تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801634733




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصمم به پيمودن مسير صلح و ثبات هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: مصمم به پيمودن مسير صلح و ثبات هستيم
رئيس‌جمهوري در پيامي سالروز تولد حضرت عيسي(ع) را به هموطنان مسيحي و همه مسيحيان جهان تبريك گفت.

متن پيام تبريك رئيس جمهوري به شرح زير است:

به نام خدا

مسيح در شرايطي به رسالت و نبوت مبعوث شد كه دو قدرت با هم در ستيز بودند و شگفتا كه هر يك پوشاننده بخشي از حقيقت بودند، يك گروه به نام ارباب دين و اصحاب شريعت آگاهي را از انسان دريغ مي‌كردند و گروه ديگر به نام ارباب دولت و اصحاب قدرت رهايي را از انسان دريغ مي‌ساختند. بناي امپراطوري رم باستان در آن زمان بر برده‌داري بود و انسان عصر مسيح در تقابل بردگي و آزادگي، مفهوم آزادي را بهتر از انسان عصر ما درك مي‌كرد. مسيح در جامعه‌اي زاده و برانگيخته شد كه هنوز آزادي موهبتي الهي و فطري و طبيعي نبود و اراده انسان هاي قدرتمند و ثروتمند آن را محدود مي‌كرد. مسيح آزادي را يك موهبت الهي اعلام كرد. از سوي ديگر، گروهي كه نماد اقتدار ديني و معنوي زمانه بودند چونان در سلسله مراتب خود فرو رفته بودند و اقتداري دنيوي بنا كرده بودند كه جز رهايي قوم خويش دغدغه‌اي نداشتند و البته در اين رهايي خواهي براي خود سروري مي‌جستند و براي برگزيده ناميدن خود چنان خرافات و پيرايه‌هايي به دين خدا بسته بودند كه دايره هدايت الهي و رسالت نبوي حضرت موسي(ع) را محدود به عده‌اي معدود كرده بودند و در واقع با توسعه جهل بر دامنه ظلم مي‌افزودند.

مسيح عظيم‌الشان در برابر اين هر دو قرار گرفت. بر اشراف ديني و دنيوي شوريد و نداي آزادي و برابري و برادري سر داد. رستگاري را به يك قوم و قبيله محدود نكرد و جهان را به رستگاري فراخواند. مسيح يكي از پيامبران بزرگي بود كه پيش از بعثت پيامبر گرامي اسلام، دعوتي جهاني كرد و سياه و سفيد، زن و مرد و بزرگ و كوچك را به دين الهي فراخواند. مسيح پيامبري بود كه اجازه نداد پيروانش خود را قوم برگزيده بخوانند و هر گروه به تنهايي خود را از قوم مسيح بدانند. امروزه در جهان هستند كساني كه مسيح را نه به صورت نقاشي‌ها و پيكره هاي مرسوم دو هزار ساله سفيد رنگ و چشم‌ آبي، كه با رنگ هاي مختلف و صورت هاي متفاوت تصور مي‌كنند. از زمان ظهور آدم نبي(ع) بر كره خاكي تا عصر ظهور ابراهيم خليل(ع) به عنوان پدر اديان توحيدي و از زمان ظهور اديان توحيدي تا عصر بعثت عيسي(ع) همه پيامبران بر توحيد، تاكيد داشتند اما متاسفانه پس از رحلت انبياء الهي پيروان آنان گاه چنان در جهل و گمراهي فرو مي‌رفتند كه از انبياء الهي تصوير يك بزرگ قومي و قبيله‌اي ارايه مي‌كردند. مسيح(ع) با خُلق فراگير خود و محمد(ص) با دعوت عام خويش انبيايي بودند كه پيروان آنان مرز زبان و نژاد و رنگ و خون و خوي را در نورديدند و جهان را موحد ساختند.

اكنون هم سرنوشت جهان عمدتا در گرو اتحاد پيروان اين دو دين الهي و جهاني است. مسيح(ع) معروف به پيامبر صلح بود و محمد(ص) پيامبر عقل و وحي محمد(ص) را در آيين ما، نبي آشكار خواند و عقل را نبي مخفي و باطني ناميدند. در پيوند ميان عقل و وحي و صلح است كه مي توان جهان را ساخت.

چه نابجا بود كه به نام مسيح گروهي در قرون تاريك وسطي حكومت‌هاي جابرانه ديني و فرقه‌اي ساختند و جنگ‌هاي خانمانسوز مذهبي به راه انداختند. از مسيح پيامبر صلح و آگاهي و رهايي، پيامبري ديگر ساختند كه بيشتر برآورنده مطامع آنان بود و دادگاه هاي تفتيش عقايد و جنگ‌هاي صليبي بنا كردند. تاريخ شهادت مي‌دهد كه اين، آيين عيسي و مذهب مسيح نبود. اكنون هم گروهي با قرائت‌هاي بنيادگرايانه از دين مسيح در تنور جنگ هاي صليبي مدرن مي‌دمند و در تقابل با بنيادگرايي كه به نام اسلام در بخش هايي از جهان اسلام شكل گرفته، مي‌كوشند جهان را در جنگ صليبي تازه‌اي فرو ببرند. همان اسلامي كه به عنوان دين سلم و سلام و عقل و خرد در دوران سياه قرون وسطي در خاورميانه و شمال آفريقا مروج دانش و انسانيت بود و تمدن فرهنگ كهن را به جهان جديد منتقل ساخت. پيروان واقعي عيسي و محمد(ص) بايد با رجوع به سنت‌هاي اصل ديني، عقلي و اخلاقي خود براي اتحاد در راه صلح بكوشند و سايه جنگ را از جهان بردارند. همه مسيحيان و از جمله هم ميهنان مسيحي بايد در صلح و همزيستي زندگي كنند و اين يك حق بشري و الهي است. ما ايرانيان چه پيش از اسلام و چه پس از اسلام، ماوي و ملجاء تكثر و همزيستي و تعامل ديني بوده‌ايم. برادران و خواهران ارمني و آشوري و پيروان ديگر مذهب الهي در ايران همواره با آسودگي زيسته‌اند. اين تجربه از همزيستي را مي‌توان در جهان هم تكرار كرد. در سالروز ميلاد مسيح، در راه ائتلاف جهاني براي صلح، دست ياري به سوي همه مسيحيان، مسلمانان و مومنان و پيروان اديان الهي و توحيدي دراز مي‌كنم و اميدوارم دين خدا يك بار ديگر پايه‌گذار صلحي خردمندانه در جهان باشد كه فقط با اتحاد عقل و وحي و صلح مي‌توان به جهاني بهتر دست يافت.

اينجانب با كمال مسرت و افتخار از سوي ملت ايران اعلام مي‌كنم جمهوري اسلامي ايران در چارچوب برداشتن گام هاي عملي براي تحقق صلح و همزيستي مسالمت آميز، طرح جهان عليه خشونت و افراطي‌گري را به مجمع عمومي سازمان ملل متحد ارائه كرد كه با اتفاق آراء مثبت كشورهاي جهان مواجه شد. ما در پيمودن مسير ارتقاي ثبات و صلح كه يكي از اهداف رسالت پيامبران خدا است، مصمم هستيم. در سالروز تولد عيسي مسيح(ع) و در آستانه سال نو مسيحي، جهانيان را به همراهي در مسير رسيدن به دنيايي بهتر فرا مي‌خوانم و اميدوارم سال ۲۰۱۴سالي توام با آزادي، رفاه، بردباري، همگرايي و صلح و شادكامي بيشتر براي همه مردم جهان باشد.

پيام تبريك رئيس‌جمهوري به رهبر كاتوليك‌هاي جهان

رئيس‌جمهوري همچنين در پيامي، فرا رسيدن ميلاد فرخنده حضرت عيسي(ع) و آغاز سال نو ميلادي را به رهبر كاتوليك‌هاي جهان و همه پيروان اين آيين الهي تبريك گفت.

متن پيام حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني به اين شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحيم

جناب پاپ فرانسيس اول

رهبر محترم كاتوليك‌هاي جهان

در نخستين سال از آغاز دوران رهبري جنابعالي بر جامعه كاتوليك، سالروز تولد حضرت عيسي‌‌بن‌مريم (ع) را به شما و همه كاتوليك‌هاي جهان تبريك مي‌گويم. اميدوارم در جايگاه رفيع پاپ بتوانيد در كمك به گسترش صلح، كاستن فقر، و هدايت جهان آلوده به خشونت، تبعيض و افراط‌گرايي به سوي آرامش، عدالت و اعتدال موفق باشيد.

آن‌چه من را به موفقيت جنابعالي در گام برداشتن به سوي تحقق صلح، آزادي و عدالت اميدوار مي‌سازد، سابقه طولاني شما در باور داشتن به ضرورت گفتگوي ميان اديان است. زندگي حضرتعالي به عنوان رهبري مذهبي گواه تلاش براي مهيا ساختن شرايط گفتگوي ميان مذاهب مسيحي، و هم‌چنين تعامل و گفتگو با رهبران مسلمان و يهودي است. به علاوه، عنايت شما به تلاش براي كاستن فقر و دغدغه ممانعت از سيطره روابط مادي صرف بر دنياي امروز، نويدبخش رويكردهاي جديد به مسائل دشوار جهان از منظري ديني است. بي‌گمان گراميداشت سالروز تولد عيسي‌بن‌مريم (ع) و همه پيامبران عظيم‌الشأن خداوند، فرصتي است تا زمينه‌هاي احترام متقابل اديان، و گفتگوي ميان آن‌ها تقويت شود و از مسير اين تعامل، بشريت به تجلي روح صلح‌طلبانه، انساني و الهي نزديكتر شود. براي جنابعالي سلامت و موفقيت در رهبري جامعه بزرگ و جهاني كاتوليك را آرزو دارم.

حسن روحاني



چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن