تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804278353




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«پيامبر(ص) و جوان امروز؛»؛ توصيه هايي به جوانان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: «پيامبر(ص) و جوان امروز؛»؛ توصيه هايي به جوانان
پيامبر(ص) با جوانان دوست بود، به آنان اهميت مي‌داد و به تربيت همه جانبه آنان توجه داشت؛ آناني كه سيمايشان را در آيينه جوانان امروز مي‌توان ديد، مخاطبان اين سخن پيامبرند كه: «بسيار دوست داشتم برادران خود را ديدار مي‌كردم... آنان كساني‌اند كه به من ايمان مي‌آورند، دوستم دارند و ياري‌ام مي‌كنند، در حالي كه مرا نديده‌اند.»
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛ اين اثر، مجموعه‌اي از پرتوهايي از آفتاب عالمتاب رسول رحمت، حضرت محمد مصطفي(ص) است كه در سوددهي فكري، اعتقادي، رفتاري و مهارتي نسل‌نو و هندسه زندگي او مفيد و موثر خواهد بود.

بر اساس مطالب كتاب، دوران جواني، زيباترين و با نشاط‌ترين فصل زندگي هر انساني است؛ با گنجينه‌اي از خوبي‌ها و استعدادهاي پيدا و پنهان. شادابي، كوشش، هيجان، نقدگرايي، زيبادوستي، پويايي، نوجويي و نوآوري، كه همگي همزاد جواني‌اند.
آيا اهميت اين فصل از زندگي را باور داريد؟ آيا مي‌دانيد اين دوران را چگونه بايد بگذرانيد؟
زندگي براي برخي فقط لذت بردن است. آنان زندگي مي‌كنند تا خوش باشند، ولي از اين تنوع طلبي‌هاي تكراري، همواره خسته‌اند. البته برخي جوانان هم در پي يك زندگي «خوب» و جوياي نيكي‌ها و زيبايي‌هاي زندگي‌اند؛ زيبايي در عمل، عهد، وفا، صبر و تلاش. آنها خود را شناخته‌اند و خدا را باور دارند. هدف و مقصد برايشان روشن است و مسير را با راهنما مي‌پيمايند و حاضرند براي رسيدن به خوبي‌ها، از خوشي‌ها نيز بگذرند.

بر اساس مطالب كتاب، با دقت در اين سخن پيامبر(ص) مي‌توان به ارزش دوران جواني پي‌برد و براي خوب زندگي كردن تلاش كرد. حضرت مي‌فرمودند: «خدا فرشته‌اي را خلق كرده است و او هر شب اين‌گونه بانگ مي‌زند:"يا ابناء العشرين جدوا و اجتهدوا؛ اي بيست ساله‌ها! جدي باشيد و بكوشيد."»

پيامبر(ص) با جوانان دوست بود، به آنان اهميت مي‌داد و به تربيت همه جانبه آنان توجه داشت؛ آناني كه سيمايشان را در آيينه جوانان امروز مي‌توان ديد، مخاطبان اين سخن پيامبرند كه: «بسيار دوست داشتم برادران خود را ديدار مي‌كردم... آنان كساني‌اند كه به من ايمان مي‌آورند، دوستم دارند و ياري‌ام مي‌كنند، در حالي كه مرا نديده‌اند.»

پيامبر اكرم(ص) درباره رفتار با جوانان، همواره به امت خود مي‌فرمودند: «اوصيكم بالشبان خيرا، فانهم ارق افئدة؛ شما را سفارش مي‌كنم كه با جوانان به خوبي و نيكي رفتار كنيد؛ زيرا آنان دل‌نازك‌ترند.»

كتاب حاضر، از هشت فصل تشكيل شده كه در اين اثر با نام «روشنا» تفكيك مي‌شوند. عناوين فصول هشتگانه كتاب از اين قرارند:
آسمانه(خداي را بزرگ داريد، به او تكيه كنيد، خود را مخاطب كلامش قرار دهيد، فرصتي را براي خلوت با او اختصاص دهيد، دشمن خود را بشناسيد، مراقب آسيب‌ها و كمين‌هاي انحراف باشيد، آگاهي ديني خود را تعالي بخشيد، باورهاي خود را بسنجيد.) ، رشد(جواني را يك فرصت بدانيد، بلند همت باشيد، به آينده اميدوار باشيد، دورانديشي را فراموش نكنيد، با مشكلات كنار بياييد، با نگراني بجنگيد، خود را از مشورت محروم نسازيد.) ، تلاش(فقط برنامه‌ريزي، از فراگيري دانش خسته نشويد، از بي‌كاري بگريزيد، پيوسته با نشاط باشيد، ورزش كنيد، سفر كنيد.) ، زيبايي(آراسته باشيد، پوشش پسرانه، پوشش دخترانه، حيا؛ سرچشمه‌ همه زيبايي‌هاست، نگاه خود را كنترل كنيد.) ، مهر(بهترين دوست را برگزينيد، براي دوستي مرزي تعيين كنيد، فرزند خوبي براي والدين باشيد، جايگاه استاد خود را پاس داريد.) ، كاشانه(ازدواج را به تاخير نيندازيد، در انتخاب همسر دقت كنيد، به زندگي گرما ببخشيد.) ، جامعه(به نيك‌سيرتي عادت كنيد، مسووليت‌پذير باشيد.) ، محك(خود را ارزيابي كنيد.) و چراغ براي فردا(كتاب‌نامه).
چاپ اول كتاب «پيامبر(ص) و جوان امروز» در شمارگان 3000 نسخه، 111 صفحه و بهاي 15000 ريال راهي بازار نشر شد.

براي مشاهده مجله شبانه اينجا كليك كنيد

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن