تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803210974




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چه نهادهاي غير‌دولتي از بيت‌المال سهم مي‌برند؟+جدول


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: چه نهادهاي غير‌دولتي از بيت‌المال سهم مي‌برند؟+جدول
در حالي كه به نظر مي‌رسد، نگاهي انقباضي بر لايحه بودجه سال ۹۳ حكمفرماست، دولت در كنار افزايش سهم شركت‌هاي دولتي، حمايت خود از اشخاص حقوقي غير دولتي را نيز فراموش نكرده و سهمي ۱۹۰ ميليارد توماني براي آن‌ها در نظر گرفته است. نام اين سازمان‌ها در بودجه مشخص شده است.
يكي از جداولي كه كل لايحه بودجه را شامل مي‌شود و همه ساله بحث‌هاي بسياري بر سر آن از سوي نمايندگان مجلس و اشخاص حقوقي مطرح مي‌شود، مربوط به كمك دولت به مؤسسات و اشخاص حقوقي غير‌دولتي است كه امسال نيز در قالب جدول شماره ۱۷ و با مبلغي نزديك ۱۹۰ ميليارد تومان به مجلس فرستاده شده است.

به گزارش «تانباك»، در حالي كه به نظر مي‌رسد، نگاهي انقباضي بر لايحه بودجه سال ۹۳ حكمفرماست، دولت در كنار افزايش سهم شركت‌هاي دولتي، حمايت خود از اشخاص حقوقي غير دولتي را نيز فراموش نكرده و سهمي ۱۹۰ ميليارد توماني براي آن‌ها در نظر گرفته است.

در بخش رديف‌هاي متفرقه هزينه‌هاي دولت نام ۵۱ سازمان و مؤسسه به چشم مي‌خورد كه طبق برنامه‌هاي قوه مجريه مبلغي در حدود ۱۱۹ ميليارد تومان به عنوان كمك هزينهٔ اعتبارات هزينه‌اي و ۷۰ ميليارد تومان نيز در قالب اعتبارات دارايي‌هاي تملك سرمايه‌اي دريافت خواهند كرد.
در ميان نهادهايي كه با توجه به اين بند از لايحه بودجه اعتبارات هزينه‌اي دريافت مي‌كنند، نام مؤسساتي چون سازمان تبليغات اسلامي، دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، بنياد فرهنگي مهدي موعود، دايره‌المعارف بزرگ اسلامي، بنياد حكمت اسلامي صدرا و بنياد بين‌المللي غدير ديده مي‌شوند.

در كنار آن، ‌هفت ميليارد و ۲۰۰ ميليون نيز براي كمك به مؤسسات فرهنگي و ديني استان‌ها، يك ميليارد براي كمك به مركز تربيت مدارس ديني مناطق محروم، يك ميليارد براي كمك به هيات رزمندگان اسلام و همچنين مبلغ ۲.‌۵ ميليارد تومان نيز براي كمك به اقليت‌هاي ديني در نظر گرفته شده است.

در بخش اعتبارات تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي نيز كه شامل طرح‌هاي عمراني و گسترش برخي از اماكن هست، نيز مبلغ ۲۵ ميليارد تومان به شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه (كمك به تكميل و تجهيز مصلي‌ها)، ‌۲۵ ميليارد تومان به طرح زيارت (موضوع ماده ۱۲ قانون برنامه پنجم توسعه)، ‌۲۰ ميليارد تومان مربوط به تكميل طرح آستان مقدس حضرت امام (ره) مدنظر قرار گرفته است.

به اين ترتيب، در مجموع دولت در لايحه بودجه سال ۹۳ كه به مجلس ارائه شده، ‌۱۱۹ ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان ‌براي كمك به اعتبارات هزينه‌اي اين ۵۱ مؤسسه و همچنين مبلغ ۷۰ ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان ‌نيز جهت كمك به اعتبارات تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي اين نهاد‌ها اختصاص داده است.

اين بخش از بودجه به دليل ويژ‌گي‌هايي كه دارد، همواره از سوي مؤسسات و افراد نزديك به دولت و يا افراد خاص منجر به چانه‌زني و حتي در برخي ‌موارد ايجاد رانت به برخي از افراد مي‌شود، البته در بودجه امسال اين ميزان از بودجه به مقدار چشمگيري كاهش پيدا كرده و بسياري از افراد و نهادهايي كه در زمان احمدي‌نژاد در بودجه سال ۹۲ اعتباراتي ‌دريافت كرده بودند، از بودجه حذف شده است.

غلامرضا تاجگردون، عضو كميسيون تلفيق و نائيب رئيس كميسيون برنامه و بودجه در گفت‌و‌گو با تابناك در مورد جدول شماره ۱۷ بودجه و كمك به مؤسسات غير دولتي گفت: اين جدول سال ۹۱ در حدود ۷۹۰ ميليارد تومان بوده و الان به حدود ۱۹۰ ميليارد رسيده است. كاهش و ساماندهي اين بودجه كار خوبي است كه انجام شده است. شايد همچنان در آن خطاهايي وجود داشته باشد اما به مراتب بهتر از گذشته است.

وي در مورد دليل پرداخت بودجه به اين نهاد‌ها و اقدامات سازنده‌اي كه مي‌توانند داشته باشند گفت: آنهايي كه شخصي بوده‌اند، حذف شده‌اند اما چند مورد همچنان وجود دار از جمله مؤسسه آيت الله مصباح يزدي و چند نفر ديگر.

اين نماينده در مورد بودجه‌هايي كه از طرف وزارت‌خانه‌ها و ساير سازمان‌ها به نهادهاي غير دولتي مي‌شود، گفت: بودجه اين‌ها در اين حد و اندازه نيست. شايد كل بودجه غير شمول وزارت ارشاد ۲ ميليارد تومان باشد، اين‌ها سازمان‌هايي هستند كه بر اساس قانون مي‌توانند كمك بگيرند. ۰.‌۵ درصد بودجه جاري، اعتبارات خارج از شمول است و سازمان‌ها مي‌توانند به افراد ‌يا سازمان‌هايي كه در راستاي اهداف سازمان مي‌توانند كمك كنند، پرداخت كنند.

وي در مورد ‌شرايط سازمان‌هايي كه شامل اين كمك‌ها مي‌شوند، گفت: سازمان‌هايي كه فعاليت گسترده دارند و مجوز فعاليت داشته باشند، كميته‌اي متشكل از مجلس و ارشاد و سازمان مديريت براي تعيين اين سازمان‌ها تشكيل شده است.

تاجگردون در پاسخ به اينكه آيا نزديكي سازماني به دولت مي‌تواند عاملي براي قرار گرفتن سازمان در اين فهرست شود، گفت: من مؤسسه‌اي نديده‌ام كه به اين دليل در فهرست قرار گرفته باشد. همه نوع سازماني در اين فهرست هست.

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن