تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819500006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كارگاه يك روزه سلامت رواني، اجتماعي و اعتياد در سنندج برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: كارگاه يك روزه سلامت رواني، اجتماعي و اعتياد در سنندج برگزار شد
سنندج – خبرگزاري مهر: كارگاه سلامت رواني، اجتماعي و اعتياد وي‍‍ژه كارشناسان بهداشت روان در مركز بهداشت استان در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز و با حضور كارشناسان بهداشت روان دانشگاه علوم پزشكي كردستان كارگاه سلامت رواني، اجتماعي و اعتياد مركز بهداشت استان در سنندج برگزار شد.

در اين كارگاه يك روزه كه با هدف مرور كليه برنامه هاي سلامت رواني، اجتماعي و اعتياد و توجيه برنامه سند ملي پيشگيري از مصرف الكل برگزار شد و طي آن مهمترين برنامه هاي اين حوزه مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

مروري بر برنامه ادغام سلامت روان در شبكه، ارائه برنامه پيشگيري از خودكشي، شاخص ها و نحوه ثبت اطلاعات فرم موارد اقدام و مرگ و مير و خودكشي، مروري بر برنامه هاي آموزش مهارتهاي زندگي، ارتباط فردي موثر، حمايت هاي رواني اجتماعي در بلايا و حوادث غير مترقبه و آموزش فرزند پروري از جمله مهمترين مباحث مطرح شده در اين كارگاه بود

همچنين پيشگيري و درمان سوء مصرف مواد مخدر، معرفي درمان سوء مصرف مواد محرك، پايش برنامه هاي سلامت رواني اجتماعي و اعتياد از ديگر مواردي بود كه از سوي كارشناسان و مدرسان اين كارگاه مطرح و مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

مدير گروه سلامت رواني، اجتماعي و اعتياد معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي كردستان در اين جلسه از ادغام و اجراي برنامه سند ملي پيشگيري، مقابله و درمان كاهش آسيب و بازتواني مصرف الكل در استان كردستان از دي ماه امسال خبر داد و افزود: انتظار مي رود كه با توجه به اجرايي كردن اين برنامه شاهد همكاري و تعامل مناسبي از سوي دست اندركاران باشيم.

محمد وفايي افزود: كاهش بار ناشي از مصرف الكل، نهادينه كردن نقش سازمان هاي دولتي در تثبيت و كاهش بار ناشي از مصرف الكل، آگاه سازي مردم از علل ريشه اي، عوامل خطر و پيامدهاي مصرف الكل از اهداف اجراي اين برنامه در استان است.

وي عنوان كرد: كاهش دسترسي به الكل و افزايش هزينه جرائم مرتبط با آن، مهار و كنترل مصرف مشروبات الكلي و ارتقاء بهره مندي از خدمات درمان ، كاهش آسيب و بازتواني مصرف الكل در سطح شهر و روستا از ديگر اهداف اجراي برنامه پيشگيري از مصرف الكل به شمار مي رود.

در اين كارگاه يك روزه همچنين مسائل ديگري نيز از سوي شركت كنندگان مطرح و مورد بحث و بررسي اعضا حاضر قرار گرفت.

كد خبر: 2202255

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۴ - ۱۲:۴۹

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن