تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص): طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819846066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقرار دهها هزار نيروي ارتش در خيابان هاي بنگلادش


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: استقرار دهها هزار نيروي ارتش در خيابان هاي بنگلادش
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/10/05
دولت بنگلادش روز پنجشنبه در تلاش براي مهار خشونت هاي سياسي مرگبار در آستانه برگزاري انتخابات ماه آينده، دهها هزار نيروي ارتش را در خيابان هاي اين كشور مستقر كرد.
اين در حالي است كه مخالفان دولت اعلام كردند انتخابات ماه آينده را تحريم خواهند كرد.
در حالي كه برخي ادعا مي كنند اين انتخابات نمايشي است اما شيخ حسينه نخست وزير بنگلادش تصميم گرفته است انتخابات در روز پنجم ماه ژانويه برگزار شود به همين سبب نيروهاي ارتش به سراسر اين كشور اعزام شده اند . خشونت ها در بنگلادش از زمان استقلال اين كشور بي سابقه بودند.
پيش بيني مي شود استقرار نيروهاي ارتش در خيابان هاي سراسر بنگلادش سبب خشم حزب مخالف ملي گراي بنگلادش شود، حزبي كه از روز 29 ماه دسامبر خواستار برگزاري تظاهرات عمومي شده است.
سخنگوي كميسيون انتخابات اعلام كرد نيروهاي ارتش در دست كم 59 منطقه از 64 منطقه در كشور مستقر خواهند شد.
او در گفتگو با خبرگزاري فرانسه گفت:« اگر هر گونه خشونتي مشاهده شود از آنها به عنوان نيروي موثر استفاده خواهد شد . آنها به گشت زني در مناطق مهم، خيابان ها و بزرگراه ها خواهند پرداخت. »
در حالي كه شمار كمي از سربازان ارتش اوايل اين هفته در برخي مناطق موضع گرفته اند اما محمد رضا كريم سخنگوي ارتش اعلام كرد استقرار شمار زيادي از سربازان از روز پنجشنبه آغاز خواهد شد و تا روز نهم ماه ژانويه ادامه خواهد داشت.
كريم در بيانيه اي اعلام كرد:« سربازان به درخواست كميسيون انتخاباتي و در تلاش براي تضمين برگزاري انتخاباتي آزاد، عادلانه و صلح آميز در مناطق مختلف مستقر شده اند.»
بر اساس اين گزارش، نيروهاي ارتش در ابتدا در شهرهاي مهم مستقر خواهند شد و سپس استقرار آنها در مناطق روستايي نيز انجام خواهد شد.
كريم به اين موضوع اشاره نكرد كه چه تعداد سرباز در مناطق مختلف اين كشور مستقر مي شوند اما رسانه هاي محلي شمار اين نيروها را حدود 50 هزار نفر اعلام كردند.
حزب ملي گراي بنگلادش و خالده زياء رهبر اين حزب استقرار نيروهاي ارتش را در مناطق مختلف محكوم كرد و گفت اين اقدام تحريك نيروهاي مسلح عليه مردم است.
حزب ملي گراي بنگلادش سردمدار 18 حزب مخالف است كه پس از آن كه شيخ حسينه درخواست هاي آنان را براي استعفا رد كرد، تصميم گرفتند در انتخابات شركت نكنند.
دو حزب چپ گراي ديگر نيز از حضور در انتخابات كنار كشيدند .
تحريم انتخابات در بنگلادش از افزايش قطب گرايي سياسي در اين كشور 153 ميليون نفري حكايت دارد.
در حالي كه بنگلادش از زمان استقلال سابقه اي وحشتناك از آشوب ها دارد و دهها كودتا در اين كشور رخ داده است اما خشونت هاي امسال از زمان استقلال اين كشور از پاكستان در سال 1971، خونين ترين خشونت ها محسوب مي شود.
از ماه ژانويه تاكنون برگزاري تظاهرات در بنگلادش سبب كشته شدن دست كم 268 نفر شده است.
بيشتر اين خشونت ها به حاميان حزب جماعت اسلامي - بزرگترين حزب اسلامي بنگلادش - نسبت داده مي شود ، حزبي كه از معرفي نامزد در انتخابات پنجم ژانويه منع شده است.
برگزاري سه دور مذاكرات از سوي سازمان ملل متحد بين در حل و فصل مناقشه بين عوامي ليگ و حزب ملي گراي بنگلادش ناكام بوده است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از داكا، آمريكا، اتحاديه اروپا و كشورهاي مشترك المنافع اعلام كرده اند ناظران خود را به بنگلادش اعزام نخواهند كرد، اقدامي كه به اعتبار اين انتخابات ضربه مي زند .
برگزاري اعتصاب و تظاهرات سبب اسيب ديدن اقتصاد بنگلادش شده است و ميليون ها كشاورز فقير و افراد طبقه متوسط تحت تأثير اين اقدامات قرار بگيرند.
157/106

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن