تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802406762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تكرار/جلالي در گفت‌وگو با فارس مطرح كرداظهارات حجاريان غيراصولي است/ انتقاد از موضع‌گيري انتخاباتي «يونسي»/ غربي‌ها صادق نيستند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تكرار/جلالي در گفت‌وگو با فارس مطرح كرداظهارات حجاريان غيراصولي است/ انتقاد از موضع‌گيري انتخاباتي «يونسي»/ غربي‌ها صادق نيستند
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس اظهارات اخير حجاريان را حاشيه‌اي و غيراصولي دانست و گفت: نمي‌شود اگر ذائقه سياسي فردي با پارلمان همخواني نداشت، بحث انحلال مجلس را مطرح كند چراكه مجلس ركن مهم نظام است و كسي حق انحلال آن را ندارد.


كاظم جلالي عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاري فارس، با اشاره به اظهارات اخير نخست وزير ايتاليا مبني بر اينكه مشكلات داخلي ايران ناشي از تصميمات و انتخاب‌هاي احمدي‌نژاد بوده است، اظهار داشت:‌ اين نوع اظهارنظرها دخالت در امور داخلي مردم ايران است.

جلالي ادامه داد: انتخابات در ايران هميشه به شكل دموكراتيك و آزاد برگزار شده و مردم، مسئولان خود را با رأي مستقيم انتخاب مي‌كنند از اين رو هر چه كه مردم انتخاب كنند نماد مردم‌سالاري ديني، مورد احترام همگان است.

*دولتمردان غربي از اتخاذ مواضع درباره مسائل داخلي ايران اجتناب كنند

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با تأكيد بر اينكه كسي حق ندارد انتخابات و مسائل داخلي ايران را تخطئه كند، افزود: غربي‌ها نشان داده‌اند در آنچه مطرح مي‌كنند، صادق نيستند، در حالي كه بايد بر اساس مودّت و گسترش روابط از اتخاذ چنين مواضعي درباره مسائل ايران اجتناب كنند.

وي با بيان اينكه مردم زماني كه كسي را انتخاب مي‌كنند، آن فرد در قالب قانون اساسي از اختياراتي برخوردار است، تصريح كرد: ممكن است ما در داخل نقدهايي به مسئولان خود داشته باشيم چرا كه ايران از فضاي آزادي بيان برخوردار است اما اين امور، مربوط به مسائل داخلي ماست و همان كساني كه نقد هم مي‌كنند اجازه نمي‌دهند خارجي‌ها با آنها هم‌صدا شده و به نوعي سوء‌استفاده كنند.

*هيچ‌كس حق انحلال مجلس را ندارد

جلالي در ادامه در خصوص مواضع اخير حجاريان مبني بر برخورداري دولت از اختيار انحلال مجلس و تبعات چنين تفكري خاطرنشان كرد: اين مباحث كاملا حاشيه‌اي و غيراصولي است.

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس تأكيد كرد: طرح چنين مسائلي در زماني كه كشور به همبستگي ملي و پرهيز از حاشيه‌سازي نياز دارد، به مصلحت كشور نيست چرا كه مجلس ركن مهم در نظام جمهوري اسلامي است و هيچ‌كس حق انحلال آن را ندارد.

وي ضمن انتقاد از طرح چنين مسائلي از سوي اين جريان، تصريح كرد: نمي‌شود اگر ذائقه سياسي فردي با پارلمان همخواني نداشت چنين مسائل غير اصولي را مطرح كند.

**اختلاف مجلس و دولت از موارد دموكراسي است

جلالي درباره هدف اصلاح‌طلبان از طرج چنين موضوعاتي در كشور گفت: دولت و مجلس در حال حاضر از روابط بسيار خوبي برخوردار هستند چرا كه هر دو دلسوز كشور هستند.

نماينده مردم شاهرود در مجلس در عين حال اظهار داشت: ‌البته ممكن است دولت و مجلس نسبت به يكديگر نقد و با هم اختلاف نظر داشته باشند اما اين از موارد دموكراسي بوده و قابل خدشه نيست.

*دوسال و نيم از عمر مجلس نهم همزمان با دولت روحاني است

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس در خصوص اظهارات اخير يونسي دستيار ويژه رئيس‌جمهور در سيستان و بلوچستان و ورود زودهنگام به مباحث انتخاباتي تصريح كرد: از عمر مجلس نهم حدود يك سال و نيم گذشته و دو سال و نيم ديگر از عمر اين مجلس همزمان با اين دولت است، لذا اگر قرار باشد هر روز با طرح مباحث انتخاباتي جو جامعه را به سمت همكاري پيش نبريم قطعاً به ضرر كشور است.

وي ادامه داد: همه قوميت‌ها در ايران اسلامي محترم هستند اما ما بحث قوميت نداريم بلكه بحث مليت ايراني مطرح است و همه اقوام ايراني از حقوق خود در قانون اساسي برخوردارند.

جلالي با بيان اينكه نبايد بحث زودهنگام انتخابات از سوي مسئولان كليد بخورد، يادآور شد:‌ هركس دلسوز كشور است بايد تلاش كند با آرامش، مشكلات اصلي مردم يعني مسائل معيشتي، اقتصادي و موانع توليد را رفع كند.

*طرح زودهنگام مسائل انتخاباتي، ذهنيت مسئولان را از مسائل اصلي منحرف مي‌كند

اين نماينده مجلس با اشاره به لزوم هم‌انديشي كارشناسان و نخبگان با مجلس و دولت براي تقويت راهكارهاي توليد، ريشه‌كن كردن بيكاري و بهبود معيشت مردم تصريح كرد: مسئولان بايد بتوانند رضايت مردمي كه صاحب اين انقلاب و ارباب مسئولان هستند را جلب كنند.

وي در پايان يادآور شد: بنابراين طرح زودهنگام مسائل انتخاباتي، ذهنيت مسئولان را از مسائل اصلي كشور به موضوعات غيراصلي و حاشيه‌اي منحرف مي‌كند كه به نفع كشور نخواهد بود.

انتهاي پيام/

جمعه 6 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن