تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس بخواهد دعايش مستجاب شود، بايد كسب خود را حلال كند و حق مردم را بپردازد. دعاى ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819176538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان از آغاز تاکنون


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



گزارش یک همایش؛
اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان از آغاز تاکنون خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان با ارائه گزارشی از همایش علامه طباطبایی، گفت: شناسایی و تبیین اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان در حوزه‌ علوم اسلامی و انسانی یکی از مهم‌ترین اهداف این همایش است.



حجت‌الاسلام حسن شکراللهی، دبیر اجرایی همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به ارائه گزارشی از همایش علامه طباطبایی پرداخت و گفت: تبیین اندیشه‌های علامه در تفسیر المیزان و زمینه‌سازی برای اسلامی‌سازی علوم انسانی از اهداف این همایش بین‌المللی است.
وی با بیان این‌که بازشناسی و تبیین ذخایر علمی و معنوی شیعه یکی از مهم‌ترین مسؤولیت‌های نهادها و مراکز علمی و پژوهشی در نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌آید، افزود: یکی از ذخایر ارزنده جهان اسلام به ویژه جهان تشیع، تفسیر شریف المیزان است که هنوز بسیاری از ابعاد و زوایای علمی آن ناشناخته مانده است.
دبیر اجرایی همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان اظهار داشت: بی‌تردید تبیین دقیق اندیشه‌های علامه طباطبایی(ره) در این تفسیر ارزشمند می‌تواند چراغی نورانی فرا راه عالمان و اندیشوران مسلمان برای استفاده هر چه بیشتر و بهتر از حقایق و معارف قرآن باشد.
حجت‌الاسلام شکراللهی خاطرنشان کرد: در این راستا گروه تفسیر و علوم قرآن مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، با همکاری بیش از 25 مرکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور اقدام به برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان کرده است که این همایش در آبان‌ماه سال 93 برگزار خواهد شد.
وی شناسایی و تبیین اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان در حوزه‌ علوم اسلامی و انسانی را یکی از مهم‌ترین اهداف این همایش دانست و اظهار داشت: در همین راستا محورهایی که برای همایش پیش‌بینی شده در کلیه علوم اسلامی و انسانی قرار گرفته که شامل 9 بخش، سی محور اصلی، 180 محور فرعی و نزدیک به هفتصد زیرمحور است.
مهم‌ترین اهداف همایش بین‌المللی علامه طباطبایی
دبیر اجرایی همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان شناسایی و معرفی ابعاد علمی علامه طباطبایی(ره) و تفسیر المیزان، بررسی رویکردهای مختلف قرآن‌پژوهان درباره اندیشه‌های علامه طباطبایی(ره)، بررسی اندیشه‌های نوین در حوزه علوم اسلامی و انسانی بر اساس دیدگاه‌های علامه طباطبایی(ره) در تفسیر المیزان از سوی اندیشمندان داخلی و خارجی، زمینه‌سازی برای اسلامی‌سازی علوم انسانی و تبادل دستاوردهای پژوهشی میان مراکز و شخصیت‌های علمی جهان را از دیگر اهداف همایش برشمرد.
وی در ادمه با اشاره به محورهای همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان، خاطرنشان کرد: این محورها شامل مطالعات روش‌شناختی و معرفت‌شناختی، مطالعات وجودشناختی، مطالعات جهان‌شناختی، مطالعات دین‌شناختی، مطالعات قرآن‌شناختی، مطالعات حدیث‌شناختی، مطالعات فقهی و اصولی، مطالعات علوم انسانی و مطالعات ادبی و هنری است.
تمدید مهلت ارسال مقالات تا پایان اسفندماه
حجت‌الاسلام شکراللهی از تمدید مهلت ارسال مقالات تا پایان سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در ابتدا پایان دی‌ماه سال جاری، برای ارسال مقالات مقرر شده بود ولی با توجه به گستردگی حجم تفسیر المیزان و برخی مسائل دیگر و به دلیل این‌که شاید برخی از محققان آمادگی لازم برای ارسال مقالات را نداشته با‌شند، این مهلت تا پایان اسفندماه سال جاری تمدید شد.
وی با بیان این‌که مقالات باید بر محوریت تفسیر المیزان نوشته شده و یا مطابق با تفسیر المیزان باشد، ابراز داشت: چکیده و اصل مقالات نیاز است با هم به دبیرخانه همایش ارسال شود، ضمن این‌که برای مقالات برتر علمی و محتوایی، از سوی وزارت علوم رتبه علمی و پژوهشی در نظر گرفته شده و این مقالات در مجلات دارای رتبه برتر علمی چاپ خواهد شد.
دبیر اجرایی همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان افزود: شرایط عمومی و شیوه تخصصی در نظر گرفته شده برای نگارش مقالات در پایگاه اطلاع‌رسانی همایش به نشانی http://hanat.iki.ac.ir قرار گرفته شده و علاقه‌مندان باید مقالات خود را نیز به این سامانه ارسال کنند.
وی با اشاره به چند مرحله‌ای بودن ارزیابی مقالات گفت: بر روی مقالات دریافتی ارزیابی‌های فنی و تفصیلی دقیقی انجام می‌گیرد و نتایج آن از طریق سامانه‌ای که عرض شد به اطلاع مؤلفان می‌رسد.
زمان و مکان برگزاری همایش بین‌المللی علامه طباطبایی
حجت‌الاسلام شکراللهی در ادامه به زمان و مکان برگزاری همایش اشاره کرد و یادآور شد: این همایش ظرف سه روز از 24 تا 26 آبان‌ماه سال 1393 برگزار خواهد شد، که محل برگزاری آن نیز تا این لحظه شهر مقدس قم در نظر گرفته شده، ولی احتمال این‌که تغییری در مکان برگزاری برای روزهای دوم و سوم داده شود وجود دارد.
 وی با بیان این‌که از حضرات آیات جوادی آملی، سبحانی و آیت‌الله مصباح یزدی برای شرکت در این همایش دعوت شده است، بیان داشت: فعلا به صورت مشخص سخنرانان این مراسم معلوم نیست ولی طبیعتا در این همایش اساتید برجسته و صاحب‌نظر و صاحبان مقالات برگزیده سخنرانی خواهند کرد.
دبیر اجرایی همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان خاطرنشان کرد: در این همایش از اندیشه‌های بزرگ اندیشمندان و صاحب‌نظران نیز به صورت مصاحبه علمیه در قالب‌های مکتوب، صوتی و تصویری استفاده خواهد شد.
برگزاری نخستین پیش‌نشست همایش با عنوان «نقش عقل و نقل در تفسیر قرآن»
وی با اشاره به برگزاری نخستین پیش‌‌نشست، همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان با موضوع «نقش عقل و نقل در تفسیر قرآن»، تصریح کرد: نخستین پیش‌نشست این همایش فردا پنج‌شنبه ساعت 8:30 صبح در تالار اصلی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار می‌شود.
حجت الاسلام شکراللهی ادامه داد: در این پیش‌نشست چهار شخصیت علمی سخنرانی خواهند داشت و یک میزگرد علمی هم با حضور حجج اسلام والمسلمین رجبی، فیاضی و حجت‌‌الاسلام یزدان‌پناه برگزار می‌شود.
وی در پایان با اشاره به برگزاری شش پیش‌نشست دیگر تا زمان برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان، اظهار داشت: این پیش‌نشست‌ها به صورت ماهیانه در ماه‌های بهمن و اسفند 92 و فروردین، اردیبهشت، خرداد و شهریور 93 برگزار خواهند شد./907/ت301/ن



۱۳۹۲/۱۰/۲۶






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن