تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816957020




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنگ عليه ببرها و مگس ها در چين


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: جنگ عليه ببرها و مگس ها در چين
دولت و حزب حاكم چين روز پنجشنبه اعلام كردند در راستاي مبارزه با فساد مالي، رشوه و اختلاس به جنگ «ببرها» و «مگس ها» خواهند رفت.


حزب حاكم كمونيست چين با انتشار بيانيه اي اعلام كرد كه مبارزه با فساد مالي و اختلاس در يك دوره پنج ساله كه از 2013 آغاز شده است و تا 2017 ادامه مي يابد با حملات سهمگين تشديد خواهد شد.

دراين بيانيه به مفسدان بزرگ و كوچك عنوان «ببرها» و «مگس» ها داده شده و آمده است: سبك كار كشور و حزب حاكم در اين مدت بر مبارزه راسخ با فساد متمركز خواهد بود.

حزب حاكم چين دراين بيانيه كه شبيه به يك برنامه مبارزه با فساد است، مي افزايد: فساد يك پديده عمومي است كه از بين نرفته بلكه شاخ و برگ دار شده است.

اين بيانيه وضعيت فساد در كشور چين را «پيچيده»، «بغرنج» و «حساس» توصيف كرده و مي افزايد: مبارزه با فساد ظاهري نخواهد بود بلكه براي ريشه كن كردن آن تلاش خواهد شد.

در ماه هاي اخير بسياري از رسانه ها اخبار خود را به دستگيري و مجازات مقام هاي مسوول در سراسر چين اختصاص داده اند.

از جمله اينكه تاكيد شده اگر فساد ريشه كن نشود كشور و بقاي حزب حاكم كه اكنون يك قرن از عمر آن مي گذرد به خطر خواهد افتاد.

در بيانيه حزب كمونيست چين از نارضايتي مردم سخن آمده و تاكيد شده بايد طوري مبارزه با فساد را جلو برد كه مردم در پنج سال آينده راضي شوند.

رهبران نسل پنجم حزب كمونيست چين كه حدود يك سال است قدرت را به دست گرفته اند درگير پديده رويكرد فزاينده مسوولان به تجمل گرايي، رشوه خواري و اختلاس، نبود مديريت مطلوب بر بخش هاي اقتصادي و تخطي هاي حزبي و دولتي و سياسي هستند.

شمار مقام هاي فاسد حزبي و دولتي كه در سال 2013 ميلادي شناسايي شدند به حدود 110 هزار نفر رسيده كه تحت پيگرد قرار گرفته اند.

آخرين آنها «لي دونگ شانگ» معاون وزير امنيت عمومي بود كه هفته گذشته از سمتش بركنار و دستگير شد.

يك دادگاه محلي در پكن نيز تيرماه امسال «ليو جيجون» وزير سابق راه آهن چين را به جرم اختلاس و فساد مالي به مرگ محكوم كرد.

نسل پنجم رهبري حزب كمونيست چين كه از آذرماه سال گذشته زمام امور را در اين كشور به دست گرفته اند سال 2013 ميلادي را با بحث مهم مبارزه با فساد آغاز كردند.

هرچند در چين موضوعات تجاري و رشد اقتصادي هميشه در اولويت بوده اما با تغييراتي كه در كادر رهبري اين كشور از حدود يكسال قبل آغاز شده بحث مبارزه با فساد و ساده زيستن مقام هاي ارشد و حزبي در دستور كار قرار گرفته است.

اعضاي دفتر سياسي كميته مركزي حزب كمونيست چين در آخرين روز سال 2012 با برگزاري نشستي به گزارش كار كميته مركزي بازرسي انضباطي گوش فرا دادند.

در اين نشست كه «شي جين پينگ» دبيركل جديد حزب كمونيست رياست آن را برعهده داشت بر مبارزه با فساد و تاكيد بر درستكاري در سال 2013 تاكيد شد.

رهبران جديد چين گفته اندكه با توجه به اوضاع كنوني در كشورشان مبارزه با فساد يك مساله اساسي و جدي است.

كليه اعضاي حزب كمونيست در سراسر كشور موظف شده اند قاطعانه از فراگير شدن پديده فساد در چين جلوگيري كنند و ضمن اهميت به تعميق اصلاحات و تكميل ساز و كارهاي آن، پيوسته زمينه هاي به وجود آمدن فساد را از بين ببرند.

مقرر شده كميته ها و نهادهاي بازرسي انضباطي حزب كمونيست درسطوح مختلف بايد به طور همه جانبه ساز و كار سيستم مجازات و پيشگيري از فساد را به پيش برده و مسايل جدي در روند مبارزه با فساد را حل كنند.

شايد در چند دهه اخير كه چيني ها همه توان خود را در مسير رشد اقتصاد و پيشرفت كشورشان گذاشته اند بحث مبارزه با فساد به اين پر رنگي دراين كشور مطرح نشده و اگر هم از سوي برخي طرح گرديده جنبه فراگير نداشته است.

ارائه آمارهاي گيج كننده از فساد هزاران مقام و مسوول چيني، پس از جابجايي قدرت و روي كار آمدن نسل پنجم رهبري حزب كمونيست نشان مي دهد كه مبارزه با فساد و توجه به خطرهاي آن براي بقاي حزب كمونيست در اولويت يك و جلوتر از رشد اقتصادي قرار گرفته است.

اين موضوع زماني معني بيشتري پيدا مي كند كه رسانه هاي چين در آستانه برگزاري كنگره سراسري حزب كمونيست در آبان ماه پارسال نظر سنجي هايي منتشر كردند كه نشان مي داد مردم چين از فساد مقام ها و فاصله طبقاتي در كشورشان بسيار ناراحت هستند.(ايرنا)

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن