تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820130833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دست پُر راديو براي روز بصيرت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: دست پُر راديو براي روز بصيرت
شبكه‌هاي مختلف راديو براي روز بصيرت (9 دي) برنامه‌هاي متنوعي را تدارك ديده‌اند كه از ميان آنها مي‌توان به حديث ولايت، شمس تابان، پيشخوان، روز بصيرت، يه وقت براي زندگي، پيام ولايت، ما ايستاده‌ايم، بصيرت جاويد، حماسه دفاع، ديدگاه و دنياي شيشه‌اي اشاره كرد.


به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اين برنامه‌ها به بررسي نقش و اهميت حضور مردم در مقاطع حساس، تبيين اصل تولي و تبري و ميثاق با ولايت، رخدادهاي منتهي به واكنش مردم و تبيين و تحليل واقعه 9 دي مي‌پردازند.

راديو ايران دو برنامه «ويژه روز 9 دي» و «حديث ولايت» را به ترتيب روزهاي هشتم و نهم دي ماه پخش مي‌كند. نقش و اهميت حضور مردم در مقاطع حساس تاريخي از جمله يوم‌الله 9 دي 1388 و تبيين نظرات رهبرمعظم انقلاب درباره فتنه‌ها و نحوه برخورد با آنان موضوعاتي است كه در اين برنامه‌ها به آنها پرداخته مي‌شود. راديو تهران برنامه‌هاي «شمس تابان»، «پنجره‌اي براي تماشا» و «پيشخوان» را براي پخش در روز 9 دي ماه تدارك ديده كه به ترتيب ساعات 21 و 30 دقيقه، 11 و 30 دقيقه و 11 پخش مي‌شود.

برنامه «روز بصيرت» با بررسي رخدادهاي منتهي به واكنش مردم در 9 دي و تبيين بصيرت به عنوان رمز ميثاق با ولايت روز 9 دي ساعت 10 صبح از راديو فرهنگ پخش مي‌شود.

راديو جوان هم برنامه‌اي با نام روز بصيرت را 9 دي ماه ساعت 10 و 30 دقيقه پخش مي‌كند كه به موضوع بيعت مجدد مردم با آرمان‌هاي والاي حضرت امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب اختصاص دارد. راديو سلامت هم برنامه «يه وقت براي زندگي» را 9 دي ماه ساعت 17 با موضوع نقش رهبري در زندگي اسلامي پخش مي‌كند. صبح و زندگي از ديگر برنامه‌هاي اين شبكه براي روز بصيرت است كه ساعت 7 و 10 دقيقه پخش مي‌شود.

راديو معارف هم برنامه «تجلي بصيرت» و «پيام ولايت» را به ترتيب ساعت‌هاي 8 و 40 دقيقه و 10 صبح پخش مي‌كند. تبيين و تحليل واقعه 9 دي و پخش گزيده بيانات رهبر معظم انقلاب با موضوع بصيرت در اين برنامه بررسي مي‌شود.

برنامه «ما ايستاده‌ايم» 9 دي ماه ساعت 15 از راديو ورزش روي آنتن مي‌رود. بررسي نقش و حضور جامعه ورزش در برپايي حماسه 9 دي و استمرار حركت در خط ولايت در اين برنامه بررسي مي‌شود.

راديو قرآن هم برنامه‌هاي بصيرت جاويد را ساعت 10 و 40 دقيقه، صفحه تقويم را ساعت 8 و 15 دقيقه، اشاره را ساعت 12 و 30 دقيقه و آيه‌هاي انقلاب را ساعت 7 و 55 دقيقه پخش مي‌كند. بررسي بصيرت از نگاه قرآن و كلام رهبر معظم انقلاب و تبيين قرآن به عنوان معيار تشخيص بصيرت دقيق، تشريح علت نامگذاري 9 دي به عنوان روز ميثاق امت با ولايت، از موضوعات اين برنامه است.

راديو فصلي هم در برنامه‌هاي صبحگاهي ساعت 6 و 30 دقيقه و عصرگاهي ساعت 14 به روز بصيرت مي‌پردازد. برنامه «حماسه دفاع» هم 9 دي ماه ساعت 12 و 30 دقيقه از راديو دانش پخش مي‌شود. بررسي نقش رهبري و ولايت و مردم در خنثي كردن توطئه‌ها موضوع اين برنامه است. برنامه صداي دانشجو هم با محوريت ميثاق دانشجويان با امام و رهبري 9 دي ماه ساعت 13 و 30 دقيقه از اين شبكه روي آنتن مي‌رود.

برنامه ديباچه هم با موضوع تبيين وحدت و بصيرت مردم در خنثي‌سازي فتنه 9 دي ماه ساعت 17 از راديو كتاب پخش مي‌شود. صداي آشنا هم برنامه‌هاي ديدگاه و حماسه حضور را براي پخش در 9 دي ماه در نظر گرفته است. همسويي مردم با ولايت و خط رهبري، نقش عوامل خارجي در شكل‌گيري فتنه 88 و تاثير حضور مردم در خنثي‌سازي توطئه‌هاي دشمن در اين برنامه‌ها مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

راديو نمايش هم فيلم سينمايي «قلاده‌هاي طلا» به كارگرداني ابوالقاسم طالبي را در قالب برنامه راديو فيلم مورد بررسي قرار مي‌دهد. اين برنامه 9 دي ساعت 8 صبح پخش مي‌شود. نمايش ولي خدا هم در اين روز ساعت 10 از اين شبكه راديويي پخش مي‌شود. داستان اين نمايش درباره فردي است كه در زمان ولايت اميرالمومنين علي (ع) به خاطر پايبندي به ولايت از كارهاي خلاف خود توبه كرده و جلوي مخالفان ولايت مي‌ايستد و...

برنامه‌هاي دنياي شيشه‌اي ساعت 21، محرمانه نيست ساعت 17 و مناظره ساعت 17 و 20 دقيقه روز نهم دي‌ماه از راديو گفت‌وگو پخش مي‌شود.

برنامه «روز بصيرت» هم با بررسي نقش ولايت و ولايت‌پذيري در خانواده از ساعت 8 صبح از راديو خانواده پخش مي‌شود. راديو نوا هم تصنيف و سرودهايي با محوريت حماسه 9 دي پخش مي‌كند.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن