تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نصيحت و خيرخواهى از حسود محال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803971678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولین خودروهایی که سهمیه بنزین‌شان کم می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی:
اولین خودروهایی که سهمیه بنزین‌شان کم می‌شود به گفته شفیعی 2میلیون وانت بار در کشور فعالیت می کنند که 700 هزار دستگاه از آنها در طرح مشارکت نکردند و یک میلیون و 300 وانت بار دیگر مشمول طرح خواهند شد. وانت هایی که هر روز 14میلیون لیتر بنزین 400 تومانی می سوزانند و با اجرای این طرح، مصرفشان به روزانه 1.6 میلیون لیتر خواهد رسید.

طرح ساماندهی وضعیت سوخت به زودی کلید می خورد. فاز اول با کاهش سهمیه برخی خودروها و بعد از آن، با افزایش قیمت بنزین در فاز دوم هدفمندی یارانه ها.


دو سه روز قبل، گمانه زنی ها درباره قیمت نهایی بنزین بعد از اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها به اوج رسید. صحبت درباره بنزین لیتری 1100 یا 1800 تومانی بود. حالا رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از طرح ساماندهی سهمیه بنزین برخی خودروها خبر داده که در فاز اول وانت بارها را شامل می شود و در فاز بعدی به تاکسی سرویس‌ها و خودروهای آموزش رانندگی می رسد. در این طرح، سهمیه بنزین این خودروها که بین 120 تا 400 لیتر در ماه بود به اندازه خودروهای سواری عادی کاهش پیدا می کند. یعنی 60لیتر در هر ماه.

به گزارش مهر، سید مجتبی شفیعی رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفته است: برخی خودروها مثل وانت بارها با وجود این که سهمیه‌های بنزین نیمه یارانه ای با قیمت 400 تومانی می گیرند، اما عملا در خدمت ناوگان حمل و نقل عمومی کشور نیستند.»

به گفته شفیعی 2میلیون وانت بار در کشور فعالیت می کنند که 700 هزار دستگاه از آنها در طرح مشارکت نکردند و یک میلیون و 300 وانت بار دیگر مشمول طرح خواهند شد. وانت هایی که هر روز 14میلیون لیتر بنزین 400 تومانی می سوزانند و با اجرای این طرح، مصرفشان به روزانه 1.6 میلیون لیتر خواهد رسید.

فاز دوم این طرح اما تاکسی سرویس ها و خودروهای آموزش رانندگی را نشانه گرفته است و با اجرای آن، این خودروها هم ماهانه 60لیتر بنزین 400تومانی سهمیه خواهند گرفت. به این ترتیب، روزانه 2میلیون لیتر بنزین نیمه یارانه ای صرفه جویی خواهد شد.

این طرح ها البته پیش درآمد فاز دوم هدفمندی یارانه ها به نظر می رسد. فازی که در آن دولت 3گزینه متفاوت برای افزایش نرخ بنزین پیش رو دارد: بنزین 1100 تومانی، بنزین 1800 تومانی و ثابت ماندن قیمت بنزین در حالی که سهمیه آن کاهش پیدا کرده است.

پیش از این محمد باقر نوبخت اعلام کرده بود، بنا بر قانون، افزایش قیمت‌ها در هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۳ باید به حد نهایی خود برسد؛ به این معنا که بر پایه قانون هدفمندی که اشاره کرده ‌نرخ حامل‌های انرژی در پنج ‌سال به ۹۰ درصد فوب خلیج فارس برسد، سال ۹۳ آخرین سال برای انجام این کار ‌خواهد بود. با این حال، نوبخت گفته بود که دولت می‌خواهد در سال93 و در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، قیمت‌ها را ‌‌پله پله افزایش دهد.

با این حال، سناریوهای بنزینی دولت به همین جا ختم نمی شود. گمانه زنی های دیگری که این روزها به گوش می رسد از سهمیه 60لیتری بنزین با نرخ 700 تومان به عنوان بنزین نیمه یارانه ای خبر می دهد و برای بنزین آزاد نرخ 1000 تا 1200 تومان را اعلام می کند. رقمی که تفاوت آن با نرخ تمام شده بنزین، چندان به سود دولت به نظر نمی رسد.

دولت بنرین و گازوئیل را به نرخ 1800 تا 2هزار تومان از پالایشگاه خریداری می کند و آن طور که محمد علی دادور، رئیس پالایشگاه لاوان چندی پیش اعلام کرده بود، اگر دولت بخواهد هزینه تمام شده تولید بنزین را در نظر بگیرد قیمت واقعی آن می‌شود ۲۸۰۰ تومان در هر لیتر. او پیش بینی کرده بود اگر دولت بخواهد از میان تمام سناریوهای موجود روشی میانه را انتخاب کند، باید نرخ 1800 تومانی بنزین را به تصویب برساند. نرخی که به گفته دادور به واسطه آن «هم قانون هدفمندی یارانه‌ها به کمال می رسد و هم سخنان نوبخت در خصوص افزایش پلکانی قیمت‌ها شهید نمی شود.»

چهارشنبه 2 بهمن 1392 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن