تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802982422




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسلام، ایستادگی و رهبری دینی؛ رمز پیروزی نظام اسلامی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



معاون بین الملل حوزه علمیه قم مطرح کرد؛
اسلام، ایستادگی و رهبری دینی؛ رمز پیروزی نظام اسلامی خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل حوزه علمیه قم گفت: کلید فتح و پیروزی نظام اسلامی ایران اسلامیت، ایستادگی ملت و رهبری عادل شجاع و فرزانه است؛ اگر سایر کشورهای اسلامی موفق نیستند علت این است که فاقد این سه کلید ارزشمند هستند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن زمانی، معاون امور بین الملل حوزه علمیه قم، در بیست و پنجمین همایش وحدت که در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد گفت: استان کرمانشاه الگوی وحدت در کشور است، پیشینیه این استان در امر وحدت قابل تقدیر و تأسی است.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در بین 54 کشور اسلامی قانون اساسی خود از کاملا قرآن اقتباس کرده و حتی یک ماده از این قوانین مخالف با اسلام نیست و این مسئله بزرگی است که باید به آن افتخار کرد.
حجت الاسلام و المسلمین زمانی گفت: آموزه های دینی برای مردم است و منفعت عمل به شرع به خود مردم باز می گردد، ادیان آسمانی گوهر مشترکی دارند و هیچ تفاوت جوهری بین ادیان آسمانی وجود ندارد.
وی تأکید کرد: حفظ و عمل به وحدت به اندازه تمام دین مهم است، وحدت هم سنگ دین است و اقامه دین و وحدت در کنار هم قرار دارد، اگر وحدت اسلامی وجود داشته باشد می توان کل دین را در سراسر جهان اقامه کرد و با عدم وحدت نمی توان به هیچ کدام از ارکان دین به طور صحیح عمل کرد، جرم و گناه تخریب وحدت بسیار سنگین و به اندازه نابودی تمام دین است.
معاون امور بین الملل حوزه علمیه قم گفت: وحدت یک تاکتیک سیاسی به سبب وجود دشمن مشترک نیست وحدت برای ما یک اصل است که ریشه در دین ما دارد و ما چه دشمن مشترک داشته باشیم چه نه ملزم به حفظ وحدت هستیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: بنده برای وحدت 5 مبنای اساسی را ذکر می کنم، اولین مبنا برای وحدت اشتراک پیروان همه مذاهب و فرق اسلامی در جوهره اسلامیت است، همان اظهار شهادتین پیامبراکرم(ص) فرمودند«هرکس شهادتین را بگوید جان و مالش محترم است» امروز جریان تکفیری نه تنها جهان اسلام را به هم ریخته است بلکه آبروی اسلام را در تمام جهان برده است، ضربه ای که امروز تکفیری ها به اسلام می زنند بسیار جدی تر و بدتر از از ضربه های است که دشمنان به دین ما می زنند.
حجت الاسلام و المسلمین زمانی ادامه داد: دومین مبنای وحدت مسلمانان، اعتقاد به کثرت مشترکات و کم بودن فرق ها و اختلافات است، بنده از زبان برخی از بزرگان الازهر این مطلب را می گویم که مسلمانان 95 درصد وجه اشتراک دارند و بسیاری از اختلافات وهمی هستند نه حقیقی، فقه شیعه و اهل سنت به خصوص فقه شافعی بسیار به هم نزدیک است اما متأسفانه در عمل اختلاف ها بیشتر مشهود می شود.
وی افزود: بنده پرسشی را از یکی از علمای الازهر در خصوص میزان وثوق روایات ائمه اطهار(ع) داشتم و این عالم بزرگ این گونه به من پاسخ داد: کفش های اهل بیت(ع) روی سر من جا دارد، مگر من می توانم بگویم احادیث ائمه اطهار(ع) حجیت ندارند، ائمه(ع) در نگاه ما اهل سنت موثق ترین راویان عالم اسلام هستند این یعنی اهل سنت حقیقی، تلاش کنیم خود را به مبانی فقهی و نقاط اشتراک نزدیک کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین زمانی تصریح کرد: سومین مبنای وحدت آیات فراوانی است، در قرآن کریم دستور به وحدت و نهی از تفرقه آمده است، «انما المؤمنون اخوه» باید اخوت را بپذیریم و حقوق برادران دینی خود را بپردازیم به گونه ای که شیعیان خود را فدای اهل سنت کنند و اهل سنت نیز خود را فدای شیعه کنند این پایه وحدت است، بیش از 50 عالم سنی در منطقه غرب کشور در آغاز انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند و این اوج اخوت اسلامی است.
وی خاطرنشان کرد: چهارمین مبنای وحدت عبارت است از این مطلب که بسیاری از احکام دینی روح وحت دارند، اهمیت نماز جماعت، نماز جمعه و حج، این عبادت ها به خاطر تجمع و حفظ وحدت است، روح وحدت در کالبد فرائض دینی ما است و رمز تجمع حفظ وحدت است.
حجت الاسلام و المسلمین زمانی گفت: پنجمین و آخرین مبنای وحدت اولویت وحدت است در قرآن کریم امر شده است به حفظ وحدت با اهل کتاب، یعنی مسلمانان امر به وحدت با مسیحیان و یهودیان شده اند، وقتی با سایر ادیان امر به وحدت داریم آیا وحدت بین مسلمین واجب نیست؟ آیا رسول الله از اوضاع موجود در جهان اسلام راضی هستند؟
وی تأکید کرد: کلید فتح و پیروزی نظام اسلامی ایران عبارت است از اسلامیت صد درصد، ایستادگی ملت و رهبری عادل شجاع و فرزانه؛ اگر سایر کشورهای اسلامی موفق نیستند علت این است که فاقد این سه کلید ارزشمند هستند.
حجت الاسلام و المسلمین زمانی اظهار داشت: در نظام اسلامی ایران معتقد هستیم که اسلام به طور صد درصد و به صورت کامل باید اجرا شود و برای حفظ و برقراری حکومت اسلامی نیازی به قوانین خارج از اسلام نیست، اگر امروز مصر با این مشکلات مواجه می شود علت این است که برخی هستند در این کشور که قائل به این مطلب هستند که اسلام به تنهایی نمی تواند برای ایجاد حکومت کافی باشد، امروز کشورهای اسلامی محتاج وجود رهبری شجاع و بصیر هستند، آشوب و اوضاع کنونی مصر به این علت است که مصر خمینی(ره) ندارد.
وی افزود: امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب از دشمنان هراسی نداشته و ندارند و این شجاعت را به ملت خود انتقال داده اند، یک میلیارد و نیم مسلمان امروز منتظر انتقال تجربیات انقلاب اسلامی برای وحدت و تشکیل حکومت اسلامی هستند./967/پ202/س



۱۳۹۲/۱۰/۲۷






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن