تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هيچ باطلى نيست كه در برابر حق بايستد مگر آن كه حق بر باطل چيره مى شود و اين سخن خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802525407




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدير آموزش و پرورش پاكدشت:ريشه‌كني بي‌سوادي رسالت اصلي آموزش و پرورش پاكدشت است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير آموزش و پرورش پاكدشت:ريشه‌كني بي‌سوادي رسالت اصلي آموزش و پرورش پاكدشت است
مدير آموزش و پرورش شهرستان پاكدشت، بحث ريشه‌كني بي‌سوادي را به عنوان رسالت اصلي آموزش و پرورش اين شهرستان دانست.


به گزارش خبرگزاري فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط عمومي آموزش و پرورش شهرستان پاكدشت، غلامعلي خاني، مدير آموزش و پرورش شهرستان پاكدشت، به مناسبت فرا رسيدن هفتۀ گراميداشت نهضت سواد آموزي، ضمن تبريك فرا رسيدن اين هفته اظهار داشت: هفتم دي ماه از طرف بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران به عنوان روز نهضت سوادآموزي نامگذاري شده است.

خاني افزود: نظام مقدس جمهوري اسلامي با الهام از فرمايشات پيامبر، ائمه و دين مبين اسلام و قرآن كريم، سوادآموزي را از وظايف اصلي خود در جهت بصيرت افزايي و ريشه‌كني بي‌سوادي كه يك وصلۀ ناجور براي جمهوري اسلامي ايران به شمار مي‌آورد.

مدير آموزش و پرورش شهرستان پاكدشت در ادامه اين با اشاره به برنامه‌هايي كه دين اسلام براي آموختن علم و دانش داشته است بيان داشت: اهميّت امر آموزش علم در اسلام آن قدر بالاست كه اولين آيات بر آخرين پيامبر سخن از آموزش ميان به آورده است.

وي ادامه داد: حضرت امام خميني (ره) با اعلام تشكيل نهضت سواد آموزي، تكليف شرعي و ملي را بر عهده آحاد با سواد جامعه گذاشتند تا با همت همگاني و با شعار ايران را مدرسه كنيم بي‌سوادي از اين جامعه ريشه كن شود.

خاني در همين راستا، با اشاره به اهميت اين موضوع در سند افزود: اهميت و ارزش سوادآموزي به قدري بالاست كه در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش كه به تأييد مقام معظم رهبري و همچنين رؤساي قواي سه‌گانه و همچنين مجمع تشخيص مصلحت نظام ابلاغ شده است.

مدير آموزش و پرورش شهرستان پاكدشت، بحث ريشه كني بي‌سوادي را به عنوان رسالت اصلي آموزش و پرورش دانسته و خاطرنشان كرد: بحث ريشه كني بي‌سوادي به عنوان رسالت اصلي آموزش و پرورش معاونت سواد آموزي در سطح وزارت و ادارۀ كل آموزش و پرورش شهرستان‌هاي استان تهران مشغول به فعاليت شدند.

اين مقام مسئول اظهار داشت: در مناطق، ادارات سواد آموزي در زير مجموعه آموزش و پرورش فعاليت‌هايي را انجام مي‌دهد تا شرايط منويات امام و رهبر را به منظور سوادآموزي به افراد را داشته باشند.

خاني، همچنين پيرامون چارچوب و نحوۀ اسقرار اين نهاد مقدس در كشور، ضمن ارائه توضيحاتي عنوان كرد: در شكل ساختاري در بحث نهضت سواد آموزي به اين طريق است كه آموزش‌هاي نهضت سوادآموزي به 3 دوره تقسيم مي‌شود.

وي پيرامون دورۀ اول اين دوره‌ها، گفت: در دورۀ اول سواد آموزي كه عبارت است از افراد بي‌سواد يا افرادي كه اول و دوم ابتدايي را دارند؛ گواهينامه‌اي كه به اين افراد داده مي‌شود ارزش تحصيلي سوم ابتدايي را دارا مي‌باشد.

مدير آموزش و پرورش پاكدشت ادامه داد: دومين دوره شامل انتقال افرادي كه فاقد شرايط ادامۀ تحصيل از نظر سنّي در نظام آموزش و پرورش رسمي هستند مي‌شود و آن‌ها مي‌توانند با شركت در اين دوره ميتوانند در اين دوره مدرك تحصيلي پايان دوره ابتدايي خود را كسب كنند.

غلامعلي خاني خاطر نشان كرد: سومين دورۀ نهضت سوادآموزي تحكيم سواد است و آموزش ديدگان جهت پايداري آموخته‌ها در يك دوره شركت مي‌كنند و به ميزان 200 ساعت آموزش مي‌بينند كه 70 ساعت از اين آموزش‌ها به صورت حضوري و يكصد و سي ساعت باقي مانده به صورت غير حضوري اجرا مي‌شود.

وي شرايط ثبت نام سواد آموزان را محور بعدي قرار داد و اظهار داشت: بازه سنّي آموزش‌هاي نهضت سوادآموزي افراد از 10 تا 49 سال را شامل مي‌شوند و داوطلبان سوادآموزي مي‌توانند به ادارات آموزش و پرورش يا مدارس انتخاب شده جهت برگزاري اين دوره‌هاي آموزشي مراجعه كنند و با ارائه كد ملي خود مدير مدرسه مراحل ثبت نام و شركت آنان در اين دوره‌ها را طي خواهد كرد.

مدير آموزش و پرورش شهرستان پاكدشت افزود: ادارات صنعت و معدن، كار، تعاون و رفاه اجتماعي و همچنين شبكه بهداشت و درمان شهرستان پاكدشت نيز در ارتباط با شناسايي افراد بي‌سواد و سوادآموز تلاش‌هاي شايسته‌اي را تا كنون انجام داده‌اند و اميد آن داريم كه اين پيگيري‌ها قطع نشده و به نتيجه لازم برسد.

خاني در پايان از مسئولان خواست تا با برگزاري نشست‌هاي متعدد افراد جوياي سواد را شناسايي و جذب كنند تا اين ميراث بزرگ و ماندگار معمار كبير انقلاب اسلامي و اين امر مورد تأكيد مقام معظم رهبري به فراموشي سپرده نشود.

انتهاي پيام/2462/ر

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن