیم گذشته بیانیه 4 ماده‌ای تنظیم شد تا ژنو 2 برگزار شود.
 
وی با اشاره به این که در ژنو 1 این گونه مطرح شده بود که نمایندگان دولت سوریه و مخالفین رودروی هم و بدون مداخله خارجی حضور یابند، افزود: قرار بود در ژنو 1 در خصوص تشکیل حکومت وحدت ملی که وظایف آن تعریف شده بود صحبت‌هایی صورت گیرد.
 
کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه نشست ژنو 2 در شرایطی صورت گرفت که معنی واقعی صحنه درگیری‌ها در سوریه به شدت متفاوت از یک سال و نیم قبل بود، خاطر نشان ساخت: شرکت کنندگان در نشست مونترو از تیپ‌های مختلفی حضور داشتند به گونه‌ای که یک عده کشورهای مشخصی در این نشست حضور یافتند که رسما و آشکار در مسئله سوریه مداخله می‌کردند به گونه‌ای که اقدام به تشویق جریان‌های تروریستی می‌کردند.
 
محمدی با اشاره به این سلاح،‌ پول، امکانات رسانه‌ای و دیپلماسی از سوی برخی کشورها برای جنگ در سوریه به گروه‌های تروریستی داده می‌شد، گفت: عده‌ای دیگر از شرکت کنندگان براساس لیستی که جان کری و یا بان کی مون اعلام کرده بود در نشست حضور یافتند.  
 
وی با بیان این که برخی از شرکت کنندگان هیچ تاثیری در روند بحران سوریه ندارند، افزود: نمایندگان دولت سوریه در یک ترکیب واقعی نیز در این نشست حضور یافتند.  
 
کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به این که طرف مقابل دولت سوریه باید نمایندگان مخالفین حضور داشته باشند، افزود: فردی به نام جربا رئیس ائتلاف وطنی است به طوری که باید گفت این فرد دارای شناسنامه شناخته شده‌ای است.

*رئیس ائتلاف وطنی وابسته به عربستان سعودی است
 
محمدی با اشاره به این که رئیس ائتلاف وطنی وابسته به عربستان سعودی است، گفت: این فرد توسط عربستان به سوریه آمده است تا دست به اقدامات تروریستی بزند.  
 
وی با بیان این که مجموعه‌ای از افراد به صورت دست چین شده توسط سفیر غیرمقیم آمریکا در سوریه در این اجلاس به عنوان مخالفین شرکت کرده‌اند، ادامه داد: این گروه‌های تروریستی از پایگاه مردمی و اجتماعی مشخصی برخوردار نیستند.
 
*ژنو2 نمایش سیاسی است

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در پاسخ به سوال دیگری درباره دستور کار نشست ژنو 2 گفت: این کنفرانس نمایش سیاسی است که با حضور افراد مشخص و دست چین شده‌ای از سوی وزیر امور خارجه آمریکا تعیین شده است.
 
محمدی با اشاره به این که دبیر کل سازمان ملل متحد از خود استقلال و اختیار مشخصی ندارد، خاطر نشان ساخت: نوع رفتار دبیر کل سازمان ملل متحد در قبال جمهوری اسلامی ایران کاملا بی‌ادبانه و فاقد شخصیت حقوقی و سیاسی است چراکه بان کی‌مون هم چون یک کارمند در کنار وزارت امور خارجه آمریکا ظاهر شد.  
 
وی  با بیان این که افراد تشکیل دهنده این کنفرانس از چند دستگی برخوردار هستند، اظهار داشت: برخی از این شرکت کنندگان دارای کار ویژه مشخصی هستند و برخی دیگر به عنوان شاهد جریان کارناوال در این کنفرانس جمع شده‌اند.  
 
کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به این که در سوریه جز ویرانی و رشد و گسترش القاعده و تروریسم چیز دیگری به وجود نیامد، خاطر نشان ساخت: شرکت کنندگان تلاش کردند تا از طریق گفتگوی سیاسی و نشست نمایشی امتیازاتی را کسب کنند. 


این خبر در حال تکمیل است







تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن