تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819964314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كم‌تحركي و افزايش وزن دو عامل مؤثر در بروز كبد چرب


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: كم‌تحركي و افزايش وزن دو عامل مؤثر در بروز كبد چرب
در اين بيماري، با جمع شدن چربي‌هاي غير ضروري و مضر در كبد، سلول‌هاي طبيعي موجود در اين عضو از بين مي‌رود و چربي جايگزين آن مي‌شود كه با يك پروسه التهابي همراه است.
يك پزشك متخصص داخلي در خراسان شمالي گفت: بيماري‌هاي ناشي از كم‌تحركي و رژيم غذايي نامناسب نظير كبد چرب با ماشيني شدن زندگي افزايش يافته است.

سيد حسيني در گفت‌وگو با ايسنا افزود: كبد چرب يكي از بيماري‌هاي شايع دهه‌هاي اخير و مهم‌ترين عامل بروز آن، كم تحركي، افزايش وزن و مصرف غذاهاي پر چرب و پركالري است.

وي ادامه داد: كاهش وزن و نزديك شدن به وزن ايده‌آل، داشتن تحرك كافي و رژيم غذايي حاوي سبزيجات و ميوه‌هاي تازه و مصرف حداقل چربي‌ها در پيشگيري از اين بيماري بسيار تأثيرگذار است.

حسيني تصريح كرد: در اين بيماري، با جمع شدن چربي‌هاي غير ضروري و مضر در كبد، سلول‌هاي طبيعي موجود در اين عضو از بين مي‌رود و چربي جايگزين آن مي‌شود كه با يك پروسه التهابي همراه است.

وي رژيم غذايي كم نمك را نيز در پيشگيري و درمان اين بيماري مؤثر دانست و تأكيد كرد: براي بهبود وضعيت عملكرد كبد بهتر است از روغن‌هاي مايع به ميزان مورد نياز استفاده و مصرف روغن‌هاي جامد از رژيم غذايي حذف شود.

وي اظهار كرد: علاوه بر درمان‌هاي دارويي، اساس درمان بيماران داراي كبد چرب كاهش وزن، ورزش يا فعاليت بدني منظم و روزانه است.

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن