تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818975196




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تكميلي / سه وزير تركيه در ارتباط با فساد مالي در اين كشور استعفا كرده اند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تكميلي / سه وزير تركيه در ارتباط با فساد مالي در اين كشور استعفا كرده اند
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 92/10/04
خبرگزاري رويترز در گزارشي از آنكارا به قلم اورهان جوشقون و حميرا پاموك نوشت :
سه وزير تركيه روز چهارشنبه يك هفته پس از بازداشت پسرانشان در ارتباط با تحقيقات درباره فساد مالي گسترده در اين كشور ، از سمت خود استعفا كردند. تحقيقات درباره فساد مالي گسترده در تركيه باعث شده است دولت رجب طيب اردوغان نخست وزير اين كشور در برابر دستگاه قضايي قرار بگيرد و نگراني هايي نيز براي سرمايه گذاران خارجي بوجود آيد.
اردوغان بيرقدار وزير محيط زيست و توسعه شهري تركيه يكي از وزيراني است كه استعفا كرده است. او از اردوغان نيز خواسته است همين كار را انجام دهد. بحران اخير در تركيه باعث شده است اردوغان با چالشي بي سابقه روبرو شود.
اردوغان تحقيقات درباره فساد مالي در اين كشور را يك توطئه خارجي با هدف ضربه زدن به دولت در آستانه انتخابات محلي ماه مارس توصيف كرده است.
وي همچنين « گروه هاي بين المللي » و «‌ ائتلاف هاي تاريكي » را محكوم و اعلام كرد اين گروه ها تركيه را گرفتار يك رسوايي مالي كرده اند.
بيرقدار كه پسر وي براي مدت كوتاهي بازداشت شده بود افزود :« من معتقدم نخست وزير بايد به خاطر سعادت و رفاه مردم و كشور ، از سمت خود استعفا دهد.»
معمر گولر وزير كشور و ظفر چاقلايان وزير اقتصاد تركيه دو عضو ديگر كابينه اين كشور هستند كه از سمت خود استعفا كرده اند. پسران اين دو وزير نيز در ميان 24 نفري هستند كه به اتهام فساد مالي همچنان در بازداشت پليس به سر مي برند.
چاقلايان در بيانيه اي اعلام كرد :« من براي كمك به روشن شدن واقعيت و خنثي كردن اين توطئه زشت در تركيه ، از سمت خود استعفا مي دهم.»
گولر نيز در بيانيه اي جداگانه اعلام كرد :« اين بازداشت ها در ارتباط با فساد مالي گسترده در تركيه اقدامي كثيف عليه دولت ، حزب و كشور ماست.»
اردوغان به رقباي خود هشدار داده است اگر از رسوايي مالي گسترده در اين كشور براي تضعيف حكومت وي استفاده كنند ، « دست آنها را قطع خواهد كرد ».
از زمان آغاز بازداشت افراد مظنون به دريافت رشوه در تركيه ، دهها نفر از افسران ارشد پليس از كار بركنار شده اند.
اردوغان در انتقاد خود از تحقيقات درباره فساد مالي گسترده در تركيه گفته است :« اين عملياتي است كه از سوي گروه هاي بين المللي هدايت مي شود و عواملي كه بازيچه دست آنها در تركيه هستند اين توطئه را اجرا مي كنند اما ما تسليم نخواهيم شد.»
161/136

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن