تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802698764




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موضع‌گيري دكتر روحاني عليه اردوكشي خياباني


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: موضع‌گيري دكتر روحاني عليه اردوكشي خياباني
حجت‌الاسلام حسن روحاني معتقد است «تحريك مردم به اين‌كه بيايند در خيابان و يا اين‌كه فكر كنيم مشكل در كف خيابان حل خواهد شد، چيزي نيست كه با قانون سازگاري داشته باشد. تجربه كشور ما هم مي‌گويد كه حركت‌هاي خياباني براي كسي سودي ندارد.»


به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران، 4 سال پيش (88) عدم تمكين به نتيجه انتخابات از سوي دو تن از كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري كه يكي 11 ميليون راي كمتر از فرد پيروز انتخابات و ديگري نيز چند هزار راي كمتر از آراي باطله داشت، سرآغاز فتنه‌اي 8 ماهه شد. اين فتنه كه علاوه بر پشتيباني سران داخلي فتنه، پشتيباني آمريكا، اسرائيل، انگليس و... گروهك‌هاي تروريستي را به همراه داشت و به اعتقاد برخي كارشناسان قرار بود مردمسالاري‌ديني را به ديكتاتوري تغيير دهد، در 9 دي و با اعتراض گسترده ملت منزجر از حرمت‌شكنان ساحت مقدس امام حسين(ع)، با شكست مواجه شدند.

مقام معظم رهبري تا كنون بارها و بارها درخصوص چرايي فتنه، عوامل آن و نقش مردم در زدودنش، سخن گفته‌اند. ايشان در يكي از بياناتشان با اشاره به وقايع پس از انتخابات، تلويحا اشاره‌اي نيز به چرايي انحراف سران فتنه كرده و فرموده‌اند: «در زمينه‌ روحىِ همه‌ ما يك ميل به ديكتاتورى وجود دارد؛ اين را بايد سركوب كنيد. همين طور كه عرض كرديم، اين فيلِ مستِ درون را با چكش قانون و دين و تعبد دائماً سر به راه نگه‌داريم. اگر خود ما علاج نكنيم، علاجش مشكل خواهد شد. اگر انقياد به قانون نبود، روح ديكتاتورى يواش يواش بروز خواهد كرد. در جوامع، ديكتاتورى همين‌جور به‌وجود مى‌آيد.»

اكنون كه به چهارمين سالروز قيام 9 دي نزديك مي‌شويم، بازخواني جنايت سران داخلي فتنه كه در 8 ماه التهاب‌آفريني حمايت دشمنان 30 ساله انقلاب را به همراه داشتند، تجربه گرانسنگي است كه براي كمتر دولت و نظامي پيش مي‌آيد؛ چه اينكه تا كنون بسياري از دولت‌هايي كه با انقلاب‌هاي رنگين در پوشش اعتراضات انتخاباتي مواجه شدند، طعم سرنگوني را كشيدند.

1 دي:

* رجانيوز نوشت: در پي اهانت‌هاي صورت‌گرفته در مراسم تشييع آيت‌الله منتظري از سوي جمعي از فرصت‌طلبان و همچنين تخريب اموال‌عمومي، مردم قم براي دومين روز با تجمع در برابر بيت امام‌راحل خواستار برخورد قانوني با مسببين حوادث اخير در اين شهر شدند. معترضين سپس در برابر بيت آيت الله يوسف صانعي تجمع كرده و با شعارهايي «همچون شهر مقدس قم، جاي منافقين نيست» خواستار برخورد با وي به‌علت حاشيه‌سازي‌ها و حمايت وي از اراذل و اوباش شدند.

* آيت‌الله نوري‌همداني در ديدار جمعي از اعضاي نيروي دريايي سپاه و پاسداران شهيد محلاتي تهران ضمن محكوم‌كردن شعارهاي ساختارشكنانه سرداده‌شده توسط برخي افراد در مراسم تشييع پيكر آيت‌الله منتظري گفت: «سكوت در برابر اين شعارهاي ساختارشكنانه جايز نيست... سكوت در برابر شعارهايي كه ديروز در قم داده شد جايز نيست؛ زيرا تمام ارزش‌ها درهم شكسته شد. ما چگونه بايد جواب زحمات امام‌راحل، خون‌هاي شهيدان و اسلام و قرآن را بدهيم؟»

* محمود احمدي‌نژاد در اجتماع مردم استان فارس در ورزشگاه حافظيه شيراز گفت: «بر فرض‌كه عكس امام را پاره كرديد، با دل‌هاي پر عشق مردم به امام چه مي‌كنيد؟»

* اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي در جلسه خود، ميرحسين موسوي را از رياست فرهنگستان هنر بركنار و علي معلم دامغاني را جايگزين وي كردند.

------------

2 دي:

* مردم قم براي سومين روز متوالي در اعتراض به هتك‌حرمت نظام‌اسلامي و ولايت‌فقيه در حاشيه تشييع آيت‌الله منتظري تجمع كردند. آيت‌الله نوري‌همداني در جمع معترضين گفت: «كساني‌كه فكر كرده‌اند با اين حركت‌ها مي‌توانند ريشه ولايت‌فقيه را سست كنند سخت در اشتباهند.»

* رييس‌جمهور در جمع ايثارگران استان فارس گفت: «امروز تك‌تك افرادي‌كه نفاق ورزيدند و توطئه و خيانت كردند، يكي پس از ديگري در حال رسوايي و وصول به قعر زباله‌دان تاريخ هستند.»

* رجانيوز نوشت: «پس از آنكه مردم قم در تجمعاتي كه در روز تشييع آيت‌الله منتظري در مسجد اعظم‌قم و همچنين روز بعد از آن در مقابل بيت امام‌راحل برگزار كردند، به‌شدت نسبت‌به بي‌حرمتي‌هاي صورت‌گرفته توسط حاميان موسوي اعتراض كرده، امروز نيز مردم خشمگين اصفهان، از ساعات اوليه صبح با حضور در مسجد سيد اصفهان، نسبت به هتك‌حرمت صورت‌گرفته در برنامه تشييع آيت‌الله منتظري اعتراض كردند.»

* غلامحسين الهام در گفت‌وگو با روزنامه جوان گفت: «مصونيتي به‌نام آقازادگي موجب شرمساري نظام‌قضائي خواهد بود...يكي از ادعاهاي آقاي رضايي اين بود كه رأي من در منطقه خوزستان از برادرم كه نماينده‌مجلس است كمتر است. ايشان اظهار مي‌كردند در مناطق بختياري‌نشين رأي من بايد بيشتر از احمدي‌نژاد باشد. به‌هرحال آقاي رضايي سندي مكتوب و قابل‌استناد در اين رابطه ارائه نداد. آقاي رضايي در شوراي‌نگهبان اطلاعات مي‌خواستند تا مستند اعتراضي پيدا كنند! در واقع مي‌خواستند با تحليل‌هاي ذهني، نتايج را ارزيابي و محك بزنند. تمام اين موارد، در گزارش منتشرشده شوراي‌نگهبان در دسترس عموم مردم قرار دارد... با همين شوراي‌نگهبان هم هاشمي، هم خاتمي، هم رجايي و هم احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور شده‌اند.»

------------

3 دي:

* چهارمين روز از تجمعات اعتراض‌آميز مردم قم در حرم حضرت‌معصومه(س) برگزار شد. مردم قم همچنين با تجمع در مقابل بيت مقام معظم رهبري در قم با سردادن شعار «درود بر رهبر آگاه ما، مسير او روشنگر راه ما» و «مرجع انقلابي،‌ تشكر تشكر» ضمن تجديد بيعت با آرمان‌هاي رهبر معظم انقلاب، حمايت خود را از مواضع روشنگرانه آيت‌الله نوري‌همداني در حمايت از مقام عظماي ولايت اعلام كردند.

------------

4 دي:

* مردم قم بار ديگر در اعتراض به هتك‌حرمت نظام‌اسلامي و ولايت‌فقيه از فتنه‌گران اعلام‌انزجار كردند. پنجمين روز متوالي اين تجمعات درحالي شكل‌گرفت كه آنان بعد از اقامه نماز جمعه با برپايي تظاهراتي از حرم‌مطهر حضرت‌معصومه(س) تا ميدان شهدا به سردادن شعارهاي مختلف پرداخته و به سران‌فتنه هشدار دادند.

* رجانيوز تصميم شوراي‌عالي انقلاب‌فرهنگي به بركناري موسوي از رياست فرهنگستان‌هنر كه را ديرهنگام دانست و نوشت: طي يك‌سال گذشته عملا اين نهاد هنري مركز طراحي‌فتنه عليه نظام‌اسلامي تبديل شده بود... اكنون حاميان فتنه مي‌كوشند با انتشار يادداشت‌ها، مصاحبه‌ها و اخباري عليه علي معلم دامغاني وي را منصرف كنند.»

------------

5 دي:

* رجانيوز گزارش داد: «فتنه‌گران در شب عاشوراي حسيني با حضور در حسينيه مقدس جماران به سردادن شعارهاي انحرافي پرداخته و همزمان با حضور خاتمي در حسينيه سوت و كف زدند. در اين مراسم كه اجراي آن به‌عهده سهيل محمودي بود، خاتمي در حسينيه جماران وارد شد و همزمان با حضور وي حضار با سوت و كف به استقبال وي رفتند. در اين حين، مشاجره‌هاي لفظي ميان هتك‌حرمت‌كنندگان شب عاشورا و عده‌اي ديگر كه به اين رفتار معترض بودند، بالا گرفت و در ادامه منجر به زدوخوردهايي شد.

------------

6 دي:

* شبكه تلويزيوني منافقين اعلام كرد: «جوانان شجاع در تهران، ساختمان مركز كل راهنمايى و رانندگى نيروي‌انتظامى رژيم در خيابان آزادى را درهم كوبيدند و تمام شيشه‌هاى آن را خرد كردند. جوانان همچنين شمارى از مزدوران نيروى انتظامى را در اين منطقه خلع‌لباس كردند.»

* رجانيوز گزارش داد: «از صبح امروز، عده‌اي‌كه به‌صورت سازماندهي‌شده بدون حمل هرگونه ادوات مخصوص عزاداران و دسته‌جات عزاداري، نمادهاي سبز اموي را حمل مي‌كردند، به‌صورت سازماندهي‌شده از خيابان‌اسكندري به‌سوي تقاطع خيابان‌توحيد، ميدان‌فردوسي به‌سمت ميدان‌انقلاب، ميدان امام‌حسين(ع) پل‌چوبي، خيابان‌حافظ به‌سمت چهارراه كالج و چهارراه ولي‌عصر حركت كردند و با اخلال در عبور و مرور عزاداران و مردمي‌كه در تردد به‌سمت مجالس عزاداري بودند، شعارهاي انحرافي سردادند. برخي بقاياي فرقه موسوي شعارهاي "مرگ بر ديكتاتور" و "يا حسين ميرحسين" را درحالي‌كه دست‌هاي خود را بالاي‌سر گرفته و به‌هم مي‌زدند، تكرار مي‌كردند.

اين افراد كه به چوب، چماق و سنگ مسلح بودند، پس از هر درگيري با نيروهاي انتظامي و متفرق‌شدن، به خيابان‌هاي فرعي هجوم مي‌آورند و با تخريب اموال‌عمومي به‌ويژه شكستن شيشه‌ها قصد داشتند به‌زور وارد منازل مردم شوند كه در برخي موارد به‌دنبال مقاومت صاحبان منازل، اغتشاشگران آنان را مضروب و به منازل نيز خساراتي وارد كردند. اغتشاشگران در تقاطع كريمخان- حافظ 2 خودروي پليس را آتش زدند و تاكنون آتش زدن 26 موتور از موتورهاي ناجا و مردم نيز گزارش شده است. اين افراد همچنين در مسيرهاي اصلي اقدام به آتش زدن سطل‌هاي زباله و قرار دادن آن‌ها در وسط خيابان كردند، به‌طوري‌كه دود ناشي از اين اقدام برخي خيابان‌ها را فراگرفت. در واكنش به اين فتنه‌گري‌ها كه همزمان با حضور عزاداران تهران در مساجد، حسينيه‌ها و هيئات عزاداري انجام شد، هزاران نفر از عزاداران حسيني براي جلوگيري از ادامه اغتشاش فتنه‌گران وارد صحنه شدند و با شعارهاي خود امويان را فراري دادند. گفتني است در حاشيه ميدان ولي‌عصر(عج) تهران پرچم‌هاي مقدس يا زهرا(س) و يا حسين(ع) توسط امويان پاره و كيوسك پليس نيز آتش زده شد.»

* خبرگزاري فارس فيلمي از حضور فائزه هاشمي‌رفسنجاني در جمع اغتشاشگران روز عاشورا را منتشر ساخت و نوشت: «فائزه هاشمي پس از چند روز سپري كردن تعطيلات در شمال كشور، روز عاشورا هم به‌جمع آشوبگران در تهران پيوست. وي روز عاشورا به‌همراه حدود 15 نفر از بستگان و خانواده در اغتشاشات حضور پيدا كرد.»

* وزارت اطلاعات در بيانيه‌اي اعلام كرد در جريان اغتشاشات تهران كه طي آن فتنه‌گران به دسته‌هاي عزاداري سوگواران سيدالشهدا(ع) حمله كرده و همچنين تعدادي از خودروهاي عمومي و شخصي و برخي اماكن عمومي را به آتش كشيدند، تعدادي از عناصر گروهك تروريستي منافقين دستگير شدند.

* شبكه ايران پيرامون بيانيه مهدي كروبي در مورد حوادث روز عاشورا نوشت: مهدي كروبي در بيانيه‌اي كه در ابتداي آن به اشتباه آيه شريفه «انالله و انا اليه راجعون» را «الراجعون» نوشت، عزاداران حسيني(ع) را جماعتي وحشي خطاب و اعلام كرد: «امروز در عاشوراي حسيني از بدو صبح جماعتي وحشي با خشونتي وصف‌ناپذير بر مردم يورش بردند و جمع زيادي را مجروح، دستگير و بنابر گزارش‌هاي رسيده تعدادي از هموطنان را به شهادت رساندند.» او جمهوري‌اسلامي را با رژيم‌پهلوي مقايسه كرد و با شهيد خواندن اوباش روز عاشورا، نتيجه گرفت جمهوري‌اسلامي از رژيم شاهنشاهي نيز بدتر است زيرا حرمت اين روز را نگه نداشته است. كروبي همچنين افرادي را كه در روز عاشورا شعار عليه جمهوري‌اسلامي و اصل ولايت‌فقيه سر مي‌دادند فرزندان زهرا(س) ناميد و از فراري دادن آنها توسط عزاداران حسيني(ع) اعلام نارضايتي كرد: «يا رب چه شده است كه حرمت عاشورا و عزاداران فرزند زهرا(س) در ظهر عاشورا نگاه داشته نمي‌شود و آنان را به خاك و خون مي‌كشند. يا رب چه شده است كه حرمت خون مردم در اين ماه عزيز هم رعايت نمي‌گردد؟»

* خبرگزاري فارس نوشت: تيم‌هاي ترور ضدانقلاب در اقدامي مشكوك يكي از نزديكان ميرحسين موسوي را به قتل رساندند. اين اقدام مشكوك در حالي صورت‌گرفته كه گزارش‌ها حاكي از استفاده از اسلحه مخصوص تيم‌هاي ترور در اين اقدام مشكوك دارد؛ چنان‌كه نوع سلاح و گلوله استفاده‌شده در اين حادثه، نوعي خاص و كمياب از گلوله و سلاح مخصوص تيم‌هاي ترور است.

* رجانيوز گزارش داد: «امروز يك انگليسي درحالي‌كه به‌سمت عزاداران حسيني حمله مي‌كرد، در حوالي ميدان فردوسي توسط نيروهاي امنيتي دستگير شد. وي پاسپورتش را نيز به همراه داشته است.»

* دولت فرانسه در بيانيه‌اي اعلام كرد: «به‌دنبال اصرار مخالفان بر ادامه اعتراض‌ها و همچنين تشديد سركوب‌ها، فرانسه خواستار يك راه‌حل سياسى در ايران است.»

* دكتر محمد مرندي استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با شبكه الجزيره در خصوص كشته‌شدن علي موسوي خواهرزاده ميرحسين موسوي و كشته‌شدن هشت نفر به‌نقل از برخي سايت‌ها گفت: «من دقيقا نمي‌دانم تعداد كشته‌ها چقدر است؛ اما از چهار نفري كه كشته شدند، تنها يك نفر به ضرب گلوله كشته شد كه آن يك نفر خواهرزاده آقاي موسوي بود! پليس مي‌گويد كه آنها به هيچ‌كس شليك نكردند. آنها مشكوك هستند كه وي ممكن است ترور شده باشد تا تنش‌ها در شهر تهران افزايش يابد...به‌نظر من بزرگ‌ترين مشكلي كه آقاي موسوي دارد اين است كه وي بيشتر و بيشتر دارد راديكال مي‌شود و حاميان وي هم بيشتر و بيشتر غرب‌گرا و سكولارتر مي‌شوند. اردوگاه موسوي اساسا شكسته‌شده و به جناح‌هاي مختلف تبديل شده است. بسياري از آنها خود را از آقاي موسوي جدا كرده‌اند.»

* جامعه مدرسين حوزه علميه قم در بيانيه‌اي اعلام كرد: «جامعه مدرسين از مسئولين ذيربط درخواست مي‌نمايد كه با شناسايي عوامل و مسببان اين وقايع ناگوار(هتك حرمت عاشورا) قاطعانه برخورد نموده و آنان را به سزاي قانوني و شرعي خويش برسانند.»

------------

7 دي:

* مردم قم در حركتي خودجوش هتك‌حرمت عاشورا و شعارهاي ضدانقلابي و ساختارشكنانه در خيابان‌هاي تهران را محكوم كردند.

* دانشجويان و مردم مشهد با پوشيدن كفن، در مهديه اين شهر تحصن كرده‌ و خواستار محاكمه سران‌فتنه و برخورد جدي با حرمت‌شكنان عاشوراي حسيني در تهران شدند. معترضين سپس به مقابل دفتر آيت‌الله يوسف صانعي رفته و با سردادن شعارهايي نسبت به حمايت‌هاي وي از فتنه‌گران اعلام انزجار كردند.

* راديو فردا گزارش داد: «اتحاديه‌اروپا و بريتانيا روز دوشنبه با انتشار اطلاعيه‌هاى جداگانه‌اى سركوب تظاهرات معترضان در ايران و استفاده وسيع از خشونت را محكوم كرده و خواستار احترام به حقوق آنها شدند.»

* حجت‌الاسلام صالحان امام‌جماعت نماز ظهر عاشورا كه در ميدان جمهوري تهران مورد حمله اوباش قرار گرفته بودند، گفت: « ساعت 11:40 اغتشاشگران از بالا به خيابان نواب سرازير شدند به‌گونه‌اي كه پشت صفوف نماز خانم‌ها رسيدند. پشت‌صف خانم‌ها سطل زباله‌هاي قابل‌اشتعال كه همواره ابزاري براي اين جماعت است، وجود داشت. عده‌اي‌كه نمادهاي سبز داشتند قصد به آتش‌كشيدن آنها را داشتند كه با ممانعت برخي از اعضاي هيات و بسيجي‌ها جلوگيري شد... اگر اين سطل‌ها آتش مي‌گرفت خانم‌ها كه نزديك آنها بودند هم مي‌سوختند...»

* باراك اوباما رييس‌جمهور آمريكا در نشست خبري اعلام كرد: «ايالات‌متحده همراه با جامعه‌جهانى، خشونت و سركوب ظالمانه شهروندان ايران توسط دولت آن كشور را به‌شدت محكوم مى‌كند؛ خشونتى كه به دستگيرى‌ها، زخمى‌شدن‌ها و حتي مرگ ايرانيان انجاميده است.»

* تشكل‌هاي دانشجويي سراسر كشور، طي بيانيه‌اي در اعتراض به حرمت‌شكني اغتشاشاگران در روز عاشوراي حسيني 3 روز عزاي عمومي اعلام كردند.

------------

8 دي:

* جلسه نمايندگان مجلس پس از يك هفته تعطيلي، متاثر از حوادث رخ‌داده بود؛ به‌گونه‌اي‌كه هنگام نطق علي لاريجاني رييس‌مجلس، نمايندگان با مشت‌هاي گره‌كرده بارها و بارها شعار مرگ بر ضد ولايت‌فقيه، مرگ بر ضدانقلاب، حسين حسين شعار ماست شهادت افتخار ماست و الله‌اكبر را در خانه‌ملت طنين‌انداز كردند. همچنين نمايندگان اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب، شيعه و سني و حتي اقليت‌هاي‌ديني ساختمان بهارستان را ترك كردند و راهپيمايي خود را از مقابل ساختمان مجلس و در خيابان‌هاي اطراف آن آغاز كردند.

* روح‌الله حسينيان نماينده مردم تهران در تذكري در صحن‌علني مجلس اعلام كرد: «خاتمي و موسوي دست در دست اوباما به جنگ امام‌حسين(ع) آمده‌اند.»

* فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با صدور اطلاعيه‌اي درباره وقايع روز عاشورا اعلام كرد: «آقاي سيد علي موسوي حبيبي بدون اين‌كه در صحنه اغتشاشات حضور داشته باشد در يكي از خيابان‌هاي فرعي تهران (خيابان شادمان)، در حدود ساعت 12 الي 13 ‌ششم دي در حين حركت، به‌دست سرنشينان يك دستگاه خودرو با سلاح‌گرم هدف ترور قرار گرفته كه به‌علت تأخير در انتقال به بيمارستان دچار خون‌ريزي شديد شد و فوت كرد.»

* آيت‌الله نوري‌همداني در بيانيه‌اي هتك‌حرمت مقدسات در عاشوراي حسيني را محكوم و اعلام كرد: «مردم در برابر اينگونه اعمال ضد عاشورايي ساكت نمي‌مانند.»

* آيت‌الله جعفر سبحاني در بيانيه‌اي هتك‌حرمت مقدسات‌اسلامي و سيدالشهدا(ع) و تخريب اماكن عمومي را محكوم و اعلام كرد: «هرگز فكر نمي‌كرديم در چنين روز مقدسي كه حتي پيروان اديان ديگر نيز نسبت به آن روز احترام قائل هستند و در برخي از كشورهاي غيراسلامي عاشوراي حسيني تعطيل رسمي است، چنين رويداد دور از اخلاق انساني رخ دهد و قداست آن روز شكسته شود.»

* آيت‌الله مكارم‌شيرازي در بيانيه‌اي وقايع عاشوراي تهران و هتك‌حرمت سرور و سالار شهيدان را محكوم و اعلام كرد: «هدف مغرضان، فقط ويران‌كردن كشور و تجزيه آن و سپردن به‌دست بيگانگان است كه قطعا با هوشياري وفاداران به اسلام و نظام هرگز به اهداف شوم خود نخواهند رسيد.»

* آيت‌الله جوادي‌آملي در رابطه با اغتشاشات روز عاشورا گفت: «اهانت به مقدسات براي هميشه محكوم است؛ مخصوصا در روز عاشورا و اهانت‌كنندگان به مقدسات برابر قانون بايد مورد مواخذه قرار بگيرند...»

* جعفري دولت‌آبادي دادستان تهران در جمع خبرنگاران به مردم اطمينان داد كه دستگاه قضائي هيچ‌گونه اغماضي در برخورد با اغتشاشگران نخواهد داشت.

* علي لاريجاني رييس مجلس در صحن علني مجلس اعلام كرد: «مراسم تشييع آقاي منتظري بهانه‌اي بود جهت دفع‌كينه نسبت به اصل انقلاب؛ آيا اين اتفاق جز فرصت‌طلبي نام ديگري دارد؟ لاريجاني با محكوم‌كردن حوادث روز عاشورا گفت: «انتظار هم داريم برخي از آقايان كه در حوادث انتخابات اعتراضاتي داشته‌اند به‌هوش بيايند، و با اين همه اماره و بينه، مسير خود را به‌طور روشن از اين جريان زشت‌كار، جدا كنند نه اين‌كه مجددا بيانيه صادر و در آن فضا را غبار آلوده‌تر كنند.»

* سايمون گس سفير انگليس در تهران به‌علت دخالت‌هاي اين كشور در امور داخلي ايران به وزارت خارجه احضار شد.

* مصطفي پورمحمدي رييس سازمان بازرسي كل كشور با محكوم‌نمودن اقدامات آشوبگران و حرمت‌شكنان به ساحت مقدس اسلام، امام، انقلاب و رهبري گفت: «اكنون دشمن با طراحي سناريوي كشته‌سازي درصدد است جريان فتنه‌گري و مقابله با نظام را دنبال كند.»

* مردم شيراز در برابر بيت سيد علي‌محمد دستغيب و آيت‌الله يوسف صانعي تجمع كرده و نسبت به حمايت‌هاي آنان از اقدامات ساختارشكنانه اراذل و اوباش طي وقايع اخير اعلام‌انزجار نمودند.

* رجانيوز گزارش داد: «صبح امروز مردم تبريز و برخي شهرهاي ديگر از جمله اصفهان، قم، كرمانشاه و شيراز در اعتراض به بي‌حرمتي آشوبگران در عاشوراي حسيني و تخريب اموال‌عمومي و وارد آوردن خسارت‌هاي جاني و مالي فراوان به مردم به خيابان‌ها آمده و با برگزاري تظاهرات اعمال اين هتاكان را محكوم كردند.»

* طلاب و مردم قم در اعتراض به هتك‌حرمت مقدسات، با تجمع در گلزار شهداي قم به‌صورت كفن‌پوش حركت خود را به سمت حرم‌مطهر حضرت‌معصومه(س) آغاز كردند. راهپيمايان در اين مراسم با سردادن شعارهاي «اطاعت از رهبري، ضامن نصرت ماست؛ نه سازش نه تسليم پيام ملت ماست»، «منتظري بهانه، سوسول فقيه نداره» و... هتك‌حرمت عاشورا از سوي اغتشاشگران را محكوم كردند.

* مسعود رجوي سركرده گروهك تروريستي منافقين، در بيانيه‌اي از آنچه «قيام مردم ايران براي آزادي» ناميد، حمايت خود را از هتك‌حرمت عاشورا اعلام كرد.

* حجت الاسلام قرائتي استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آيه 60 سوره احزاب به شبكه‌خبر گفت: «ملت 70 ميليون نفري ايران به‌عنوان وزارت‌اطلاعات هرجا كه فتنه‌گران را پيدا كردند، معرفي كنند.»

* رجانيوز گزارش داد: «تعدادي از دانشجويان دانشگاه‌آزاد واحد علوم و تحقيقات با ترتيب‌دادن يك تجمع كوچك تلاش كردند به دفاع از اقدامات حاميان موسوي در جريان هتك‌حرمت عاشوراي‌حسيني بپردازند اما دانشجويان اين دانشگاه در يك حركت خودجوش، با حركت از مقابل دانشكده علوم‌انساني اين دانشگاه به‌سمت محوطه اصلي دانشگاه، با سردادن شعارهايي عليه رئيس دانشگاه‌آزاد، به بي‌تفاوتي مسئولان دانشگاه‌آزاد نسبت به اين ساختارشكني‌ها اعتراض كنند.»

* شبكه خبر دانشجو گزارش داد: «اعضاي دفتر تحكيم‌وحدت،‌ جنبش عدالتخواه دانشجويي،‌ اتحاديه جامعه‌اسلامي دانشجويان، بسيج‌دانشجويي و اتحاديه انجمن‌هاي‌اسلامي دانشجويان مستقل سراسر كشور در پي اهانت‌هاي صورت‌گرفته در روز عاشوراي حسيني به مقدسات‌ديني از سوي فرقه سبز در مقابل قوه قضائيه تجمع كردند.»

* مريم رجوي همسر مسعود رجوي سركرده گروهك تروريستي سازمان مجاهدين خلق (منافقين) در گفت‌وگو با رويترز گفت: «آنچه مردم ايران خواهان آن هستند، تغيير رژيم ولي‌فقيه است. آنها خواهان سرنگونى رژيم ملاها هستند، آنها مي‌خواهند يك جمهورى سكولار را جايگزين ديكتاتورى مذهبى كنند.»

------------

9 دي:

* رجانيوز گزارش داد: «"در ظهر عزا حرمت ارباب شكستند علمدار كجايي، اين فتنه‌گران راه عزاداران تو بستند علمدار كجايي" شعاري بود كه جمعيت كم‌نظير راه‌پيمايان تهراني در خيابان‌هاي منتهي به ميدان انقلاب بارها و بارها آن را فرياد زدند. راهپيمايان تهراني كه همزمان با بسياري نقاط كشور در خيابان‌هاي تهران حضور پيدا كردند تا انزجار و خشم خود از حرمت‌شكني نسل‌جديد منافقين به ساحت حضرت سيدالشهدا(ع) را اعلام كنند، در ادامه نيز با شعارهايي نظير «لعن علي عدوك يا حسين، خاتمي و كروبي و ميرحسين»، «هرجا اغتشاشه، فائزه رد پاشه»، «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر موسوي»، «مرگ بر كروبي»، «مرگ بر خاتمي»، «مرگ بر اسراييل»، «مرگ بر منافق»، «كروبي بي‌سواد، آلت دست موساد» و... نسبت به سران‌فتنه خشم خود را ابراز كردند.

* خبرگزاري فارس گزارش داد: «جمعيت مردم انقلابي در شهر تهران به‌حدي بود كه بسياري از رسانه‌هاي غربي با سكوت كامل نسبت به اين اتفاق، سانسور خبري كامل را در پيش گرفتند و برخي ديگر از اين شبكه‌ها نيز به خلاصه‌ترين حالت ممكن صحنه‌هايي از راهپيمايي را نشان داده و جمعيت ميليوني حاضر در خيابان را «چند صد هزار نفر» عنوان كردند. برآوردها از جمعيت راهپيمايان اين روز در تهران قريب به 5 ميليون نفر بود.»

* رجانيوز نوشت: «جمعيت ميليوني عزاداران هتك‌حرمت مقدسات توسط حاميان موسوي در روز عاشورا، پس از اتمام تجمع عظيم خود، در مسيرهاي بازگشت به‌سمت منازل در خيابان‌هاي فرعي و اصلي تهران، اقدام به برگزاري راهپيمايي خودجوش كردند.»

* آيت‌الله علم‌الهدي سخنران اين مراسم گفت: «ما به سران‌فتنه اعلام مي‌كنيم مي‌گوييم كاري را شما شروع كرديد از بغي شروع‌كرده و به‌ محاربه رسانديد. شما حركت‌تان را با بغي شروع كرديد به‌ معناي طلب ناحق. مطالبه ناحق در برابر نظام عدل مي‌شود بغي... در 20 سال گذشته 80درصد اما در آخرين اجلاس خبرگان كه چند ماه قبل برقرار شد تمام خبرگان و هشتاد و چند مجتهد عادل نماينده اين مردم همه رأي دادند كه در روي كره‌زمين گزينه و مصداقي براي رهبري امت و ولي‌فقيهي جز مقام معظم رهبري وجود ندارد.»

* در قطعنامه پاياني تجمع بزرگ عاشوراييان در ميدان انقلاب با هشدار به كساني كه عليه راي مردم قيام كردند، آمده: «اگر به صراحت از ضدانقلاب حرمت‌شكن و يزيديان وابسته به استكبار و صهيونيسم بين‌الملل اعلام بيزاري و برائت نجوييد و همچنان بر لجاجت و پيمودن راه باطل و خلاف مسير ملت و اسلام پافشاري نمايند، با خشم ملت انقلابي و غيور ايران اسلامي مواجه و براي هميشه از صحنه طرد خواهيد شد.»

* رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار اعضاي اتحاديه انجمن‌هاي‌اسلامي دانشجويان در اروپا فرمودند: «اگر اين مسأله اتفاق نمي‌افتاد و عده‌اي وسط راه، سست‌عنصري نشان نمي‌دادند، امروز وضع كشور در زمينه‌هاي مادي و معنوي خيلي بهتر بود؛ اما همان‌گونه كه بارها تأكيد شد و واقعيت‌هاي جامعه نيز نشان مي‌دهد، هر مقدار ريزش بود دو برابر آن رويش وجود دارد.»

* ابوالحسن بني‌صدر در گفت‌وگو با شبكه راشاتودي با حمايت از آشوبگران روز عاشورا گفت: «اين حركت‌هاي اعتراض‌آميز و آشوب‌طلبانه از ابتدا در اعتراض به نتايج انتخابات 22 خرداد بود اما اكنون كل نظام را هدف قرار داده است... رمز اتحاد تمامي مخالفان در ضديت با نظام اسلامي است... تمامي مخالفان آماده تشكيل دادن حكومتي دموكرات در ايران هستند... من يكي از اين افراد هستم...»

* سردار رادان جانشين فرمانده نيروي‌انتظامي گفت: «قطع به يقين حالتي كه در موضوع كشته‌شدن سيد علي موسوي انجام شده مبين آن است كه وي در مسيري قرار گرفته و در حال حركت ترور شده است.»

* رجانيوز گزارش داد: «عده‌اي از هواداران موسوي در دانشگاه شريف، در حالي‌كه ساير دانشجويان به جمع ميليوني مردم معترض در خيابان آزادي پيوسته بودند، با استفاده از محيط خلوت دانشگاه و در ادامه سياست روز عاشوراي حاميان موسوي در هتك‌حرمت عزاداران حسيني، به خيمه‌عزاداري برپا شده در اين دانشگاه هجوم برده و اين خيمه را نيز به آتش كشيدند.»

* شبكه ايران نوشت: «علي‌اكبر محتشمي‌پور رييس كميته صيانت از آراي موسوي پس از قريب به 4 ماه سكوت در برابر شعار "نه‌غزه نه‌لبنان" طيف متبوعش، با بيان اين‌كه كساني‌كه به عمد شعار "نه غزه، نه لبنان" مي‌دهند خائن هستند، گفت: ما بايد طرفدار مظلوم باشيم و جان خود را فداي آرمان‌هاي بلند اسلام بكنيم... طرح اين شعارها سبب انزواي ايران در جهان اسلام و نفرت بين دوستداران ما مي‌شود.»

* فردانيوز در خبري اختصاصي نوشت: «در پي رصد و تحليل وضعيت فعلي كشور از سوي نهادهاي امنيتي- اطلاعاتي و بررسي گزارشات مختلف، اين نهادها تصميم به افزايش حفاظت از سران جريان معترض گرفتند. نهادهاي ذيربط تصميم گرفته‌اند علاوه بر حلقه‌هاي حفاظتي موجود، حلقه‌هاي محسوس و نامحسوس ديگري نيز براي حفاظت از سران جريان معترض به كار گيرند.»

* واشنگتن‌پست نوشت: «دولتمردان آمريكايي به‌شدت نگران هستند كه پشتيباني مستقيم و آشكار از جنبش‌سبز باعث آسيب‌رسيدن به آن شود. اما اكنون‌كه اوباما به‌طور آشكار از اين جنبش حمايت كرده و حمايت آشكار وي مورد انتقاد قرار گرفته، وقت آن رسيده كه آمريكا هر كاري از دستش برمي‌آيد، براي اين كمك به اين جريان انجام دهد... بايد جنگ حاميان موسوي كه جنگ براي آزادي است مورد تقويت و كمك خارجي قرار بگيرد...»

* دادستان كل كشور با حضور در جلسه غيرعلني مجلس، به سوالات نظرات نمايندگان پاسخ گفت. محسني اژه‌اي اظهار داشت: «مطمئن باشيد تعقيب‌قضايي سران‌فتنه به فراموشي سپرده نخواهد شد و پرونده موسوي و كروبي در حال تكميل است. در غائله روز عاشورا نيز برخي اقدامات حرمت‌شكنان عنوان مجرمانه ارتداد و محاربه دارد و اگر اين مساله از سوي سران فتنه تكذيب نشود و برائت جسته نشود،‌جرم همراهي با مرتدين و محاربين هم به جرايم قبلي آنها اضافه خواهد شد.»

------------

10 دي:

* اميرحسام ذوالعلي از بسيجيان غرب تهران در اتوبان شيخ فضل‌الله نوري مورد تعقيب قرار گرفت و طي يك تصادف‌ساختگي به شهادت رسيد.

* آيت‌الله نوري‌همداني گفت: «مردم ايران با حضور گسترده در تجمع سراسري عاشوراييان لكه‌ننگ جريان عاشوراي تهران و اهانت به امام‌حسين(ع) را پاك كردند.»

* قوه‌قضائيه طي بيانيه‌اي با اشاره به جريانات روز عاشوراي تهران اعلام كرد كه فارغ از هرگونه ملاحظات سياسي، قاطعانه و با سرعت و وفق موازين شرعي و قانوني به اين مساله رسيدگي و مجرمان را به‌سزاي اعمالشان خواهد رساند.

* وزارت‌اطلاعات طي بيانيه‌اي اعلام كرد: «با توجه به اطلاعات‌موثقي كه از ارتباطات برخي از فتنه‌گران با بيگانگان و گروهك‌هاي ضدانقلاب وجود دارد، مجددا و به‌عنوان اتمام‌حجت، هشدار مي‌دهيم تا فريب‌خوردگان بيش از اين بازيچه دست بيگانگان كه به‌دنبال سلطه مجدد بر كشور هستند، نشوند.»

* آيت‌الله مكارم‌شيرازي در ديدار با جمعي از اعضاي حزب موتلفه اسلامي گفت: «حوادث پيش‌آمده فراتر از مسائل انتخابات است. معلوم مي‌شود حساب‌كار از دست آنها هم در رفته است...دشمنان اميدوار بودند اما تظاهرات چهار‌شنبه در ايران نشان داد خواب‌هاي آنها تعبير نمي‌شود؛ زيرا آنها فكر مي‌كردند انقلاب‌مخملي پيش‌‌مي‌رود اما فهميدند اين‌طور نيست. .»

------------

11 دي:

* آيت‌الله جنتي در نماز جمعه تهران با اشاره به وقايع روز عاشورا گفت: «مردم ما مردم نجيب و قانون‌مداري هستند كه اگر اين‌طور نبود حرمت‌شكنان الان زنده نبودند، مردم به‌دليل اين‌كه نمي‌خواهند تخطي از قانون و خواسته‌هاي مقام معظم رهبري كنند آرام نشسته‌اند.»

* علي لاريجاني رييس‌مجلس در سخنراني پيش‌ از خطبه‌هاي نماز جمعه مشهد به برخي سياسيون كه راي نياورده‌اند گفت: «ما نمي‌گوييم شما سوابق ديني و انقلابي نداريد، اما شما بايد مرز خود را مشخص كنيد وگرنه عامل تحريك مي‌شويد.»

* بيانيه هفدهم ميرحسين موسوي منتشر شد. وي در ابتداي اين بيانيه اراذل و اوباش روز عاشورا را كه با هتك‌حرمت عزاداران‌حسيني(ع)، شعار مرگ بر جمهوري‌اسلامي و مرگ بر اصل ولايت‌فقيه سر دادند و ميليون‌ها تومان خسارات به اموال‌عمومي وارد كردند را مردان خداجوي ناميد و نوشت: «يك‌بار ديگر مردمي خداجوي به صحنه آمدند و نشان دادند كه شبكه‌هاي وسيع اجتماعي و مدني در طول انتخابات و بعد از آن به‌صورت خودجوش شكل گرفته است.»

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن