تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815716516




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورودي هاي نابسامان گرمسار رها شدند/ بي برنامگي براي ورود و خروج بار ترافيكي گرمسار


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ورودي هاي نابسامان گرمسار رها شدند/ بي برنامگي براي ورود و خروج بار ترافيكي گرمسار
گرمسار – خبرگزاري مهر: وضعيت موجود مبادي شهر گرمسار به قدري نابسامان و طراحي نشده شكل گرفته كه براستي مي توان از آن بعنوان فضاي رها شده شهري ياد كرد كه فضاهاي نامطلوب، مغشوش و ناهماهنگ را در محل ورودي شهر به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نابساماني ورودي هاي شهر گرمسار از يك سو ناشي از فضاهاي نامطلوب و مغشوش و ناهماهنگ است كه از لحاظ بصري نيز فضايي ناپسند را به وجود آورده است، همچنين با توجه به اين امر كه مبادي ورودي اولين فضاي شهري است كه در مقابل تازه واردين به اين شهر قرار مي گيرد اما ورودي هاي شهر گرمسار پذيرندگي و تشخيص لازم شهري را براي مسافران و تردد كنندگان ندارد.

بنابر اين بمنظور آسيب شناسي و كسب نظرات مردم و مسئولان در اين خصوص مبادرت به تهيه گزارشي توسط خبرنگار مهر شد كه در ذيل آمده است.

قريب به اتفاق شهروندان گرمساري از مبادي ورودي شهر ناراضي هستند

علي محمد احمدي يكي از شهروندان گرمساري در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به جرات مي توان ادعا كرد كه قريب به اتفاق شهروندان گرمساري از مبادي ورودي و ايجاد پل ها در ابتداي شهر ناراضي هستند و بارها اعتراض خود را اعلام كرده اند اما متاسفانه بعضا مسئولان را در اين راستا گوش شنوايي ندارند.

وي با تاكيد بر اينكه ورودي ها در منظر ديد عبوركنندگان از شهر گرمسار هويت فضايي نامناسب و غير شهري را متصور مي شوند مي گويد: نياز است تا كيفيت محيطي پيش رو مسافران از اين شهر انگيزه و رغبت بيشتري براي وارد شدن به آن را بدهد وليكن اينگونه نمي باشد.

خالقي شهروند گرمساري نيز با تاكيد بر اينكه ورودي شهر مطلوب نيست مي گويد: با توجه به اينكه شهر گرمسار در مسير عبوري به مشهد مقدس و جاده ترانزيتي است ورودي شهر بايستي به مانند تابلوي تمام عيار از فرهنگ و جاذبه شهري باشد تا شهر را هر چند مختصر به افراد عبوري بشناساند.

وي تصريح كرد: بنابراين از آنجا كه هر فرد ممكن است تنها يك بار از اين مسير عبور كند بايستي اين وضعيت را در شناساندن شهرمان به ديگر مناطق از دست ندهيم.

عدم توجه لازم به ضوابط و مقررات شهرسازي در ورودي هاي شهر گرمسار

عبدوس ديگر شهروند اين شهرستان نيز گفت: در حال حاضر ورودي هاي شهر گرمسار بدليل عدم توجه لازم به ضوابط و مقررات شهرسازي علاوه بر ايجاد ناهماهنگي، سيماي ظاهري نامطلوبي براي شهر را رقم زده است كه مي توان با رعايت اصول طراحي ورودي هاي شهر و معماري جديد هويت شهري بهتري به آن بخشيد.

وي همچنين با يادآوري اينكه نبايد نقش ورودي شهر به عنوان يك محل درآمدزا اشتغال آفرين را ناديده گرفت، افزود: اقامتگاه ها، پاركينگ، فروشگاه هاي كوچك و مجتمع هاي خدماتي رفاهي، فضاي سبز، پارك و ... ايجاد شود تا كه باعث ايجاد احساس ورود به شهر به مسافران و گذرندگان از شهر را دهد كه مشتاق شوند براي استراحتي هرچند كوتاه به داخل شهر نيز نذر كنند.

اميري ديگر شهروند گرمساري نيز خواستار ايجاد تابلوهاي راهنما ورود به شهر شد و گفت: دوربرگردان ها در ورودي هاي شهر نيازمند روشنايي با ايجاد كنار گذر مناسب است.

وي همچنين پيشنهاد كرد تابلوهاي فرهنگي براي جذب مسافران با آداب و رسوم و پيشينه و تاريخ شهر گرمسار نصب شود.

حفظ سيماي طبيعي منطقه موجب هويت بخشي و ايجاد انگيزه ورود مسافر به شهر مي شود

قاسمي كارشناس ارشد جغرافياي شهري نيز در اين خصوص به خبرنگار مهر گفت: مهمترين احساسي كه بايد در مسافران وارد شده به شهر القا شود حس ورود است كه در وهله اول رواني و سپس عيني و فيزيكي است.

وي تصريح كرد: از آنجا كه مشخص كردن ابتدا و انتهاي حوزه ورودي امري غيرممكن است و به لحاظ جنبه هاي رواني (ادراك آن) مهم ترين بخش تنظيم كننده پيكره و بدنه اصلي ورودي، ابتدا و انتهاي آن است كه فصل مشترك برداشت هاي متفاوت است كيفيت بصري بالا در اطراف مسير ورودي به دليل حفظ سيماي طبيعي منطقه موجب هويت بخشي و ايجاد انگيزه ورود در مسافر مي شود.

اين كارشناس ارشد جغرافياي شهري همچنين افزود: علاوه بر آن نشانه گذاري با عناصر مصنوع شهري مانند "پرچم ها، پلاكاردها، علايم و ... در طول مسير ورودي و همچنين حفظ شيب موجود در مسير باعث هويت بخشي خوانايي به هدايت و جهت دهي مسافران مي شود.

ضرورت طراحي ورودي با ويژگي هاي متمايز، خاص، سازگار با شرايط و مختصات شهري

اين كارشناس ارشد جفرافياي شهري با تاكيد بر اينكه بايد ورودي با ويژگي هاي متمايز و خاص و سازگار با شرايط و مختصات شهري گرمسار طراحي شود، گفت: امروز در شرايط جديد شهرنشيني ضرورت است عناصر معمارانه از نو تعريف شود و شيوه ي بكارگيري آن ها در الگوهاي فضايي نيز متناسب با حيات امروزه و توسعه ي آينده ي شهر اختيار شوند.

وي با اشاره به عواملي كه در زمينه هاي طراحي يك ورودي موفق نقش بسزايي دارد تصريح كرد: ارتقاي حس مكان در ابتداي ورود به شهر، بهره بري مناسب از پتانسيل هاي ورودي شهر با توجه به امكانات آنها، ايجاد فضاهاي تفريحي و عملكرد تفرجي با حفظ جاذبه هاي سازگاري با محيط اطراف و همجواري و مطلوبيت و ايجاد مجموعه هاي متمركز در فضاي ورودي بمنظور دسترسي آسان و سريع به انواع خدمات بين راهي، مسافرتي و گذراندن اوقات فراغت بايد مد نظر باشد.

قاسمي، ايجاد مراكز عرصه و نمايش محصولات بومي و سنتي، محلي در مكان هاي مناسب در ورودي هاي شهر با دسترسي مناسب، ايجاد دسترسي هاي مناسب در ارتباط با فضاي اطراف ورودي ها، توسعه فضاي سبز و گونه هاي گياهي بومي در اين محدوده با توجه به شرايط طبيعي و فيزيكي منطقه، ساماندهي مبلمان شهري در محدوده مذكور براي اين كه گردشگران و مسافران تصويري مناسب از شهر گرمسار در خاطره خود داشته باشند نيز مد نظر قرار گيرد.

بايد تصويري كلي از بافت و زندگي شهر ها در ذهن مسافر مجسم شود

كارشناس ارشد جفرافياي شهري همچنين با تاكيد بر اينكه مسافر يا گذرنده هنگام نزديك شدن به شهربايستي بتواند تصويري كلي از بافت و زندگي شهرها در ذهن خود مجسم كند افزود: بنابراين مي توان گفت كه ورودي شهرها به عنوان اولين نقاطي كه اكثر مسافران با آن بر مي خورند بخش عمده تصوير اوليه شهر را شكل مي دهند.

قاسمي همچنين با بيان اينكه امروزه هويت هر شهري بر اساس كيفيت فضاهاي شهري آن شناخته مي شود تصريح كرد: پس از آنجا كه فضاهاي شهري ما اغلب از نظر عملكردهاي مورد نظر خيلي مناسب نبوده لازم است با استفاده از مكانيزم هاي گوناگون از جمله ارزيابي مراحل مختلف در جهت رفع معضلات موجود اقدام شود.

وي با تاكيد بر اينكه در شرايط فعلي كه سرعت حركت ميان شهرها به شدت افزايش يافته، بيان داشت: نياز به وجود فيلتري كه سرعت جاده را به سرعت درون شهري تبديل كند و مسافر را آماده مواجهه با شهر كند به شدت احساس مي شود.

قاسمي افزود: بديهي است كه هر چه سرعت بالاتر مي رود عرصه بيشتري بايد در اختيار فرد قرار گيرد تا در سرعت بالا مجال ادراك ورود به شهر را داشته باشد، بنابراين هر چقدر اين عرصه با روحيه استقبال و بدرقه هماهنگ تر باشد در اين راستا كمك موثري خواهد شد.

بودجه ساماندهي ورودي هاي شهر صرف هزينه فضاي سبز و نهال كاري شد

عضو سه دوره شوراي اسلامي شهر گرمسار اظهار داشت: جديدا مصوبه اي تصويب شد كه اعتباراتي را از محل بودجه سالجاري شهرداري به ساماندهي ورودي ها اختصاص دهد كه اين امر نيز تحقق پيدا نكرد زيرا بدليل اينكه شهر گرمسار از كمبود فضاهاي سبز برخوردار است مقرر شد كه اعتبارات بيشتر صرف هزينه فضاي سبز و نهال كاري مناطق مختلف شهر و پارك هاي محلي از جمله مناطق محروم (بلوار صدوقي) شود و در متمم بودجه مبالغي براي ورودي ها ديده شود.

صفر عليزاده با بيان اينكه شهر گرمسار با داشتن قدمت ديرينه و وجود گذرگاه هاي ترانزيتي و شاه راهاي مواصلاتي و بزرگراه حرم تا حرم و چهره هاي ماندگار متاسفانه نامي از آن در ميان نيست گفت: علت نداشتن ورودي شهر جذاب و ديدني كه خود نمائي از شناخت فرهنگ و شخصيت هر شهر است كه با وجود پلهاي هوائي كه از خاك پوشيده شده اند شهر را در خود پنهان كرده اند.

وي همچنين با اشاره به اينكه تصادفات به وجود آمده در ورودي ها طي طول سال خسارت مالي و جاني زيادي را رقم زده و غم و اندوهي بر دل شهروندان بوجود آورده است افزود: متاسفانه تا كنون مسئولان نتوانسته اند اين معضل بزرگ و پر اهميت را برطرف كنند.

عليزاده تصريح كرد: اين امر باعث بروز ناهماهنگي بين ادارات ذيربط و نپذيرفتن مسئوليت آن و واگذار كردن اين مشكل به ديگري را موجب شده كه اين امر همچنان باقي بماند و شهري كه بايد به عنوان پيشاني استان و همچنين وجود نخبگان و فرهيختگان و دانشجويان و بزرگاني همچون چهره هاي ماندگار با عبور ميليون ها مسافر و زائر در كشور مطرح باشد پنهان مانده است و تشبيه به روستاي بزرگ شده كه بايستي مسئولان رده بالاي شهرستان به دنبال چاره اي براي برطرف كردن اين معظل برآيند.

ايجاد پل هوايي خاكي مهمترين مشكل در ورودي شهر گرمسار

رئيس شوراي اسلامي شهرستان گرمسار نيز در اين خصوص اظهار داشت: شوراي قبلي شهر گرمسار مصوبه اي مبني بر تغيير ورودي شهر گرمسار براي دسترسي به جاده ترانزيت و حرم تا حرم مصوب كرده بودند.

محمد شادلو گفت: بمنظور اجرايي شدن طرح تغيير ورودي شهر گرمسار براي دسترسي به جاده ترانزيت مي طلبد تا از طريق مراجع قانوني به وزارت كشور براي طرح در جلسه هيئت دولت و تصويب تامين اعتبارات لازم و حمايت از اين طرح به منظور نجات يافتن شهر از بن بست فعلي اقدام شود.

وي با بيان اينكه شهر گرمسار از دو طرف براي عبور راه آهن از اين شهر، از پل هاي هوايي (خاكي) استفاده كرده است كه مانع ديد شهر توسط مسافران عبوري از اين مسير گرديده است گفت: متاسفانه اين امر صورت خوشي براي شهر به وجود نياورده است.

ضرورت طراحي جاده ترانزيت شهري مناسب در گرمسار

رئيس شوراي اسلامي شهرستان گرمسار با بيان اينكه دسترسي شهري مناسبي مانند جاده ترانزيت شهرهاي پاكدشت و شريف آباد، سرخه و سمنان براي گرمسار ديده نشده است، گفت: اعضاي شوراي قبلي ضمن بررسي و آسيب شناسي اين معضل مصوب كردند كه از مسير ميدان شهيد تفضلي به سمت شمال تا جاده اصلي تهران – مشهد توسط كارشناسان متخصص و خبره و مشاور نسبت به طراحي جاده (بلوار) با عرض زياد با داشتن يك ورودي كه در آن ميادين بزرگ و واحدهاي تجاري براي اشتغال زايي و فضاي سبز اقدام شود تا از طرفي هم دسترسي به پارك پرفسور كردواني آسانتر شود.

وي افزود: بنا به اين مصوبه شوراي شهر و ابلاغ آن به شهرداري گرمسار مقرر شده تا رشد شهر به سمت شمال با قرار گرفتن روستاي كرند و شهرك معينيان در حوزه خدماتي شهر و دسترسي به زمين هاي منابع طبيعي براي استفاده بهينه و سرمايه گذاري و كسب منابع درآمدي شهرداري به عمل آيد.

منافع عمومي در شهرسازي مد نظر مسئولان باشد

فرماندار گرمسار هم با بيان اينكه ورودي و خروجي شهر نيازمند ساماندهي و دسترسي بهتر شد به جاده اصلي است، بيان داشت: از منظر شهرسازي بايستي، ديد عمراني، اجتماعي و اقتصادي به شهر داشت تا بتوان منافع عمومي را تامين كنيم.

داريوش طاهري با تاكيد بر اينكه ورودي شهر گرمسار آسيب زاست و اين شهر به نوعي منزوي شده است، تصريح كرد: شوراي شهر و مديريت شهري بايستي از طريق ايجاد فضاي مناسب و گشودن مفاصل جديد ارتباطي و روان كردن محيط شهر، سعي در رضايت مندي و احساس تعلق بيشتر مردم به شهر را فراهم آورند.

ورودي هاي گرمسار در خور شان و جايگاه مردم نيست

نماينده مردم شهرستان هاي گرمسار و آرادان در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: ورودي هاي شهر گرمسار به عنوان پيشاني استان و معرف شهرستان در خور شان و جايگاه مردم نيست.

غلامرضا كاتب افزود: مهم ترين فعاليتي كه از اين پس شهرداري گرمسار بايد پيگير آن باشد زيباسازي ورودي شهر است و براي اين امر مي توان طرح هاي اشتغال زايي نيز آماده كرد تا علاوه بر افزايش زيبايي، محيط اشتغالزايي نيز ايجاد شود.

حيدر عرب سرهنگي رئيس شوراي شهر ايوانكي نيز به خبرنگار مهر اعلام داشت: شهر ايوانكي تنها شهر در استان است كه خروجي ندارد و مي طلبد كه خروجي براي اين شهر طراحي و اجرا شود و در اين راستا از مسئولان شهرستان و استان تقاضاي مساعدت و همكاري براي رفع اين معضل شهري را داريم.

دور دوم سفر هيئت دولت دهم به استان سمنان نيز ايجاد تقاطع هاي غير هم سطح در ورودي و خروجي شرقي و غربي شهر گرمسار مصوب شد كه قرار بود انجام شود اما بعلت كمبود و عدم تخصيص اعتبارات مورد نياز مبادرت به اجراي يك دستگاه با عمليات خاكريز در ورودي شهر از سمت تهران شد كه اين امر مورد اعتراض نماينده قبلي مردم شهرستان گرمسار و فرماندار وقت و اعضاي سومين دوره شوراي شهر گرمسار شد اما متاسفانه عليرغم اعتراضات صورت گرفته از سوي مسئولان مذكور اقدام خاصي در رفع معضل ورودي صورت نپذيرفت.

..................................
گزارش از داوود عبدي

كد خبر: 2202796

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۵ - ۱۲:۳۴

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن