تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819837878




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ليورپول با خط آتش به سيتي مي‌تازد پيش به سوي شكستن حلقه «اتحاد»


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: ليورپول با خط آتش به سيتي مي‌تازد پيش به سوي شكستن حلقه «اتحاد»
هدي حسيني
اين فصل اتفاقي كه كسي فكرش را نمي‌كرد رخ داد. بازي‌هاي چند تيم به جشنواره گل و صحنه قدرتنمايي تبديل شد. براي همين است كه رويارويي لوييز سوارز با سيتي در ورزشگاه اتحاد و تلاش او براي پايان دادن به شكست ناپذيري مردان پيگريني در خانه اتفاق مهمي محسوب مي‌شود. آن هم در روز مهمي مثل روز بعد از كريسمس (Boxing Day). سوارز از زمان پايان يافتن محروميت‌اش 19 گل را در 12 بازي ليگ براي قرمزها به ثمر رسانده و كاري كرده كه تيمش در تعطيلات سال نو صدرنشين جدول بشود. آمار گلزني‌هايش به حدي رسيده كه مي‌تواند حتي ركورد تيري آنري را با 16 گل زده درفصل 2004-2003 بشكند. از طرفي ده گلي كه سوارز در چهار بازي اخير زده بهترين آماري است كه يك بازيكن ليگ برتري از فصل 2001-2000 به اين سو به دست آورده. فقط زلاتان ابراهيموويچ است كه از 12 سپتامبر به اين سو توانسته سيزده گل بزند وگرنه سوارز و كريستيانو رونالدو در اين مدت هر كدام 12 گل زده‌اند و سهم ديگو كاستا هم 11 گل بوده است. سوارز البته خيلي مقابل منچستر سيتي ندرخشيده. تنها يك گل را در چهار بازي مقابل اين تيم زده. راجرز هم هشدار داده كه كل اعضاي تيم او به مصاف سيتي مي‌روند و مبارزه محدود به سوارز نيست. خط حمله سيتي هم در ورزشگاه اتحاد تا به اينجا كولاك كرده. آنها از هشت بازي خانگي شان كل 24 امتياز ممكن را گرفته‌اند. هفته قبل هم با برد 2-4 برابر فولام به اين روند ادامه دادند.

قرمزها تنها با 17 بازيكن آماده
برندان راجرز گفته كه تيمش فقط هفده تا بازيكن آماده دارد و اخيرا نام يان فلاناگان هم به فهرست مصدومان اضافه شده. اين دفاع راست كه در شش بازي اخير تيم به جاي خوسه انريكه مصدوم بازي كرده بود حالا خودش آسيب ديده و شايد به ديدار با سيتي نرسد. استيون جرارد از ناحيه همسترينگ مصدوم است. قوزك پاي دانيل استوريج مجروح شده و با اين لشكر از مصدومان است كه ليورپول به خانه سيتي مي‌رود: «الان تيم ما كم مهره شده. فقط هفده نفر آماده هستند كه اوج بدشانسي ما را نشان مي‌دهد آن هم در اين دوره كه بازي‌ها متوالي انجام مي‌شوند. فعلا فقط مي‌شود روي احتمال برگشتن فلاناگان حساب كرد. بيشتر مصدومان ما به اين بازي نمي‌رسند.» اگر فلاناگان هم نتواند بازي كند راجرز مي‌تواند روي مارتين كلي حساب كند.
با وجود اين ناكامي‌ها راجرز معتقد است كه تيمش مي‌تواند طلسم شكست ناپذيري سيتي در خانه را بشكند: «در دو بازي فصل قبل برابر سيتي ما بهترين بازي را ارائه كرديم. در هر دو بازي اشتباهاتي داشتيم كه به ضررمان تمام شد و باعث شد هر دو بازي را مساوي تمام كنيم. آنها مي‌دانند كه ما روي فرم هستيم. در بهترين زمان ممكن داريم به زمين آنها مي‌رويم. البته سيتي هم تيمي است كه براي جام گرفتن ساخته شده اما فعلا اين تيمي كه ما داريم بهترين تيم ليورپول از اول فصل است.»
برندان راجرز بايد هم لوييز سوارز را تمجيد كند. بازيكني كه با گل‌هايش نقش مهمي در درخشش اين فصل ليورپول داشته: «لوييز با اين فرمي كه الان دارد، بهترين بازيكن جهان است. او الان در شرايطي آرماني به سر مي‌برد و فعلا كسي در دنيا نيست كه به اندازه او روي فرم باشد.»

پيگريني: مصدوميت‌ها اثري روي ما ندارد
مانوئل پيگريني كه مردانش فاصله يك امتيازي با ليورپول صدرنشين دارند و توانسته بودند آرسنال را 3-6 شكست بدهند اين بازي را آزمون مهمي براي مردانش مي‌داند: «ليورپول تيم خوبي دارد اما اين فصل رقابت محدود به سيتي يا ليورپول نيست. پنج شش تيم ديگر هم هستند كه تا آخر فصل رقابت را ادامه خواهند داد.»
آگرو تنها بازيكن آنها نيست كه اين بازي را از دست مي‌دهد. پابلو زابالتا و ميكا ريچاردز هم آسيب ديده‌اند براي همين گائل كليشي بايد خارج از پست هميشگي خودش بازي كند: «ما تيم قوي و آماده‌اي داريم كه مي‌توانيم با همين ياران از پس همه بازي‌ها بر بياييم حالا چه مصدومان ما خودشان را برسانند يا نه فرقي نمي‌كند.»
سيتي در دو بازي اخيرش پنج گل خورده و خط دفاعي‌اش به اين خاطر زير سوال رفته اما پيگريني مي‌گويد به خاطر اين معضل رويكرد تيمش را در بازي‌ها تغيير نمي‌دهد و به بازي‌هاي محافظه كارانه روي نمي‌آورد: «فكر مي‌كنم بايد روي خود مشكل تمركز كنيم. فوتبال يعني گل زدن. براي تماشاي گل هاست كه مردم بليت مي‌خرند تا بيايند و در كنار تيم شان بعد از هر گل شادي كنند. شايد بعضي وقت‌ها برد
يك- صفر كافي باشد و اين وسوسه به سراغ آدم بيايد كه چرا بايد براي زدن گل دوم تلاش كنم اما برنامه بازي‌هاي ما تغييري نخواهد كرد.»
پيش بيني مي‌شود كه جو هارت جايگاه‌اش را درون دروازه سيتي حفظ كند. او مقابل فولام بعد از دو ماه دوباره درليگ برتر بازي كرد. سيتي با 51 گل زده برترين گلزنان اين فصل را داشته كه 35 تا را در بازي‌هاي خانگي‌اش زده و به همين خاطر بيشترين بخت را براي پيروزي در اين ديدار دارد.

توره: سيتي بهترين باشگاه مي‌شود
يحيي توره معتقد است كه سيتي مي‌تواند ظرف چند سال ديگر بهترين باشگاه جهان بشود. به گفته او بارسلونا كه در يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان بايد با سيتي روبرو شود حتما از تيم گلزن پيگريني خواهد ترسيد: «گاهي اوقات براي تاريخ ساز شدن زمان بيشتري نياز داريد. من خيلي خوش شانس هستم كه الان جزو تيم سيتي هستم. ما بهترين‌ها را در اختيار داريم و تا چند سال ديگر سيتي مي‌تواند بزرگ‌ترين باشگاه جهان شود. بارسا هم حتما از ما مي‌ترسد چون هم عملكرد ما در خانه و شكست ناپذيري مان را ديده هم فوتبال سراسر تهاجمي سيتي را.»

آمــــــــار
*فصل قبل هر دو بازي دو تيم به تساوي 2-2 رسيد.
*سيتي تا به اينجا در 58 بازي متوالي خانگي‌اش موفق شده حداقل يك گل بزند كه طولاني‌ترين ركورد در اين زمينه در ليگ برتر است.
*آخرين تيمي كه توانسته به اندازه سيتي در هشت بازي اول فصل خانگي‌اش گل بزند تاتنهام در فصل 63- 1962 بوده كه 35 گل زده.
*ليورپول فقط يكي از 5 بازي ليگ برتري خارج از خانه اخير خودش را برده.
*شش تا از 9 بازي گذشته دو تيم در ليگ برتر به تساوي رسيده و در اين مدت دو بار سيتي برده و يك بار ليورپول.

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن