تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819009588




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انفجار بمب در قاهره پنج زخمي بر جاي گذاشت


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: انفجار بمب در قاهره پنج زخمي بر جاي گذاشت
ُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُتـهـران / واحـد مـركـزي خـبـر / سـياسـي 1392/10/05
وزارت كشور مصر اعلام كرد انفجار بمب نزديك يك اتوبوس شهري در قاهره پايتخت اين كشور روز پنجشنبه باعث زخمي شدن پنج نفر شد.
در اين حمله، يك بمب دست ساز كه در چهار راهي مهم و شلوغ در محله «نصر» در شرق قاهره كار گذاشته شده بود هنگام عبور يك دستگاه اتوبوس شهري از كنار آن منفجر شد. حال يك تن از زخميان وخيم اعلام شد.
بـه گـزارش اسوشيتد پرس از قاهره، منابع آگاه وزارت كشور مصر در اين باره طي بيانيه اي اعلام كردند پس از وقوع اين انفجار موفق شدند دست كم يك بمب ديگر را كه به يك تابلوي تبليغاتي نصب شده بود پيش از انفجار كشف كنند. به گفته اين مقامات، هدف بمب گذار، حمله به نيروهاي امنيتي بود كه پس از وقوع انفجار نخست وارد عمل شدند.
«عبد الفتاح عثمان» سخنگوي وزارت كشور مصر در اين باره گفت اين بمب نزديك يك مدرسه كار گذاشته شده بود و هدف آن به قتل رساندن مردم و ايجاد آشوب در كشور بود.
كارشناسان در واكنش به اين انفجار اعلام كردند اين حادثه باعث افزايش نگراني ها در خصوص تشديد حملات خشونت بار منصوب به مبارزان اسلامخواه عليه نيروهاي امنيتي و ارتش مصر و همچنين گسترش اين حملات به غير نظاميان شده است.
اين انفجار در حالي رخ داد كه يك روز پيش مقامات دولت مصر، اخوان المسلمين را يك سازمان تروريستي اعلام و آن را به دست داشتن در خشونتهاي اخير اين كشور متهم كردند. اخوان المسلمين اين ادعاي مقامات دولتي را تكذيب و اعلام كرد دولت مصر در تلاش است تا اخوان المسلمين را قرباني اهداف خود كند.
اوايل اين هفته يك بمب گذار انتحاري با حمله به پاسگاه پليس در شهر منصوره در دلتاي نيل 16 نفر را كشت. بيشتر اين افراد، نيروهاي پليس مصر بودند.
ُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُ169 / 172

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن